אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הספונסרים מסכמים את היורו: "רווח זה לא רק כסף" צילום: רויטרס

הספונסרים מסכמים את היורו: "רווח זה לא רק כסף"

מה עושה למותג הענקת חסות ליורו? האם זה משתלם? והאם לא עדיף להעניק חסות למופע רוק? פאול מוילנדאק, האחראי לספונסרשיפ של מסטרקארד, ספונסרית רשמית של היורו, מנסה לענות

30.06.2008, 09:02 | אוריאל דסקל

זהו, היורו הסתיים. שחקנים התמקדו כעת בחופשות הקיץ המקוצרות שלהם, מאמני הנבחרות יכולים להתחיל לעבוד על מוקדמות המונדיאל (או על חיפוש עבודה) וגם האוהדים יכולים לצאת לחופש (או לקריז) עד סוף יולי.

עבור הספונסרים של האירוע, לעומת זאת, העבודה רק מתחילה. בשבועות הקרובים יבדקו אנשי עשר החברות שנתנו חסות לאירוע כמה הם הרוויחו ממנו, אם בכלל, ואם הסכום שהם שילמו, בין 20 ל־30 מיליון יורו, השתלם להם או לא.

איך עושים את זה?

פאול מוילנדאק, האחראי לספונסרשיפ מטעם חברת כרטיסי האשראי מסטרקארד, מנסה להסביר.

מה אתם מרוויחים מהזדהות עם טורניר היורו?

 

"הספונסרשיפ באירועי ספורט הוא גורם מרכזי במערך השיווקי של מסטרקארד. וזה עוזר לנו במגוון דרכים. גם בזיהוי מותג וגם בתדמית המותג. מובן שבסוף היום צריך להצדיק את ההשקעות האלה ולגרום ליותר כרטיסים של מסטרקארד לעשות פעולות בשוק. אנחנו תמיד מחפשים את החזר ההשקעה אבל הוא לא בהכרח החזר כספי. אנחנו בודקים מה הספונסרשיפ לספורט עושה למותג".

אחד הדברים שקשה ביותר לבדוק הוא אם ספונסרשיפ זה אכן דבר משתלם. אבל איך אתם בודקים את זה?

 

"יש לנו כמה בדיקות, שמתבססות על סקרים ועל דברים אחרים. בעיקרון הבנקים שאנחנו עובדים איתם מדווחים לנו על שימוש בכרטיסים ועל המבצעים שהם עושים ביורו ולקראתו. אני יודע שלקוחות רבים רצו להשתתף בחלק מהתוכניות שלנו ליורו. יש לנו משהו באמת מדליק - לקוחות שזכו במבצע של הבנק זכו ב־162 משחקים בחינם, שבסופם קיבלו את הכרטיסים הצהובים והאדומים של השופטים. שופט אחד אפילו נתן את החולצה שלו. גם השותפים שלנו בודקים כל הזמן מה ההשפעה, מה הזיהוי איתנו עושה לנו ולו. זה חלק מההסכמים שלנו. יש לנו הרבה בדיקות".

יש מספרים? הארד נאמברס?

 

"הארד נאמברס כמובן מאוד חשובים. אנחנו לא עושים שוב דבר בלי רווח. לדוגמה שילשנו את השימוש במסטרקארד אחרי יורו 2004, כלומר זה בטוח משתלם לנו".

כמה זה עולה לכם בשנה, לתת חסות לספורט?

"זו תשובה שהמתחרים שלנו היו רוצים שנענה עליה. אני לא יכול לתת לך מספרים".

אוקיי, זה מובן. אבל הסכום הוא בסביבת מאה מיליון או מאה מיליארד?

"אני לא יכול לומר".

בכיר בקרלסברג אמר שספונסרשיפ הוא עדיין עניין משתלם אבל מתקרב לנקודה שנתינת חסות תהיה יקרה מדי. זה נכון?

 

"אנחנו מאמינים שכן, בגלל זה אנחנו ממשיכים".

לא עדיף לממן הופעות רוק או בלט?

"כשמסתכלים על המגוון הרחב של האנשים שכדורגל מושך, אז ברור שעדיף כדורגל. אנחנו נותנים חסות להרבה דברים - לתצוגות אופנה ולהופעות מוזיקה, למשל. אולם כשרואים את התקשורת שמקבל הכדורגל, את המשיכה של ההמונים למשחק, אז לנו עדיף לשים בו את הכסף הגדול. מלבד זאת, גם מבחינת ערכית אנחנו רוצים להיות מזוהים עם התשוקה, האנרגיות והמשיכה העולמית למשחק".

אתם מממנים טורנירים גדולים, כגון היורו ובעבר את המונדיאל ואת הצ'מפיונס ליג. אתם חושבים גם להתפתח עוד ולתת חסות לליגות, לקבוצות ספציפיות?

"אנחנו צריכים תמיד לחזור ולהסתכל על המטרות שלנו. ברמת השטח אנחנו משקיעים בהרבה דברים ספציפיים. לכמה מהמועדונים באנגליה אנחנו עוזרים בטכנולוגיות שמאפשרות אווירה ללא מזומן באצטדיונים, אנחנו עוזרים עם שופטים - מוציאים שופטים להשתלמויות אצל אחד מהנציגים שלנו, פיירלואיג'י קולינה, אולי השופט הטוב בעולם. אנחנו עוזרים בשורשי הכדורגל בכל מיני תוכניות לילדים. אנחנו רוצים לפתח את החיבור שלנו לספורט מלמטה, מהשורשים של הספורט ולא רק באמצעות האירועים הגדולים".

דיברת על הצ'מפיונס ליג והיורו, אבל באחרונה איבדתם את המונדיאל לויזה, אחרי פרשה די רצינית שנגררה בבתי המשפט. כמה הסיפור הזה פגע בכם?

"רבות דובר על זה בעיתונות ואין לי מה להוסיף על כך. אני רק יכול לומר שזה נתן לנו הזדמנות לראות את הפורטופוליו שלנו, ולחשוב איך להסתכל קדימה, איך אנחנו מנהלים את עצמנו. יש לנו תכשיטים כמו הצ'מפיונס ליג והיורו והם מספקים לנו חשיפה עולמית גדולה. למשל 89% משחקני נבחרת ברזיל משחקים בקבוצות צ'מפיונס ליג. אנחנו עדיין חזקים מאוד בכדורגל - צריך לזכור, אנחנו 20 שנה בכדורגל. קיבלנו הרבה מאוד מהעובדה הזו ואנחנו בונים על ההזדהות הזאת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות