אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: וריפון רוכשת את גזית יישומים תמורת 60-40 מיליון שקל צילום: צביקה טישלר

בלעדי: וריפון רוכשת את גזית יישומים תמורת 60-40 מיליון שקל

הרכישה תכניס את החברה לשוק חדש של תוכנה לרשתות קמעונאיות. נשיא וריפון ישראל: "נרחיב את הפעילות המקומית"

02.07.2008, 07:10 | תומר קורנפלד

זה כשנה לא זכו בעלי המניות של יצרנית מסופוני האשראי וריפון לקבל דו"חות כספיים ולהבין מה בדיוק מצבה הפיננסי של החברה. עם זאת, ל"כלכליסט" נודע כי מצב זה לא מפריע לחברה, והיא מתכננת לרכוש את חברת התוכנה הישראלית א.ח. יישומים, בעלת המותג גזית יישומים, תמורת סכום של 60-40 מיליון שקל.

עסקים כרגיל

מאז דצמבר 2007 מתמודדת וריפון עם בעיות חשבונאיות, שבעקבותיהן הודיעה כי תיאלץ לתקן את דו"חותיה רטרואקטיבית מתחילת 2007. חוסר הוודאות ומשבר האמון שנוצר בשוק ההון הובילו את מניית החברה לצניחה של 74% בשמונת החודשים האחרונים, במהלכם מחקה החברה 3 מיליארד דולר משווייה.

תוך כדי המאמץ הרב לתקן את אמינות ההנהלה שנפגעה ותוך כדי מאבקים משפטיים בין כותלי בית המשפט מול תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה בחשד לתרמיות חשבונאיות, החליטה וריפון לרכוש את חברת התוכנה א.ח. יישומים, המספקת פתרונות לניהול רשתות קמעונאיות, בדומה לחברת התוכנה ריטליקס. בניגוד לריטליקס המתמקדת בתחום המזון, גזית יישומים פונה בעיקר למגזר האופנה, ואוחזת היום בנתח שוק של 70%. החברה, שהוקמה לפני 12 שנה, מרכזת את פעילותה בעיקר בישראל ועם לקוחותיה נמנות חברות אופנה רבות כגון זארה, פוקס, קסטרו והוניגמן. בשנים האחרונות ניסתה גזית להרחיב את נוכחותה בשוק האמריקאי אם כי ללא הצלחה רבה.

כניסה לשוק חדש

מבחינת וריפון, מהלך הרכישה הנו צעד אחד נוסף לקראת פרסום הדו"חות הכספיים שלה. החברה מאותתת לשוק ההון כי היא אינה עסוקה רק במשבר הפוקד אותה, וכי היא חוזרת למקד את מאמציה בהרחבה ובשיפור של הפעילות העסקית שלה. מדובר בכניסה לתחום המשיק לפעילותה הנוכחית. כיום עוסקת וריפון בייצור מכשירי קריאה לכרטיסי אשראי, בעוד הרכישה תכניס אותה לתחום אספקת פתרונות תוכנה לחנויות. וריפון תנצל את זרועות התמנון הארוכות שלה, הנמצאות במדינות רבות ברחבי הגלובוס, כדי לשלב את בפתרונותיה את המוצר של גזית.

גם מבחינתה של גזית קיימים יתרונות רבים למכירתה לוריפון. נוכחותה הגלובלית נמוכה ושולית, ומתרכזת בעיקר בארצות הברית, והרחבת הפעילות הגלובלית דורשת הון רב, הון שככל הנראה אין ברשותה.

וריפון התעניינה בכניסה לשוק הקופות הרושמות עוד לפני שהתפוצצה הפרשה החשבונאית בחברת וריפון. אחת המועמדות הישראליות לרכישה היתה חברת התוכנה ריטליקס, כאשר תג המחיר שהוצב אז לעסקה עמד על 400-500 מיליון דולר. בסופו של דבר עסקת הרכישה לא יצאה לפועל.

האנליסט אורי ליכט מאי.בי.אי טוען כי "אסטרטגיה של רכישות כדי לבצע התרחבות וחדירה לתחומים חדשים היא פעולה חיובית ואף הכרחית עבור חברת צמיחה. ברשותה של וריפון מערך הפצה וניהול עולמי, הכולל דריסת רגל בכל המדינות המתפתחות והמפותחות הגדולות בעולם, שיוכלו למנף כמעט כל חברה שתירכש".

בחברת וריפון אישרו אתמול את הידיעה. בשיחה ל"כלכליסט" אמר נשיא וריפון ישראל לייזי ינאי, שבמצב שוריפון נמצאת כרגע הרכישה של גזית יישומים אינה טריוויאלית, ומהווה הצבעת אמון של הנהלת וריפון העולמית בשוק הישראלי.

מהי מטרת הרכישה?

 

"וריפון נכנסת לשוק חדש. אנחנו לא מתכננים לקחת את גזית לשוק הגלובלי בטווח המיידי, אלא להרחיב את הפעילות שלנו בישראל, ורק בעוד שנה־שנתיים נשקול לשלב את מוצריה גם בשוק הגלובלי, תוך שימת דגש על רווחיות".

האם החברה הנרכשת רווחית?

 

"אני לא יכול להתייחס למחזור ההכנסות של גזית, אך לא היינו מבצעים את הרכישה אילו גזית לא היתה רווחית".

האם בעקבות הרכישה ניתן להסיק כי תפרסמו את הדו"חות המתוקנים בקרוב?

 

"אני לא יכול להתייחס לנושא מעבר למה שוריפון כבר פרסמה בחודש מאי האחרון, כלומר שנפרסם את הדו"חות המתוקנים עד סוף יולי".

א.ח. יישומים סירבה להגיב.

תגיות