אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו־גלגלי: היפה והחיה

דו־גלגלי: היפה והחיה

תאגיד פיאג'ו מתעורר מתרדמת עם שני כלים חדשים ומבריקים: וספה מהירה ויפהפייה וקטנוע־העל החדש של ג'ילרה, שמגיע ל־190 קמ"ש

02.07.2008, 16:13 | אמיר שוורץ, פונטדרה

אחרי שנים שבהן פיאג'ו האיטלקית הציגה כלים שסבלו מבעיות חשמל או עיצוב וביישו את המורשת המפוארת של עצמם, הקונצרן הדו־גלגלי החליט לשנות פאזה. לקראת חגיגות ה־60 למותג וספה הם הציגו שורת כלים מרהיבים שעשו את מה שנתפס כבלתי אפשרי עד אז: לשמר את הרוח המקורית של האיטלקייה הסקסית, ולצייד אותה ביכולת נסיעה שלא תבייש אף קטנוע מנהלים יפני מנפח בינוני פלוס.

היכולת הזו לשלב בין היופי הקלאסי (שימוש מוגבר בניקלים כסופים) לבין כלי שיהיה מהנה ובטוח לנהיגה (סוף לרעידות הגלגלים של הווספות בגשם) הפכה את הווספה GTS 250 - שנחתה גם בישראל לפני למעלה משנה - לאחד מהכלים הנחשקים לרכיבה בתוך העיר. מי שחשב שמנוע 250 סמ"ק המוצמד לווספה יהיה המילה האחרונה, התבדה. הסופר

300 GTS החדשה רושמת היסטוריה משולשת: היא הווספה החזקה, המהירה והמהנה ביותר לנהיגה שיצאה אי פעם משערי המפעל הטוסקני, ולא פחות חשוב - היא הווספה היפה ביותר שתגיע ארצה.

על הג על הג'ילרה על הג

וספה - בטח בשנתיים האחרונות - מייצרת כלים שכיף לשבת עליהם גם אם לא מתכננים להגיע איתם רחוק מדי. אבל מעבר למראה המלהיב (אף שלא הייתי מתנגד לסבל אחורי מרווח וכסוף כמו באחותה הקטנה יותר), 50 הסמ"ק הנוספים הופכים את הסופר 300 לכלי ששווה לצאת איתו גם מחוץ לעיר. מנסיעת המבחן במסלול הייעודי של פיאג'ו בלב טוסקנה היא מתגלה ככלי שאוהב כבישים פתוחים. כזה שמחזיר אהבה לרוכב וגורם לו לרצות ולסחוט את ידית הגז עוד ועוד. האם היא יכולה לשמש כדו־גלגלי האולטימטיבי לאלו הרוכבים כ־60 ק"מ ביום? קצת קשה לענות. מיגון הרוח משמש כאן בעיקר כמסגרת דקורטיבית לפנס הקדמי, ולא מפחית רעשים במהירויות הגבוהות.

טייס אוטומטי

יצרני הקטנועים נכנסו בשנים האחרונות לסחרור מסוים בקרב על הכלי הגדול ביותר. אחרי שימאהה קבעה את הרף עם הטי מקס, המלחמה יצאה לדרך. סוזוקי החזירו עם הבורגמן 650 השמנמן, בקימקו עדיין משפרים את ה־MyRoad 700i שלהם, אבל הנה הגיעו אנשי ג'ילרה (השייכת לפיאג'ו) עם הפתרון: ה־GP 800 (למרות שמו, מנוע הוי של הג'ילרה נהנה למעשה מ־839 סמ"ק). אז ה־GP 800 חזק במספרים: מנוע וי עצום כפול צילינדרים עם 75 כוחות סוס, שמגיע מעמידה ל־100 קמ"ש תוך 5.7 שניות, ומחוג המהירות יכול לגרד את ה־190 קמ"ש. אם אלו לא אמורים לאותת לאנשי הטי מקס על היורש, מגיעה השורה התחתונה: הפקידו 69,936 שקל בסוכנות והוא שלכם - ממש כמו מחירו של הטי מקס.

ה־GP 800 הוא תענוג מעוצב על שני גלגלים. הוא מאיץ בלי למצמץ, לא מתרגש מעקיפות ונדבק לכביש גם בסיבובים חדים. תנועת הווריאטור כה חלקה, שפרט לנוחות התפעול אתה עוד עשוי לחשוב שאתה בעצם רוכב על אופנוע ספורט.

כיאה לקטנוע מנהלים סופר־ספורטיבי, המיועד לאלו שרוצים להגיע מהר אבל בנוחות, ה־GP 800 מצויד בשלל פיצ'רים שהופכים את הנסיעה לחלומית. מגן הרוח מתכוונן חשמלית, תא האחסון שמתחת לכיסא נפתח באמצעות השלט, והכי חשוב: תנוחת הישיבה כה נוחה, שתוכלו להגיע איתו מתל אביב לאילת תוך כשעה וחצי ובלי גב תפוס.

תגיות