אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להיט בניו יורק: "כפכפי עוזרת הבית" של נעלי דפנה משנות ה-80 צילום: אוראל כהן

להיט בניו יורק: "כפכפי עוזרת הבית" של נעלי דפנה משנות ה-80

שלומית סלוין, בעלת חברת הכפכפים הוקי, אימצה מחדש את ייצור הכפכפים ומכרה 45% מהחברה ליהודי אמריקאי לפי שווי של 10 מיליון דולר. גם ראלף לורן וטומי הילפינגר שמו עין על הסטארט-אפ הישראלי

06.07.2008, 09:30 | גלי ברגר
כפכפי עוזרת הבית משנות השמונים, שעשו קאמבק לפני כשנה, מייצרות עניין בעולם. שלומית סלוין, בעלת חברת הכפכפים הוקי, הכניסה שותף לחברה שבבעלותה לפי שווי של 10 מיליון דולר - כך נודע ל"כלכליסט".

השותף, יהודי אמריקאי אשר רכש 45% מהחברה, לא מוכן לחשוף את שמו, אך סלוין מספרת כי הוא היה המשקיע הראשון בקרוקס. הוא רכש מניות בקרוקס בתחילת דרכה, ומימש אותן לפני נפילת המניה. לטענת סלוין, גורמים נוספים התעניינו בחברה, ובהם: חיים סקאל, ראלף לורן, טומי הילפיגר ו-DKNY.

שלומית סלוין, צילום: אוראל כהן שלומית סלוין | צילום: אוראל כהן שלומית סלוין, צילום: אוראל כהן

 

המלאי אזל בשבועיים 

הכסף שקיבלה סלוין מהעסקה הוקדש להשקעה בחברה, שכללה כניסה לשוק האמריקאי. לפני כשבועיים פתחה הוקי חנות ראשונה בניו יורק, ובה נמכרים כפכפים לנשים, לילדים ולגברים. "מדובר בחנות בשטח 50 מ'ר, שמטרתה היתה להיות בעיקר Show Room, אך בסוף החלטנו לפתוח אותה גם כחנות", מספרת סלוין. "בתוך שבועיים נגמר המלאי, ונאלצתי לשלוח מהארץ עוד 5,000 זוגות".

למכירות סייעה גם קבלת פנים חמה שקיבל המותג באתר האופנה המוביל בניו יורק dailycandy.com, ונוכחות של המותג בחנות של דונה קארן. כששחקנית סקס והעיר הגדולה קריסטין דיוויס (שארלוט) ביקרה בישראל, היא נעלה הוקי להפקת אופנה.

המותג הוקי קם בקיץ שעבר, לאחר שסלוין (40), לשעבר מפיקת פרסומות, רכבה על אופניה ביפו כשראתה בחנות מאובקת את כפכפי הפלסטיק הצבעוניים, שהיו שיא האופנה בשנות השבעים והשמונים בקרב עוזרות הבית, והחליטה שזה הסטארט-אפ שלה. סלוין הצליחה, לאחר לא מעט מאמצים, לאתר את התבניות המקוריות במפעל דפנה בקיבוץ דן, שמייצר עבורה עד היום, אף על פי שכבר קיבלה הצעות לייצור בסין.

בשנה שעברה היא מכרה 25 אלף זוגות, והשנה היא כבר צפויה למכור כמה מאות אלפים, שיתורגמו למיליוני דולרים במכירות.

אף שמדובר בנעליים במחירים שווים לכל נפש, מדיניות השיווק של סלוין דוגלת בהפצה מצומצמת במקומות מעטים כדי ליצור מותג נחשק. כיום נמכרות הנעליים, שכבר זכו לחיקויים, בצרפת, בקנדה, ביפן ובארצות הברית. בחורף מתכננת סלוין להרחיב את המותג גם למגפיים ולאביזרים נוספים כגון מזוודות, תיקים ועוד.

תגיות