אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוזרים לשורשי הפרסום

חוזרים לשורשי הפרסום

פחות משנה בשוק ההון הספיקו לאדלר חומסקי כדי להבין שהבורסה היא לא למשרדי פרסום

10.07.2008, 12:02 | מיטל זדה
קצת יותר מחצי שנה לאחר שהחל אחד מהמהלכים הבולטים ביותר בענף הפרסום הישראלי בשנים האחרונות, קבוצת אדלר-חומסקי מסיימת את הרומן הקצר שלה עם הבורסה בתל אביב ומחליטה לצאת מהמסחר בבורסה. המטרה היא אחת- לחזור כמה שיותר מהר להתנהלות פרטית שמתאימה הרבה יותר למשרד פרסום.

פתאום צריך לספר הכל

במהלך החודשים בהם נסחרה הקבוצה היא לא רק איבדה שווי שוק, אלא השקיעה משאבים ניהוליים רבים בהתעסקות עם דיווחים לבורסה, מה מצריך דיווח ומה לא, וההתנהלות הציבורית לא ממש שימחה את לקוחות המשרד. משרד פרסום כדאי להסביר, חשוף לאסטרטגיות של הלקוחות שלו, ואם הוא צריך לדווח על כל דבר, הוא עשוי לחשוף מהלכים של לקוחות, שלא בטוח שהיו רוצים להיחשף. ובכלל לקוחות כמו בנק פועלים,בזק ועוד רוצים שמשרד הפרסום שלהם יהיה עסוק בהם ורק בהם ולא בכל מיני הנפקות.

ראובן אדלר, צילום: אלכס קולומויסקי ראובן אדלר | צילום: אלכס קולומויסקי ראובן אדלר, צילום: אלכס קולומויסקי

השותפים באדלר-חומסקי ובראשם בעלי המשרד ראובן אדלר ואייל חומסקי החליטו לרכוש בחזרה את המניות בשווי הגבוה מ-62% ממחיר הפתיחה בשוק. במשרד מבינים היום כי החלומות על הנפקת משרד פרסום מוביל היו רחוקים מהמציאות. שוק ההון הישראלי, שנמצא בתקופה גרועה במיוחד, פשוט לא מתעניין במניית יתר של משרד פרסום, מה גם שאין לו שום אינדיקציה למה להשוות את התוצאות, שכן זו החברה הנסחרת היחידה בענף.

לתגמל בכירים, להחזיר למשקיעים

מקורבים לחברה טוענים כי למעשה ההתנהלות הציבורית לא אפשרה את ההתפתחות העסקית של המשרד, אחת המטרות בשבילן יצאו להנפקה מלכתחילה.

ההנפקה שמשה גם לתגמול של המנהלים הבכירים בחברה. באדלר-חומסקי שותפים מספר עובדים מלבד הבעלים. אורי לברון, אבשלום הרצוולף, עומר שמעוני, אמיר גיא ואורי עיני, כמו גם יונתן סטירין ודני ברנדה המחזיקים כל אחד אחוז קטן מהמניות. חשוב להבהיר שאין בכוונת החברה לדחוק את רגליהם של אותם שותפים, אלא לאפשר להם להיות שותפים במתכונת הפרטית.

בעולם הפרסום, שהיה רחוק מלפרגן להנפקה, טענו כי זו הדרך היחידה של השותפים שלא מכרו את החברה לסוכנות בינלאומית לצאת עם רווח כלשהו. החשש בענף היה מפרסום הדו"חות הכספיים ובהם עמלות היתר וכל מיני נתונים שמעולם לא נחשפו לנוחות כל הצדדים. גם אם עכשיו הנשמות הטובות יגידו שזה היה ברור, הם ודאי ישמחו שיפסיקו לדון במספרים האמיתיים של משרדי הפרסום.

בכל מקרה ברור שהכסף שגוייס בחודשים הללו יוחזר במלואו למשקיעים, בתקווה להשאיר את חיצי הביקורת ואת הפרשה הרחק מהשותפים.

תגיות