אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
XL מחזיקה ברוב שוק משקאות האנרגיה

XL מחזיקה ברוב שוק משקאות האנרגיה

על רקע אי-ודאות בהנהלת רד בול, XL ממשיכה לבסס את מעמדה כמובילה, ומחזיקה כיום ביותר ממחצית השוק - נתח כפול מזה של המתחרה

13.07.2008, 08:38 | גלי ברגר

משקה האנרגיה XL ממשיך לבסס את מעמדו כמותג המוביל בשוק משקאות האנרגיה על חשבון המותג הוותיק רד בול. מנתוני חברת סטורנקסט, שהגיעו לידי "כלכליסט", עולה כי נתח השוק של XL הגיע ביוני לכ-60%, ואילו נתח השוק של רד בול ירד לכ-20% בלבד במונחים כמותיים.

במונחים כספיים עמד נתח השוק של XL על 50.1% לעומת 24.1% לרד בול. זאת לאחר שבתקופה המקבילה ב-2007 נתח השוק הכמותי של XL עמד על 40%, ואילו רד בול החזיקה ב־37%.

משקה XL משקה XL משקה XL

אחת הסיבות לירידה של רד בול בחודש יוני היתה עיכוב של סחורה בנמלים, אך לאורך זמן ניכרת הירידה בנתחי השוק (ראו גרף). יצוין כי רד בול נמכר במחירים גבוהים מאלו של XL, שנמכר היום במבצעים של שניים בעשר, לעומת כעשרה שקלים לפחית רד בול.

בשנה האחרונה עברה רד בול ישראל לא מעט שינויים. במרץ שינתה רד בול העולמית את פעילות המותג והקימה את רד בול ישראל, שתהיה אחראית לפעילות השיווקית של המותג. חברת סידס, יבואנית ומשווקת מותגי מזון בינלאומיים, שקיבלה את הזיכיון להפיץ את משקה רד בול בישראל ביולי 2007, נותרה אחראית בינתיים למערך הלוגיסטי בלבד.

כיום רד בול ישראל נמצאת בהליכים של ביסוס החברה, והקרב האמיתי עתיד להיות בקיץ הבא. בראש החברה עומד המנכ"ל רונן בן נון. סמנכ"ל השיווק הוא ניר לאור, המשמש גם מנהל ספורט ואירועים. החברה נתנה חסות והפיקה לא מעט אירועים, אך נראה כי אלו לא מסייעים למותג להתרומם מבחינת נתחי שוק, לפחות בינתיים. החברה הישראלית קיימה הקיץ תחרות גלישה בגלשנים שנגררים על ידי אופנועי ים, ובשבוע הבא תתקיים תחרות של רד בול לקיט סרפינג לצד קמפיין ופעילויות נוספות.

XL, המשווקת בישראל על ידי בני פאוזי (SSS), ניצלה את חוסר הוודאות שנוצר סביב השינויים הארגוניים בהנהלת רד בול בישראל כדי לבסס את המותג שלה, שכבר מהרגע הראשון נמכר במחיר זול יותר מהמשקה המתחרה. היא העלתה קמפיינים וחדרה לנקודות מכירה רבות.

רק בימים אלה סגרה החברה עסקה לכניסה לחנויות אלונית, PM:AM וחצי חינם, השיקה מארזי שישיות, העלתה קמפיינים, והשקיעה רבות בפעילות קידום מכירות עם צעירים ובחסויות על מסיבות.

שוק משקאות האנרגיה מגלגל כ-270 מיליון שקל בשנה, והמכירות מתחלקות בין השוק הקר - פיצוציות ובארים - שם המשקאות נמכרים מקוררים, לבין השוק המאורגן, דוגמת רשתות השיווק.

תגיות