אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה של 16% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים צילום: אוראל כהן

עלייה של 16% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים

מתחילת השנה נהרגו 85 הולכי רגל, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. באופן מפתיע, מפילוח הנתונים עולה כי רוב ההרוגים איבדו את חייהם בתאונות בתוך העיר ולא בכבישים בין-עירוניים

16.07.2008, 20:26 | ליאור גוטמן

מסוכן לחצות את הכביש: מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שפורסמו היום (ד) עולה כי מתחילת השנה נהרגו 85 הולכי רגל - עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

אחד הנתונים המפתיעים מתייחס למספר ההרוגים בתאונות בתוך העיר: מנתוני המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה שמרבית הולכי הרגל שנהרגו (50 בני אדם) איבדו את חייהם בתחום העירוני, אזור נסיעה בו מהירות המכונית הפוגעת נמוכה יחסית לתחום הבין-עירוני.

מפילוח נתוני סך ההרוגים עולה ש-14 מהם משתייכים לקבוצת הגיל הצעירה (0-14 שנה) ואילו 28 הרוגים הם מעל גיל 65.

מחר תקיים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כנס בו ישתתפו מנהלי מטות הבטיחות ברשויות המקומיות, על מנת לבחון דרכים נוספות להתמודדות עם העלייה בהיקף ההרוגים. "התופעה מדאיגה", מסביר יאיר דורי, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, "אחת מנקודות התורפה שאנו ערים אליה היא היעדר אכיפה מספקת בתוך הערים מצד המשטרה. בימים אלו אנו מגבשים תכנית פעולה בשיתוף ראשי הערים וראשי מטות הבטיחות לפיה פקחי העירייה ישתתפו במאמץ האכיפתי בתוך הערים".

כפי שנחשף ב"כלכליסט", עלות תאונות הדרכים למשק הישראלי הסתכמה בשנת 2007 ב־7.5 מיליארד שקל. מרבית הסכום, 4.53 מיליארד שקל, נובע מתאונות דרכים בכבישים עירוניים. הנזק הכספי שנגרם למשק כתוצאה מתאונת דרכים מתבטא בשלל גורמים, בהם אובדן ימי עבודה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
רוב התאונות של ילדים קטנים זה במגזר הערבי.
לצערנו כל כמה שבועות שומעים על עוד הורה שדרס את הילד של עצמו כשנסע רוורס בחניה או משהו כזה. יש משהו די בסיסי שצריך להשתנות בחינוך שם. ובקשר לכל התגובות לאור ירוק - כולם צודקים. מדובר בעמותה שההתמקדות שלה בעבירות הלא נכונות הייתה אולי רק מעצבנת אם היא הייתה שומרת אותה לעצמה, אבל בגלל שהעמותה הזו עושה מה שבא לה במשרד התחבורה ובמתנ"א זה כבר שחיתות שלטונית וסכנה לציבור.
18.07.08