אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רונית קן תבחן את מכרז הפרסום של עיריית ירושלים צילום: אוראל כהן

רונית קן תבחן את מכרז הפרסום של עיריית ירושלים

ל"כלכליסט" נודע כי המכרז מבוסס על תקופת התקשרות חריגה של 20 שנה. עיריית ירושלים: המכרז דומה לזה שפרסמה עיריית תל אביב

27.07.2008, 07:01 | נעמה סיקולר

הרשות להגבלים עסקיים תבדוק בקרוב את סוגיית המכרז שהוציאה עיריית ירושלים לפרסום על גבי שלטי חוצות בתחומה - כך נודע ל"כלכליסט". התערבות הרשות להגבלים באה על רקע תקופת ההתקשרות החריגה שהכתיב המכרז - שעמדה על לא פחות מ־20 שנה.

לאחרונה פרסמה עיריית ירושלים, בראשות אורי לופוליאנסקי, מכרז על התקנה ותפעול של שלטי פרסום חוצות ברחבי העיר.

המכרז כולל פרסום על גבי תחנות אוטובוס, מכווני תנועה ולוחות מודעות. מדובר במכרז גדול שסכום המינימום להגשת הצעות בו עמד על 8 מיליון שקל.

בשונה ממכרזים של ערים אחרות, המכרז של עיריית ירושלים חריג במשך ההתקשרות בין העירייה לבין החברה הזוכה. לפי המכרז, ההתקשרות תהיה לתקופה של לא פחות מ־20 שנה.

מכרז לתקופה כה ממושכת מעלה חשש לפגיעה בחופש התחרות בין גופי פרסום בבירה, סוגיה שאותה תבדוק הממונה על ההגבלים רונית קן.

הבעיה היא שלא ברור אם עיריית ירושלים, רשות מקומית שאיננה גוף עסקי הפועל למטרות רווח, כפופה לדיני ההגבלים העסקיים.

בעיריית ירושלים מסתמכים על התקדים של מכרז הפרסום שהוציאה עיריית תל אביב בשנה האחרונה, שגם הוא התבסס על תקופת התקשרות דומה. שם כבר הספיקה העירייה לסיים את הליכי המכרז ולבחור בזוכה.

מעיריית ירושלים נמסר שתנאי המכרז ותקופת הזיכיון נקבעו על ידי כלכלנים, שחישבו את עלות ההשקעה הכספית הדרושה מהחברה הזוכה.

בעירייה גם מציינים שמכרז דומה לנוכחי עבר גם בתל אביב, בפריז ובערים נוספות. מהרשות להגבלים עסקיים סירבו להתייחס לנושא.

תגיות