אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היכן תנהגו על מסלול מירוצים באירופה

היכן תנהגו על מסלול מירוצים באירופה

טסתם לאירופה והצטיידתם ברכב שכור? עכשיו אתם יכולים להמשיך בטיול המשפחתי או לפנות למסלול המירוצים הקרוב. כלכליסט מגיש את המסלולים שכדאי לחרוך

29.07.2008, 08:38 | תומר הדר

החופשה האידיאלית של חובבי הנהיגה אינה מתמקדת רק במעברים בין הבטן לגב. חלקם נוסעים לגרמניה, שוכרים מכונית מהירה ומקווים להיתקל בכמה שפחות נציגי החוק המקומי, אך המקצוענים מעדיפים להגיע אל אחד ממסלולי המירוצים שפזורים ברחבי אירופה.

עלייה על מסלול שכזה במכונית שכורה או במכונית מירוץ אמיתית אינה נחלתם של העשירים או של נהגי המירוצים בלבד. באירופה כמעט כל נהג יכול להשתתף בקורסים לנהיגת מסלול, ובמצבים מסוימים אפילו לעלות על מסלול במכוניתו הפרטית. "כלכליסט" מגיש לכם רשימת מסלולים אירופיים, החל בגיהנום הירוק שבגרמניה וכלה במסלול שנמצא במרחק שעת טיסה בלבד.

גרמניה, נורבורגרינג

הנורבורגרינג בגרמניה (Nurburgring), שחלקים ממנו זכו לכינוי "הגיהנום הירוק", הוא כנראה מסלול המירוצים המפורסם בעולם. המסלול, שממוקם כ־120 ק"מ צפון־מזרחית לנמל התעופה של פרנקפורט, הוקם בשנות העשרים של המאה הקודמת. במקור היה מחולק לארבעה קטעים, שאירחו בין השאר את אליפות העולם במירוצי פורמולה 1, אך כיום רק החלק הצפוני, הנורדשלייפה, שאורכו 22.8 ק"מ, פתוח לשימוש הציבור.

 

ייחודו של הנורדשלייפה בהיותו כביש ציבורי לכל דבר ועניין, ולכן הכניסה אליו מותרת לכל מכונית או אופנוע. בנורדשלייפה אין מגבלת מהירות, פרט לקטעים שבהם זה מומלץ עקב הרעש שיוצרים המכוניות והאופנועים.

 

הנורדשלייפה פעיל כל ימות השנה, וברוב הביקורים אפשר לחזות במכוניות ואופנועים שמחיריהם מגיעים גם למאות אלפי יורו, שמתחרים לצד צעירים במכוניות ספורט חבוטות. תאונות אינן מחזה נדיר בנורדשלייפה, ובכל מקרה, מכיוון שמדובר בכביש ציבורי, מותר לעקוף רק בהתאם לחוק ויש לאפשר למכוניות מהירות מכם לחלוף על פניכם. בני מזל יזכו לראות דגמי מכוניות עתידיים של יצרני הרכב, שבוחנים את תוצרתם על המסלול תחת מעטה הסוואה כבד. עלות הכניסה לסיבוב סביב הנורדשלייפה בכל מכונית היא 21 יורו, וניתן גם לרכוש מנוי במחיר מוזל.

 

למי שמפחד לעלות על המסלול ולהתמודד במקרים רבים מול בעלי פורשה זועמים ואופנוענים התאבדותיים, מומלץ לשכור סיבוב ברינג טקסי - מכונית ב.מ.וו נהוגה בידי נהג מירוצים מקצועי, שלוקח את הקורבן הפוטנציאלי לסיבוב היכרות מהיר סביב המסלול. לא שרבים מבחינים בכך, אך המסלול שוכן בלב אזור יפהפה המוקף בצמחייה שופעת. למי שמבקר באזור לתקופה ממושכת מומלץ לנסות ולמצוא אכסנייה כפרית באחד הכפרים שפזורים באזור.

 

בריטניה, קאסל קומב

מסלול קאסל קומב (Castle Combe), שנמצא בחבל ווילשייר שבבריטניה, ממוקם במרחק של כ־30 ק"מ מעיר התעשייה בריסטול. בדומה למסלולי מירוצים רבים, קאסל קומב היה שדה תעופה ששימש את חיל האוויר הבריטי, אך לאחר מלחמת העולם השנייה חלקו הוסב למסלול מירוצים. אורכו הכולל של המסלול כ־2.5 ק"מ.

מסלול מירוץ
 
קרבתו של המסלול לאזורי מגורים מונעת את קיומם של מירוצי פורמולה, אך למרבית סוגי המכוניות מותר להתחרות במסלול. סמוך למסלול נמצא בית ספר לנהיגה המשכיר שלל מכוניות, החל בפורד פוקוס או סובארו אימפרזה טורבו וכלה במכוניות מירוץ אמיתיות. כדי להתחרו תבמסלול יש לשלם דמי חבר שנתיים בגובה 95 ליש"ט. בכל הנוגע להסדרי שינה, בבריסטול אפשר לאתר מלונות זולים שישמחו לספק ארוחת בוקר בריטית טיפוסית וכבדה ושירותי לינה.

בריטניה, בראנדס האץ'

מסלול בראנדס האץ' (Brands Hatch), שאירח בין השאר את אליפות הגרנד פרי הבריטית, נמצא בקנט, במרחק של כחצי שעה מן העיירה קינגסדאון. מדובר באחד ממסלולי המירוצים העמוסים ביותר באירופה, שמארח מדי סוף שבוע אליפויות מקומיות לאופנועים ומכוניות מירוץ. בדומה לקאסל קומב, גם בראנדס האץ' נבנה על שרידיו של בסיס חיל אוויר בריטי, ובשנות השישים אף אירח את אליפות העולם במירוצי פורמולה 1. ובדומה לקאסל קומב, גם בבראנדס האץ' ניתן להצטרף לאחד ממועדוני הנהגים הבריטיים שמתארחים במסלול בסופי השבוע, או לסירוגין לשכור מכונית מירוץ לפרק זמן קצר ולעלות על המסלול. שכירת פורשה 911 לשעתיים תעלה לכם כ־180 ליש"ט.

איסטנבול, איסטנבול פארק

קשה להאמין, אך כדי לעלות על מסלול מירוצים ניתן למצוא אופציה ראויה שלא מצריכה טיסה של כ־5 שעות. מסלול המירוצים איסטנבול פארק (Istanbul Park) ממוקם במרחק של כ־55 ק"מ ממרכז איסטנבול, בצדה האסייתי של טורקיה. אף שהקרבה לישראל ורמת הנגישות הגבוהה עלולות ליצור תחושה שמדובר במסלול לא מקצועי, ההפך הוא הנכון. למעשה איסטנבול פארק נמנה עם מסלולי המירוצים שבהם מתקיימת אליפות העולם במכוניות פורמולה 1. תכנן אותו הרמן טילקה, שתכנן גם את מסלולי הפורמולה 1 בבחריין ובמלזיה.

המסלול כולל סיבובים ופניות שדומים מאוד לאלה שמצויים במסלולי מירוצים נודעים כגון הנורבורגרינג הגרמני. הכניסה אליו אינה חופשית לכל תייר המצויד ברכב שכור, ולכן מומלץ לתאם מראש השתתפות באחד מימי המסלול הפתוחים שמארגנים בתי ספר לנהיגה טורקיים, שגם מספקים את המכוניות. קיימות גם תוכניות השתתפות מיוחדות עבור תיירים, כגון ה־Istanbul Racing Weekend. בכל הקשור לסידורי לינה, איסטנבול אינה זרה לתייר הישראלי. כל סוכן נסיעות יוכל לאתר שלל מלונות לכל תקציב.

איטליה, מסלול אנזו ודינו פרארי

מסלול אנזו ודינו פרארי (לא קשה לנחש על שם מי הוא נקרא) (Imola Circuit Autdromo Enzo e Dino Ferrari) נמצא בפאתי העיירה אימולה, כ־40 ק"מ מזרחית לבולוניה. המסלול נחשב קשה לנהיגה, ומארח מדי שנה את אליפות העולם במירוצי פורמולה 1. באימולה הנהיגה מתבצעת נגד כיוון השעון.

עקב ביקורת שהושמעה בשנים האחרונות המסלול נמצא בימים אלה במסכת שיפוצים, אך היא עתידה להסתיים בקרוב. השיפוצים אמורים להפוך את המסלול לבטוח יותר לנהיגה. בדומה לרוב המסלולים באירופה, בקרבת המסלול פועלים כמה בתי ספר לנהיגה שישמחו להשכיר מכונית מירוץ ללקוחות שיציגו רישיון מרוצים בתוקף. אחרי יום מירוצים מתיש מומלץ לנסוע כחצי שעה בנוף ציורי אל מאראנלו הסמוכה, לבקר במוזיאון שצמוד למפעל פרארי ולהאזין למכוניות המירוץ שנוסעות במסלול המירוצים הסגור של המפעל.

תגיות