אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה חברות הטלפוניה הקווית לא מנצלות את אזהרת הקרינה? צילום: סי די בנק

למה חברות הטלפוניה הקווית לא מנצלות את אזהרת הקרינה?

היסטריית הקרינה הסלולרית היא הזדמנות הפז של חברות הטלפוניה הקווית, אבל אלו נוהגות כאילו לא שמעו עליה. ככה זה כשבזק דואגת לפלאפון, וכש־HOT ו־012 מתכננות להקים מפעילים וירטואליים

30.07.2008, 09:19 | אמיר טייג

בעולם תחרותי מושלם, כל חולשה של אחד מהשחקנים בשוק משמשת מיד את המתחרים שלו. לפי הכלל הזה, אפשר היה לצפות שהעלייה המחודשת של נושא הקרינה הסלולרית תמהר לעורר כמה מהלכי שיווק נגטיביים של חברות התקשורת, שמספקות שירותים חלופיים לסלולר.

 

אפשר לצפות שחברות המספקות שירותי טלפון קווי, כגון בזק, HOT או 012 סמייל, יקפצו מהר על המציאה וילבו את תבערת הפחד שהתעוררה בקרב לקוחות הסלולר. בזק, למשל, סובלת כבר שנים מהגירת דקות מהרשת שלה לרשתות הסלולריות. הנה ההזדמנות לעצור את השטף, ולהחזיר דקות שימוש מקרב לקוחות סלולר חוששים.

 

ובכל זאת, לא ראינו שום קמפיין נגטיבי, ונראה שגם לא נראה אחד כזה בקרוב. בזק היא אולי החברה שהפסידה הכי הרבה מעלייתו של הסלולר, אבל היא לא פועלת בחלל ריק: יש לה חברה־בת לא קטנה בשם פלאפון, ובה היא תולה את מרבית תקוות הצמיחה העתידית של הקבוצה. גם אם מנכ"ל בזק אבי גבאי ירצה לצאת בקמפיין, קרוב לוודאי שהיו"ר שלו יעצור בעדו.

מקורות בבזק מודים כי בשלב הנוכחי, אין בקבוצה כוונה לנצל את חולשת הסלולר. עם זאת, גורמים בענף מעריכים שהחברה עשויה לנצל את המצב ולהוסיף לקמפיין "הכי טוב בבית" את המילה "בטוח". זה יהיה המקסימום שתוכל לעשות.

HOT ו־012 סמייל אמנם לא מחזיקות ברשתות סלולריות, אך גם הן עשויות להיפגע בטווח הארוך מהעצמת הפחדים מפני שימוש בסלולר. שתי החברות הצהירו כמה פעמים כי יש להן כוונה להתרחב לתחום הסלולר באמצעות הקמת מפעילים וירטואליים. לפני שבועיים הודיע שר התקשורת כי יתיר זאת. שתיהן, לפיכך, ייזהרו לא לירוק עכשיו לבאר שממנה הן מתכוונות לשתות בעתיד.

סיפור דומה אפשר למצוא בקרב יצרני מכשירי הסלולר. הודעת משרד הבריאות פותחת, לכאורה, הזדמנויות עסקיות עבור יצרני מכשירים עם קרינה נמוכה. יותר מ־90% ממכירת מכשירי הסלולר בישראל מתבצעת על ידי חברות הסלולר — אבל אף חברה סלולרית לא תאפשר ליצרן מכשירים להשתמש בנושא הקרינה כאלמנט שיווקי.

חברות הסלולר יעשו הכל כדי להשקיט את השטח כמה שיותר מהר. הן יודעות היטב כיצד לעבור תקופות קשות ולצאת מהן מחוזקות. מותר להניח שבתוך כמה שבועות הכול יירגע והעניינים, מבחינתן, יחזרו למסלולם הרווחי.

תגיות