אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעה בבריטניה: כל תוכן הגולשים חייב לעבור סינון

הצעה בבריטניה: כל תוכן הגולשים חייב לעבור סינון

גופי אינטרנט כמו יוטיוב מסירים תכנים אסורים אחרי קבלת דיווח עליהם. ועדה של הפרלמנט הבריטי מציעה לחייבם לעבור על כל תכני הגולשים שעולים באתריהם

31.07.2008, 17:29 | כתב "כלכליסט"

ועדה בפרלמנט הבריטי ממליצה לחייב אתרי תוכן גולשים לעבור על כל תכני הגולשים, ולהסיר תכנים אסורים תוך זמן קצוב, כך דיווח PCWorld. בדו"ח שהוציאה ועדת התרבות, המדיה והספורט של הפרלמנט נכתב כי "כל מי שצופה בטלוויזיה או קורא עיתונים בקביעות שומע על החשש הציבורי הגובר בחודשים האחרונים מפני הצד האפל של האינטרנט, בו אפשר למצוא פורנוגרפיה קשה וסרטוני קרבות, התעמרות ואונס, כמו גם אתרים שמעודדים דיאטות קיצוניות, פגיעה עצמית ואפילו התאבדות".

הוועדה ממליצה לחייב את האתרים לפרסם את תנאי השימוש שלהם בצורה בולטת יותר, ולחייב לאפשר לגולשים לדווח על חומר אסור בקליק אחד. כמו כן המליצה הוועדה לקבוע כללים חדשים לסינון של תכני גולשים אסורים בפלטפורמות אינטרנטיות כמו אתרי וידאו ורשתות חברתיות.

בעדות בפני הוועדה אמר נציג גוגל שהחברה מסתמכת על הגולשים, שמדווחים על סרטונים בעיתיים, ואלה עוברים לבדיקה. גוגל דיווחה שביוטיוב עולות עשר שעות של וידאו מדי דקה, וכי אין זה מעשי שעובדי החברה יעברו על כל החומר הזה. מאידך, מייספייס, הרשת החברתית שבבעלות ניוז קורפ, מסרה כי היא עוברת על כל תמונה וסרטון שעולים לשרתיה, ותכנים בעייתיים מוסרים תוך שעתיים, פרק זמן שמייספייס שואפת לקצר בחצי. חברי הוועדה הפרלמנטרית ביקרו במשרדי החברה בארה"ב, ודיווחו על מאות עובדים שעוסקים בסינון.

"מצאנו את הטיעונים של גוגל/יוטיוב נגד הפעלת סינון פרואקטיבי מקדים על ידי עובדיהן לא משכנעים. ספקים מובילים כמו מייספייס לא נרתעו מבדיקה של חומרים שהועלו לאתריהם", נכתב בדו"ח הוועדה. היא ממליצה לחייב חברות לעבור על כל תכני הגולשים, לקבוע סטנדרט של זמן הסרה מקסימלי של חומר אסור, לחייב את האתרים לפרסם את תנאי השימוש שלהם בצורה בולטת יותר, ולחייב לאפשר לגולשים לדווח על חומר אסור בקליק אחד.

המלצת הוועדה עומדת בניגוד להנחיית המסחר האלקטרוני (E-Commerce Directive) של האיחוד האירופי, שלא מחייבת את מפעילי האתרים לסנן תכנים מראש, ולא מטילה עליהם אחריות על תוכן לא חוקי שעלה אצלם
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות