אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראייר תקפיא הטיסות לניו יורק מה-13 בספטמבר

ישראייר תקפיא הטיסות לניו יורק מה-13 בספטמבר

החברה הודיעה על השעיית הטיסות לנוכח חוסר הכדאיות בהפעלת הקו; תבחן את חידושן לקראת תחילת העונה הבאה

06.08.2008, 12:39 | יסמין גיל

חברת ישראייר הודיעה היום כי בכוונתה להקפיא את טיסותיה בקו לניו יורק החל מה-13 בספטמבר. מהחברה נמסר, כי "ההחלטה התקבלה לנוכח חוסר הכדאיות בהמשך הפעלת הקו בתנאי השוק הנוכחיים", וכי תבחן שוב את חידוש הטיסות לארה"ב לקראת פתיחת העונה הבאה. עוד נמסר, כי "החברה תפעל למציאת טיסות חלופיות לנוסעים שרכשו כרטיס למועדים מאוחרים יותר".

יו"ר ישראייר: משרד האוצר נלחם בחברות התעופה הישראליות בדיון שנערך בוועדת הכלכלה אמרה נציגת האוצר כי מאחר שהשמים עדיין לא נפתחו לתחרות - המדינה לא צריכה לתמוך בחברות התעופה יסמין גיללכתבה המלאה

הרומן של ישראייר עם הקו האטרקטיבי לניו יורק, ידע עליות ומורדות מראשית דרכו - עת החברה החלה להפעיל טיסות שכר לניו יורק ביוני 2004. ביולי 2005, מטוס של החברה היה מעורב ב"כמעט תאונה" בנמל התעופה קנדי, והחברה ניסתה למנוע פרסום תחקיר של "עובדה" על האירוע, אולם התכנית שודרה בסופו של דבר. בתחילת 2006 קיבלה ישראייר מעמד של מוביל נקוב ישראלי שני לניו יורק, אחרי אל על, שעתרה לבג"ץ נגד ההחלטה - אולם עתירתה נדחתה. במאי 2006 יצאה הטיסה הסדירה הראשונה של ישראייר לניו יורק.

בסוף ינואר השנה הפסיקה החברה למשך חודשיים את פעילות הקו לניו יורק, לאחר שהתגלה שמטוס מסוג בואינג 767 שחכרה מחברה פורטוגלית, המיועד לטווחים בינוניים-ארוכים, אינו מסוגל לבצע טיסה ישירה מתל אביב לניו-יורק ולכן נחת נחיתות ביניים בלונדון לתדלוק. הטיסות חודשו בתחילת אפריל השנה, כאשר מטוס האיירבאס 330 שחכרה מחברה איטלקית, הגיע לארץ להפעיל את הקו. אז הודיעה החברה כי חכרה את המטוס בחכירה יבשה למשך שנתיים, ותפעיל ארבע טיסות שבועיות שינחתו בנמל התעופה קנדי.

אלא שהאיירבאס החכור יוחזר לחברה האיטלקית עם הקפאת הקו לניו יורק, לדברי יו"ר ישראייר, גיא רוזן: "בהסכמה של שתי החברות". לדבריו "בפרמטרים העסקיים הנוכחיים של הדלק, הקיבולת והביקושים, אנו צופים שבמהלך חודשי החורף לא תהיה כדאיות להפעיל את הקו לניו יורק. בכוונתנו להתמקד בתקופה הקרובה בעיבויי הקווים לאירופה".

לגבי החשש לפיטורי עובדים, בעיקר דיילים, בשל סגירת הקו לניו יורק, אומר רוזן: "הדבר צפוי להביא לעיכוב בהכשרה הבאה של דיילים. יש עובדים שבסוף העונה הולכים הביתה, וזה מטבע הדברים, מכיוון שחלק מהם סטודנטים. המשמעויות הפרסונליות ייגזרו מתכנית העבודה הכוללת, וזה תלוי בהיקף הפעילות המתוכנן לחורף".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
זהר אנדלמן וגיא רוזן הרסו את החברה
על מנת לבסס את השליטה בתור הנהלה חדשה, פוטרו עשרות מנהלים מכל הדרגים ובמקומם הגיעו "אנשים של זהר אנדלמן". כושלים, לא מקצועים ומושחטים. לא פלא שישראייר פושטת רגל. כל מה שסבינה בירן בנתה נהרס בשנתיים על ידי אגו של ההנהלה החדשה לא ברור איפה דנקנר ופישר היו כל הזמן הזה
עובד ישראייר , ת"א  |  11.08.08
11.
עוד דייל בישראייר
מר רוזן היקר, כמו שכבר נאמר, הדיילים ובעיקר הסטודנטים שביננו, נמצאים ומהווים את עמוד התווך של החברה זמן רב ממך. אנחנו הם אלה שממשיכים בגאון ובראש מורם לספק את רמת השירות הגבוהה שאנו ניחנים בה, עומדים ב"קו האש", על אף הרעת התנאים הבלתי פוסקת מצד ההנהלה כלפינו. כל סטודנט לכלכלה שנה א' יכל לספר לכם על עליית המחירים, מעניין שרק בישראייר חושבים על שלשום ולא על המחר. כדאי שתתחילו להפיק לקחים במקום להשמיד כל חלקה טובה שסבינה בנתה.
ממורמר , ת"א  |  06.08.08
9.
דיילת בישראייר
גיא רוזן היקר זמן העסקתך בישראייר קצר מכדי לרענן את זיכרונך לגבי השנים האחרונות, אך הרשה לי לעדכנך- גם בסיום "עונה" סטודנטים אף פעם לא עזבו. סטודנטים עבדו בהתאם למגבלות שלהם. גם בקיץ וגם בחורף. כך היה תמיד. ואגב, זמן העסקתי בחברה הוא שילוש השנים שאתה מנהלה. ועניינית, אל תבלעו כל מה שמספרים לכם לעניין הדלק והדולר. ישראייר אינה חברת התעופה היחידה שטסה עם "דלק ודולרים". ולראייה- את המטוס החדש הביאו רק בחודש אפריל שכבר ידעו על העלייה בדלק וגם על הדולר שמאבד מערכו. ניהול כושל של חברה הוא זה המביא ל"אי רווחיות". ראה ערך "מנהל עסקים של ישראייר" שסוגר עסקאות של טירון וכל מי שמכיר את פועלי הכוחות הפנימיים יודע למי ומה הכוונה.
אנונימית , ת"א  |  06.08.08
לכל התגובות