אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצתה מאוחרת: מבחן דרכים לקיה סיד

הצתה מאוחרת: מבחן דרכים לקיה סיד

עם הנדסת אנוש משופרת ועם מנוע חזק, המכונית החדשה רחוקה שנות אור מדגמי קיה ששווקו בישראל בעבר

07.08.2008, 11:30 | תומר הדר

למכוניות רבות שמגיעות ארצה מוצמד התואר "חדשה", אך בקיה סיד בעצם אין חדש: הדגם הזה, שחולק פלטפורמה עם יונדאי I30 הוצג כבר ב־2006 אך בושש לבוא לישראל בידי יבואן קיה הקודם. על פי קיה, הסיד מעוצבת על ידי אירופים, מיוצרת בסלובקיה ומיועדת לאירופים.

במכונית המבחן שקיבלנו, שמחירה 111 אלף שקל, אמנם אין מראות חשמליות אבל יש הרבה הפתעות טובות: עיצובה החיצוני של סיד אינו הרפתקני אך נעים. וגם בפנים העיצוב נאה: הפלסטיקים הקשיחים שמאפיינים את רוב הקוריאניות והיפניות הוחלפו בחומרים סבירים יותר. גם הנדסת האנוש לא רעה.

סיד מצוידת במנוע חזק (126 כ"ס), בייחוד בהשוואה לקבוצת שווי השימוש השנייה. המנוע של מכונית המבחן טרם נפתח, אך למרות זאת הביצועים טובים ומגובים בהתנהגות כביש שעולה על זו של רוב המתחרות בקטגוריה. את חברות הליסינג לא יעניינו העיצוב או ההתנהגות, אך הלקוחות ישמחו לדעת שסיד מצוידת בשש כריות אוויר ובבקרת יציבות אלקטרונית, ושהיא זכתה בחמישה כוכבים במבחן הריסוק EURONCAP.

לסיכום, הפערים בין ישראל לאירופה עוד גדולים: בחו"ל קיה נהנית מתנופת מכירות ומזוהה עם ספורט אתגרי. בישראל קיה סבלה במשך שנים ממשבר זהות ומתדמית זולה, שעד היום לא טופלו. סיד החדשה רחוקה שנות אור מאותם דגמי קיה ששווקו בישראל בעבר, וראויה להוות ראש חץ במתקפה המחודשת של קיה על השוק הישראלי.

תגיות