אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההאטה בשוק הרכב העולמי מפילה את מחירי הגומי צילום: בלומברג

ההאטה בשוק הרכב העולמי מפילה את מחירי הגומי

מחירי הגומי נפלו אמש ב-1.3% על רקע דיווחי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביפן על כך שהכלכלה היפנית נמצאת בהידרדרות

07.08.2008, 11:50 | ישראל הס

החוזים על מחירי הגומי הטבעי יורדים במהלך המסחר בבורסת הסחורות בלונדון, לרמה הנמוכה ביותר ביותר בחודשיים האחרונים על רקע חששות כי צריכת הצמיגים תרד, לאחר שהממשלה היפנית מסרה כי מצב הכלכלה היפנית נמצא בהידרדרות ועל רקע הדוחות המאכזבים של חברת טויוטה.

מחירי הגומי רשמו אמש ירידה של 1.3% לרמה הנמוכה ביותר מאז ה-20 במאי השנה. ישנה סבירות גבוהה כי הכלכלה היפנית נכנסת למיתון, כך אמר אמש Shigeru Sugihara, מנהל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ביפן. מחירי הגומי נפלו ב-12% מאז רשמו את השיא בן 28 שנים במחירם בתאריך ה-30 ביוני השנה. את העלייה במחיר הגומי משכו מחירי הנפט הגבוהים שמשמשים כמרכיב עיקרי בתהליך ייצור הגומי הסינתטי.

הגומי הטבעי אמנם מופק מעץ הוואה הברזילאי או בשמו 'עץ הגומי' אך עם זאת הנפט משפיע בעקיפין על מחירו של הגומי הטבעי. הגומי הסינתטי מופק על ידי נפט ולכן עליית מחיר הנפט תביא לגידול בעלויות הייצור של הגומי הסינתטי. בשל הגידול בעלויות יצור אלה, יעלה מחירו של הגומי הסינתטי ולכן יעלה הביקוש למוצר החלופי הלא הוא הגומי הטבעי.

"החששות לגבי ההאטה בכלכלה העולמית פוגעת בשוק הגומי", כך אומר Shuji Sugata, ראש מחלקת המחקר בבנק מיצובישי היושב בטוקיו. ברקע דיווחה טויוטה, ענקית הרכב היפנית, על שחיקה של רוחי הרבעון השני של השנה ב-28% לרמה של 3.2 מיליארד דולר בלבד.

היות שהגומי משמש לייצור צמיגים השחיקה בענף הרכב, שמגיעה על רקע דוחות טויוטה כמו גם על רקע דיווחים לירידה של 13% במכירות הרכבים בעולם בחודש יולי, מביאה לירידה בביקושים לצמיגים ובכך לביקושים פחותים לגומי על סוגיו השונים.

החוזים על מחיר הגומי נפלו גם על רקעי אספקת הגומי המוגברת, בעקבות עודפי ייצור, המגיעים מכיוון תאילנד, שהיא כיום היצרנית והיצואנית הגדולה בעולם של גומי טבעי. 

תגיות