אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אתרי האינטרנט של חברות הביטוח אינם נגישים לבעלי צרכים מיוחדים צילום: מיכאל קרמר

אתרי האינטרנט של חברות הביטוח אינם נגישים לבעלי צרכים מיוחדים

כך עולה מבדיקה שערכו איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, במסגרתה נבדקו 5 פרמטרים, כגון רמת גלישה באמצעות מקלדת המשמשת אנשים בעלי לקויות מוטוריות או טקסטים חלופיים לתמונות, המשרתים את קהל העיוורים. נשיא איגוד האינטרנט:"אתר נגיש מרוויח משיפור תדמית ועלייה בשביעות רצון הלקוח"

10.08.2008, 11:48 | איתן כהן

אתרי האינטרנט של חברות הביטוח הגדולות, ביניהן: מגדל, הראל, ביטוח ישיר, AIG, הפניקס ומנורה מבטחים אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך עולה מבדיקה שערכו לאחרונה איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, העוסקת, בין היתר, בקידום נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות.

אתרי חברות הביטוח עמדו למבחן על פי חמישה פרמטרים, לכל פרמטר ניתנו 20 נקודות ובאמצעותם נבחנה הנגישות לאנשים בעלי מוגבלויות. בין היתר, נבדקה רמת הגלישה באמצעות מקלדת המסייעת לאנשים עם לקויות מוטוריות בידיים ולעיוורים וכן נבדק עד כמה ניתן להפסיק תנועה על המסך המאפשרת לאנשים עם הפרעות קשב וריכוז להתמקד בתכנים אותם הם מעוניינים לקרוא.

עוד נבדק, האם קיימים טקסטים חלופיים לתמונות - נושא חשוב מאוד לעיוורים המשתמשים בתוכנות המקריאות טקסטים - והאם קיימת הגדרה נגישה של מבנה התכנים - עניין חשוב לעיוורים שאינם יכולים לראות את המבנה הוויזואלי של המסך. כמו כן נבדקה רמת הניגודיות בין טקסט לרקע המסייעת ללקויי ראיה.

התוצאות של רוב אתרי חברות הביטוח נמוכות מאוד ומצביעות על רמה ירודה של נגישות. האתר של חברת הביטוח הראל קיבל את הציון הנמוך ביותר, 37 מתוך 100. מגדל, AIG והפניקס קיבלו את הציונים הנמוכים 52, 49 ו-47 בהתאמה. לעומתם, האתר של ביטוח ישיר נחשב לנגיש יותר לאנשים עם מוגבלויות, כשקיבל את הציון 70.

האתר של חברת הראל. טעון שיפור, צילום מסך: www.harel-group.co.il/wps/portal האתר של חברת הראל. טעון שיפור | צילום מסך: www.harel-group.co.il/wps/portal האתר של חברת הראל. טעון שיפור, צילום מסך: www.harel-group.co.il/wps/portal

לאור הנתונים הקשים פנו איגוד האינטרנט ועמותת נגישות ישראל למנכ"לי חברות הביטוח, במטרה לעורר את מודעותם לנושא. תגובות חיוביות הגיעו מחברת ביטוח ישיר, שכאמור קיבלה את הציון הגבוה בסקר, וזאת קיבלה החלטה להנגיש את האתר שלה וכן מחברות הפניקס, הראל ו-AIG, שהודיעו כי הן "ישקלו בחיוב את הנושא". לעומת זאת, עד היום לא התקבלה כל תגובה מהחברות מגדל ומנורה.

"לקויות ראיה, שמיעה, קריאה, קשב ומוטוריקה הן מנת חלקם של מעל למחצית מבני האדם בשל לקויות מולדות, כתוצאה ממחלה או פגיעה, או כתוצאה מגיל מתקדם", אומר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. "כאשר אתר נגיש מדובר ב- WIN WIN - אתר נגיש מרוויח שיפור בתדמית, גידול בקהל הלקוחות, גידול ברווחיות, שיפור הנוחות ושביעות הרצון של הלקוחות כמו גם עמידה בדרישות החוק".

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, הוסיף כי "איגוד האינטרנט ועמותת נגישות ישראל ישמחו לתת ייעוץ ותמיכה מקצועית לגופים המעוניינים להנגיש את אתריהם ולהתאימם לתקנים של ה W3C (The World Wide Web Consortium)".

תגיות