אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פישמן משקיע בפישמן צילום: יובל חן

פישמן משקיע בפישמן

דירקטוריון חברת הדלק טן אישר להנהלה להשקיע את רוב המזומן שבקופה באג"ח של דרבן, ולממן לבעל השליטה את עלויות מטוסו הפרטי

11.08.2008, 07:33 | סיון איזסקו

רשת תחנות הדלק טן, המפעילה 35 תחנות דלק הפזורות בפריפריה, בוחנת את אפשרות הרחבת פעילותה אל מחוץ לישראל. החברה החליטה במהלך חודש יוני האחרון כי תממן ליו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה (81.5%) אליעזר פישמן את נסיעותיו במטוסו הפרטי לצורך בחינת אפשרויות הרחבת הפעילות בחו"ל.

החברה תישא בעלויות של 5,130 דולר לשעת טיסה, 1,800 דולר עבור שהיית לילה אחד של המטוס וצוותו וכן 2,700 דולר עבור כל לילה נוסף. יום המתנה בשדה תעופה יעלה לטן 720 עד 1,080 דולר, שאותם תשלם לחברת מרחב שבשליטת פישמן, המחזיקה ומפעילה את שירותי הטיסה.

פישמן. משקיע באג"ח של דרבן פישמן. משקיע באג"ח של דרבן פישמן. משקיע באג"ח של דרבן

בחודש נובמבר 2007 הנפיקה טן לראשונה איגרות חוב לציבור. באמצעות מהלך זה גייסה 52.4 מיליון שקל נטו. נכון לסוף הרבעון הראשון, בקופת המזומנים של החברה 32.3 מיליון שקל. בסוף חודש יוני אישר דירקטוריון החברה את רכישת אג"ח סדרה ד' של חברת דרבן, אף היא בשליטת אליעזר פישמן, בהיקף של עד 30 מיליון שקל. במילים אחרות, דירקטוריון החברה אישר להשקיע כמעט את מלוא קופת המזומנים של החברה בנייר ערך בודד.

האג"ח של דרבן מדורגות 2A על ידי מידרוג. בסמוך להחלטת הדירקטוריון נסחרו האג"ח בתשואה של כ-7% וכיום הן נסחרות בתשואה של 8.5%, כלומר נרשמה מאז ירידה בשערי האג"ח. החברה מסבירה כי רכישה זו של האג"ח "נועדה להקטין את חשיפתה לעליית המדד, בעיקר עקב גיוס הון באג"ח בנובמבר 2007".

החברה, שהוקמה ב-1991, מדורגת היום במקום החמישי בגודלה בענף שיווק הדלקים, אך אוחזת בנתח שוק של כ-3.5% עד 5% בלבד. עיקר הכנסות החברה (85%) נובע מפעילותן של 35 תחנות דלק הפזורות בפריפריה. שאר ההכנסות (15%) נובעות משיווק דלק למוסדיים וסיטונאים. למרות מימדיה הקטנים, שיעורי הרווחיות בה גבוהים יחסית לענף. נכון לסוף הרבעון הראשון, ההון העצמי של טן הסתכם ב-59 מיליון שקל וסך כל נכסיה הגיע ל-295 מיליון שקל. החברה חתמה את הרבעון ברווח תפעולי של 9.4 מיליון שקל ורווח נקי של 6 מיליון שקל.

תגיות