אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה יש לשופרסל? השיקה תת רשת שתפנה לחרדים ולערבים

מה יש לשופרסל? השיקה תת רשת שתפנה לחרדים ולערבים

שופרסל השיקה תת רשת חדשה בשם "יש" שתפנה למשפחות ברוכות ילדים, חרדים וערבים, ותציע מוצרים במחירים זולים. מדובר ב-46 סניפים של זול פה ואלף שיוסבו לתת הרשת החדשה, בהשקעה של 70 מיליון שקל

12.08.2008, 14:25 | גלי ברגר

שופרסל השיקה היום (ג') את הפורמט הקמעונאי רביעי שלה: "יש". מדובר ב-46 סניפים של זול פה ושל אלף, ששופרסל השלימה את רכישת הבעלות עליה, שיוסבו לפורמט החדש בעלות של 70 מיליון שקלים. ההסבות של אלף, תת הרשת החרדית, יושלמו רק לאחר החגים.

בחודשים הקרובים ייפתחו עוד 4 סניפים, ועד סוף 2009 מעריך אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, כי תת הרשת תמנה 56 סניפים. "המטרה של שופרסל היא לצמוח בשטחי מסחר בכל הפורמטים שלנו. באופן טבעי, בשור החרדי והערבי יש חסר, אז נראה את יש מתרחבת".

תת הרשת החדשה אינה מזוהה עם שופרסל והיא פונה למגזרים: משפחות ברוכות ילדים, מגזר חרדי ומגזר ערבי. מגזרים אלו דורשים שיטת שיווק שונה ותמהיל מוצרים שונה, וכששופרסל ניסתה בעבר לפנות אליהם תחת השם שופרסל היא לא הצליחה בכך. גם המותג הפרטי "יש" שונה לדברי החברה מזה של שופרסל, וייהנה מכשרויות מהודרות בחלקו. השוק החרדי מוציא כ-4.8 מילארד שקל בשנה על מוצרי צריכה ואילו המגזר הערבי 2.8 מיליארד שקל. בשני מגזרים אלו החדירה של השוק המאורגן נמוכה, כך שהפוטנציאל לצמיחה גבוה.

סניף יש בראשון לציון, צילום: אבי ולדמן סניף יש בראשון לציון | צילום: אבי ולדמן סניף יש בראשון לציון, צילום: אבי ולדמן
בכוונת החברה להשיק בהמשך כרטיס מועדון לקוחות וכרטיס אשראי מיוחד ל"יש", אשר יתבסס על התשתית של מועדון שופרסל, אך ייתן הטבות אחרות. בהסבת הסניפים יושקעו כאמור 70 מיליון שקל, חלקם יממונו גם מכספי ספקים שהסכמי הסחר עימם כוללים גם הסבות סניפים. "הספקים הם שותפים שלנו למהלך", אמר רוזנהויז.

פורמט יש הוא למעשה פורמט של heavy discount – סופר שמציע מוצרים זולים. הצרכן הממוצע לא יודע שיש ושופרסל דיל לדוגמה הם של אותה חברה, וכך תיהנה שופרסל מלקוחות שמגוונים את הקנייה שלהם בין סניפים שונים. נכון להיום רבים מסניפי "יש" נמצאים בערים חילוניות ובאזורי תעשייה, ואינם בהכרח פונים לקהל חרדי. במגזר הערבי נפתחה חנות ברהט שבדרום, הוסבה החנות בדלית אל כרמל, ובקרוב ייפתחו סניפים נוספים.

בראש הרשת החדש יעמוד איצ'ה וולקין, שהחליף את יהודה פורת, מי שהיה מנהל שפע שוק ואמור היה לבסס את פעילות שופרסל במגזר החרדי. וולקין הגיע מקבוצת ברונפמן פישר, המחזיקה בכ-20% ממניות שופרסל.

קמפיין ההשקה לא יעלה בטלוויזיה, שכן את הקהל החרדי והערבי קשה לתפוס מול המסך, והוא יהיה בשלטי חוצות, נקודת המכירה ועיתונות באמצעות אדלר חומסקי ובולטון פוטנציאל, המתמחה במגזר החרדי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
שופרסל????אני קונה רק בסופר סימה
לא יודע מה אתכם אבל יש אצלנו באזור איזה 3 סניפים של סופר סימה חוץ משאר הסניפפים שלה ותאמינו לי לא שווה לנסוע עד שופרסל וכל הדומים לו ... אני נהנה בסופר סימה איפה שאני קונה מקו גדול חמים עם מחירייים זולים מאוד והשירות מנצח באמת ..פעם הייתי בשופרסל וכמעט השתגעתי מהשירות המגעיל שהביאו לי כיאילו הם עושים לי טובה שהם בכלל מסתכלים אליי..שילכוווו--------9807809765ם8רלוצטכט
מיכאל , צפון תל אביב  |  15.08.08
לכל התגובות