אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדיקה: פליטת המזהמים של המכוניות הירוקות - גבוהה מהצהרות היצרנים

בדיקה: פליטת המזהמים של המכוניות הירוקות - גבוהה מהצהרות היצרנים

לפי בדיקה שערך ערוץ 4 הבריטי, הונדה סיוויק היברידית המשווקת בישראל פולטת 133 גרם CO2 לקילומטר, לעומת הצהרות היצרן לפליטה של 109 גרם

13.08.2008, 08:26 | תומר הדר

יצרני המכוניות ההיברידיות והירוקות מקפידים לציין בכל הזדמנות את שיעור פליטת ה-CO2 (פחמן דו חמצני) של דגמיהם, ולא בכדי: שיעור פליטת המזהמים עתיד לקבוע במדינות שונות, בהן ישראל, את שיעור המס שיוטל על דגם מסוים וגם את זכאותו להיכנס לאזורים מסוימים בערים שבהן תוטל אגרת כניסה לרכב מזהם.

שיעור פליטת המזהמים הרשמי נקבע לפי נתוני היצרן הנמדדים בתנאי מעבדה. ואולם מתברר שקיים פער משמעותי בין הצהרות היצרן לבין כמות המזהמים בפועל.

ערוץ 4 הבריטי המתמחה בסיקור תחום הרכב, בדק שמונה דגמי מכוניות שיצרניהם מצהירים כי הם "ירוקים", כלומר ששיעור פליטת המזהמים שלהם הוא פחות מ-120 גרם של CO2 לקילומטר.

בין השאר, נבחנו דגמי דיזל חסכוניים כגון הגולף BLUEMOTION שנעזרת באביזרים אווירודינאמיים להפחתת צריכת הדלק, ומיני קופר דיזל, וכן מכוניות היברידיות. תוצאות הבדיקה מאכזבות: שיעור הפליטה בפועל של כל המכוניות שנבדקו, גבוה מהצהרות היצרנים.

כך למשל, לפי הצהרת היצרן, הגולף BLUEMOTION פולטת 119 גרם CO2 לקילומטר. ואולם לפי הבדיקה של ערוץ 4, במציאות פולטת המכונית 130 גרם C02 לקילומטר. לגבי המיני קופר דיזל נמצא כי הפליטה בפועל היא 123 גרם CO2 לקילומטר, לעומת הצהרות היצרן שהן 104 גרם.

בישראל, דגמי הדיזל החסכוניים אינם משווקים. ואולם גם תוצאות הבדיקה של ההונדה סיוויק ההיברידית, המשווקת בארץ, מפתיעות לרעה: על פי הצהרת היצרן, הסיוויק ההיברידית פולטת 109 גרם של CO2 לקילומטר, נתון חסכוני למדי שמתקרב לזה של טויוטה פריוס. בפועל, במבחן שמדמה נהיגה בתנאים אמיתיים, פלטה הסיוויק 133 גרם CO2 לקילומטר. נתון זה נופל רק במעט משיעור פליטת המזהמים של חלק ניכר מהמשפחתיות שנמכרות בישראל. 

תגיות