אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בריטניה: הביקוש למתכת מזנק ופחות מכוניות ננטשות ברחוב צילום: אלעד גרשגורן

בריטניה: הביקוש למתכת מזנק ופחות מכוניות ננטשות ברחוב

המחיר שמשלמים סוחרים עבור מכוניות נטושות עלה ביותר מ-400% מתחילת השנה, והבריטים כבר לא ממהרים לנטוש את הגרוטאה שלהם ברחוב

13.08.2008, 19:51 | סוכנויות הידיעות

אף שמדדים רבים מעידים שהמשבר בכלכלה העולמית לא פסח על בריטניה, סקר חדש שפירסם ה"טיימס" מגלה כי יש לכך גם כמה השלכות חיוביות. בדיקה שנערכה על ידי איגוד השלטון המקומי באי הבריטי העלתה כי מתחילת השנה חלה ירידה משמעותית במספרם של כלי הרכב הננטשים ברחובות הערים.

 

מגמת הירידה נמשכת למעשה מאז שנת 2003, במהלכה נאלצה כל רשות מקומית לפנות מרחובותיה יותר מ-800 כלי רכב נטושים. מתחילת השנה הנוכחית, עם זאת, ירד מספרן של המכוניות הנטושות ל-225 בלבד.

הירידה במספר כלי הרכב הנטושים, מ-290 אלף ב-2003 ל-71 אלף בלבד במחצית הראשונה של 2008, חוסכת עשרות אלפי ליש"ט לרשויות.

לצערם של שוחרי איכות הסביבה, הסיבה העיקרית לכך אינה נובעת מעלייה במודעות לחשיבות הטמונה במיחזור, אלא מסיבות כלכליות גרידא. המחיר שאותו מוכנים לשלם כיום סוחרי כלי רכב משומשים עבור המכוניות הנטושות עלה ביותר מ-400% בחודשים האחרונים. בעליו של רכב שיצא מכלל שימוש עשוי לקבל עבורו סכום של עד 200 ליש"ט, זאת לעומת 35 עד 50 ליש"ט עד לפני כמה שנים. לאחר מכן מוכרים הסוחרים את כלי הרכב לחברות מיחזור, המפיקות מהם אלומיניום, פלדה ועופרת - מתכות אשר הביקוש להן נמצא בעלייה מתמדת, בעיקר מצד הודו וסין.

עלות טונה אחת של אלומיניום המיועדת ללקוחות סיניים הינה 1,200 ליש"ט, ואילו מחיר טונה עופרת עשוי להגיע ל-3,000 ליש"ט. "לפני ארבע שנים בלבד מחירה של פלדה היה שלושה ליש"ט לטונה, ולכן סוחרים לא הסכימו לשלם יותר מ־50 ליש"ט עבור כלי רכב.

רוב האנשים פשוט היו מסירים את לוחית הרישוי ומותירים את הרכב ברחוב", אומר בוב דאן, סוחר כלי רכב משומשים משפילד. כיום, עם זאת, ישלמו הסוחרים 115 ליש"ט לוולבו מודל 85', ו-150 ליש"ט עבור לנד רובר, כמובן רק אם מישהו יסכים לנטוש אחת.

תגיות