אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אסם בארה"ב: רכשה את TRIBE תמורת 57 מיליון דולר צילום: צביקה טישלר

אסם בארה"ב: רכשה את TRIBE תמורת 57 מיליון דולר

נתח השוק של החברה בשוק האמריקאי עומד על 17%. היקף המכירות שלה צפוי להסתכם ב-2008 ב-32 מיליון דולר, גידול של 25%

17.08.2008, 12:16 | גלי ברגר וגולן חזני

אסם נכנסת לשוק האמריקאי: הקבוצה הודיע היום לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת חברת TRIBE האמריקאית תמורת כ-57 מליון דולר. הרכישה תתבצע באמצעות חברת טבעול שבבעלות אסם ואשר מחזיקה בבעלות מלאה על סלטי צבר.

כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט ניהלה אסם מו"מ עם החברה ממסצ'וסטס, שהייתה הראשונה שהפיצה חומוס עם תוספות שונות והיא החלה להשתמש בחומרים טבעיים, בדומה לצבר בשנת 2006. נתח השוק של החברה בשוק האמריקאי עומד על 17%. היקף המכירות שלה צפוי להסתכם ב-2008 ב-32 מיליון דולר. גידול של 25%.

פעילות TRIBE בצפון אמריקה תנוהל במסגרת חטיבת המזון המוכן בראשותו של עמרי לוטן. חטיבה זו, הכוללת את פעילות טבעול, צבר ובונז'ור הוקמה במטרה להאיץ את צמיחת הפעילות הבינלאומית בתחום המזון המוכן ולמנף את הצלחת טבעול וצבר בישראל ובאירופה גם לשוק האמריקאי.

את המהלכים לאיתור השותף המתאים בארה"ב הוביל דודי מנביץ', שהיה עד לאחרונה מנכ"ל צבר ונכנס בימים אלה לתפקידו כמנכ"ל אסם סחר, האחראית על ניהול הפעילות המסחרית של כל חברות קבוצת אסם.

עם חתימת ההסכם אמר מנכ"ל אסם, גזי קפלן, כי אסטרטגיית הצמיחה של אסם נשענת מצד אחד על המשך הגידול בשוק הישראלי באמצעות חדשנות וכניסה לתחומים חדשים, ובמקביל על פיתוח פעילות בינלאומית בשני התחומים שבהם יש לה יתרון יחסי מובהק: הסלטים ותחום תחליפי הבשר, בו היא פועלת באמצעות טבעול.

אסם אינה יכולה לפעול בשוק הבינלאומי בתחומים בהם היא מתחרה עם נסטלה השוויצרית, שמחזיקה בכ-54% מהחברה, ולכן טבעול וצבר הן מנועי הצמיחה של החברה בחו"ל.

נסטלה העולמית, לדברי קפלן, שיש לה נוכחות מסיבית בשווקים אלה, תומכת ומסייעת לקבוצת אסם במימוש אסטרטגיה זו והייתה שותפה פעילה לכל המהלכים הגדולים שביצעה הקבוצה בחו"ל לרבות הקמת מפעל טבעול בצ'כיה, רכישת מותג הלסנס קוק בשבדיה, החדירה לשווקי מערב אירופה ועתה- רכישת TRIBE. תחת חטיבת המזון המוכן באסם תוכל TRIBE לספק את הדרישה הגוברת בשוק האמריקאי למזון בריא, נוח ועם ייחוד אתני. לדבריו, פוטנציאל הגידול בשוק האמריקאי עצום לאור העובדה ששיעור החדירה למשקי הבית עומד כיום על כ- 4% בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות