אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אינטרקוסמא עברה לרווח

אינטרקוסמא עברה לרווח

הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של 2008 הסתכם ב־1.32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד

19.08.2008, 17:59 | אורנה יפת

חברת אינטרקוסמא, המייבאת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה, עברה מהפסד לרווח: הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של 2008 הסתכם ב־1.32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם במחצית הראשונה של 2008 ב־3.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3 מיליון שקל אשתקד.

לדברי יהודה בראון, מבעלי אינטרקוסמא, המעבר לרווח נובע מצעדי התייעלות שביצעה החברה בשנה האחרונה, ביניהם פיטורי כ־30 עובדים, צמצום מספר החטיבות, ואיחוד פעילות המותגים סופטאצ' ומינרל קר תחת חטיבה אחת.

באוגוסט 2007 הפסיקה אינטרקוסמא לייצג את פרוקטר אנד גמבל בתחום הקוסמטיקה היוקרתית, ולפיכך נפרדה ממותגי הבישום רושאס וגוצ'י. בעקבות הפסקת הייצוג ירדו מכירות אינטרקוסמא ב־7.4% במחצית השנה מ־81.3 מיליון שקל ב־2007 ל־75.3 מיליון שקל ב־2008.

בתחום מוצרי הצריכה ירד מחזור המכירות של החברה מ־12.2 מיליון שקל ל־11.8 מיליון שקל בעקבות צמצום מספר המותגים. הניסיון למתוח את מותג השמנים האתריים מאסק אויל לתחום טיפוח הגוף, שאינטרקוסמא ערכה לפני שנה, נכשל. כעת חוזרת החברה לשווק רק את השמנים תחת המותג.

ברווח הגולמי החצי שנתי, שעלה ל־40 מיליון, הציגה החברה גידול של 5.5% לעומת התקופה מקבילה. בין היתר, הגידול נובע ממכירת השם המסחרי "גו פרש" (שם של אחת מסדרות מוצרי סופטאצ') ליוניליוור העולמית, שביקשה לשווק בישראל מוצרי רחצה תחת שם זה.

תגיות