אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: תקציב השכר של רשות שדות התעופה עלה ב־8.1% צילום: טל כהן

בלעדי: תקציב השכר של רשות שדות התעופה עלה ב־8.1%

בכירי רשות שדות התעופה מפרגנים לעצמם: תקציב השכר ברשות עלה בשנת 2008 ל־826 מיליון שקל, לעומת 766 מיליון שקל ב־2007. עובדי הרשות מהווים 12% מרשימת 1,000 שיאני השכר במגזר הציבורי

20.08.2008, 08:10 | שאול אמסטרדמסקי

שר התחבורה שאול מופז ושר האוצר רוני בר־און אישרו באחרונה את תקציב השכר של רשות שדות התעופה (רש"ת) ל־2008, שיעמוד על 826.8 מיליון שקל - עלייה של 8.1% לעומת תקציב השכר של 2007 שעמד על 766.1 מיליון שקל. זאת בזמן שתקציב הרשות הכולל ל־2008 לא גדל לעומת 2007, ויסתכם ב־1.56 מיליארד שקל.

התקציב חובר בידי רש"ת וקיבל את אישור השרים לאחר שינויים שדרש משרד האוצר. בתקציב נכללת גם העלייה הצפויה בתעריפי האגרות בשיעור של 51% - מ־13 דולר ל־21 דולר - שבמקור תוכננה להיכנס לתוקף באוקטובר 2008. על פי הסברי הרשות, הגידול בתקציב השכר נובע מכמה גורמים: זחילת שכר (עלייה בהוצאות השכר במגזר הציבורי בגלל תוספת ותק ותוספות אחרות) בשיעור של 2%, יישום הסכם השכר הקיבוצי הארצי שנחתם בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בשיעור של 1.1%, השפעות עליית שכר המינימום במשק וכן הגדלת מספר העובדים ברשות. עלות שינויים אלה לבדה מסתכמת ביותר מ־20 מיליון שקל.

רש"ת מופיעה מדי שנה ברשימת שיאני השכר במגזר הציבורי שמפרסם הממונה על השכר במשרד האוצר. בדו"ח האחרון של הממונה, שפורסם עם נתוני 2006, מהווים עובדי הרשות 12.4% מרשימת 1,000 שיאני השכר במגזר הציבורי. השכר החודשי הממוצע (ברוטו) שהרוויח אחד מעובדי הרשות עמד על 60.5 אלף שקל - מקום 14 ברשימה. עוד הופיעו ברשימה מ"מ היועץ המשפטי של הרשות, סמנכ"ל המסופים וממונה האחזקה.

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי בשנים 2006–1995 עלה שכרם של בכירי רשות שדות התעופה בשיעור מצטבר של כ־62% לכ־40 אלף שקל ב־2006. שכרם של העובדים הטכניים עלה באותה תקופה ב־35% בממוצע, ובעלי המשכורות הגבוהות ביותר ברשות נהנו מעלייה של 30%. השכר הממוצע במשק עלה באותה התקופה בשיעור של 57%.

רשות שדות התעופה היא תאגיד סטטוטורי, ומקורו של התקציב שלה הוא בהכנסות מפעילות הרשות. על פי החוק, הרשות אמורה להעביר את הצעת התקציב למשרדים עד דצמבר של השנה הקודמת, אולם השנה העבירה אותו רק במהלך פברואר. במשרד האוצר גילו כי הנחות העבודה בבניית התקציב "אינן תואמות את הקיים במציאות", כלשון האוצר, שדרש להגיש הצעה מתוקנת.ההצעה הועברה מחדש רק ביוני 2008.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "למרות גידול של כ־11% בשנה האחרונה בתנועת הנוסעים והמטוסים, תקציב השכר ברש"ת מצוי בתהליך של התייעלות מרבית. רש"ת אינה נוהגת לעסוק בשכר הבכירים בשנים קודמות. עם זאת, כיום מבצעת ההנהלה את הנחיות מועצת רש"ת והאוצר באדיקות רבה, ולא יימצאו כל ליקויים".

תגיות