אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה לעשות עם כל האימייל?

מה לעשות עם כל האימייל?

אתם מקבלים יותר מדי אימייל? מבזבזים זמן בקריאתו ומתקשים בשל כך לסיים משימות? כלים חדשים מנסים להציע פתרון

20.08.2008, 17:08 | יוסי גורביץ
האגף הנסיוני של מיקרוסופט, Microsoft Office Labs, השיק אתמול (ג') שירות חדש: Email Prioritizer. השירות, שבינתיים עובד רק על שרתי Outlook 2007 של מיקרוסופט, עובר על האימייל שמקבל המשתמש, ומדרג אותו לפי חשיבותו. אפשרות נוספת היא כפתור שמאפשר למשתמש שלא לקבל אימייל במשך פרק זמן קבוע – בין חצי שעה לארבע שעות. ניתן גם לסנכרן את לוח הפגישות של המשתמש, כך שלא יקבל אימייל במהלך פגישה.
בודקים דואל כל הזמן, בכל מקום. מכשיר בלקברי, צילום: בלומברג בודקים דואל כל הזמן, בכל מקום. מכשיר בלקברי | צילום: בלומברג בודקים דואל כל הזמן, בכל מקום. מכשיר בלקברי, צילום: בלומברג

מיקרוסופט איננה הראשונה בתחום. מעבדות ג'ימייל הציעו בחודש יוני להשתמש בתוסף הנסיוני Email Addict, שחוסם בפני המשתמש את הגישה לתיבת ג'ימייל שלו במשך 15 דקות. כשנכנס המשתמש לג'ימייל, הוא מוצא מסך המפציר בו לעשות משהו אחר – "צא לטייל, עבוד קצת, זלול משהו" – ומודיע לו כמה זמן נותר עד הסרת החסימה. יש רק חסרון אחד: המכור האמיתי יכול לצאת מתיבת הדואר ולהכנס אליה שוב, והחסימה מתבטלת.

משתמשים שסבורים שזו אופציה ברוטלית מדי יכולים להשתמש ב-Hit Me Later. קיבלתם אימייל שיצריך תשומת לב מאוחרת יותר? העבירו אותו ל-@hitmelater.com, כשלפני השטרודל ציינו את מספר השעות שאתם רוצים שהוא יורחק ממכם. אם תשלחו אותו למשל לכתובת 24 ב-hitmelater.com, האימייל יישלח אליכם מחדש אחרי 24 שעות בדיוק, ויגיע לראש ערימת העבודה שלכם. ניתן גם לבקש מהשירות לשלוח אותו אליכם ביום מסוים בשבוע – למשל, Monday@hitmelater.com - והאימייל יגיע אליכם בפעם הבאה שיגיע אותו יום. אם יש אימיים שאתם באמת לא רוצים לראות שוב, ציינו "1000" לפני השטרודל. Hitmelater הושק לפני כשבוע, והוא מבטיח שהוא "בטוח, נטול ספאם, וחינמי". הוא איננו דורש רישום, והוא מאפשר בפועל להפוך את תיבת הדואר לרשימת מטלות.

מאיפה צצו כל השירותים הללו? הם עונים על בעיה שחברות גדולות החלו להבחין בה לפני כשנה: אימייל גוזל זמן רב מהעובדים. ההערכה המקובלת היא שעובד נדרש לכארבע דקות כדי לחזור לריכוז לאחר הפרעה. אימייל הוא הפרעה, ואם יש רק 30 מהם ביום – ומעטים העובדים שמקבלים רק 30 אימיילים – מדובר באובדן של שתי שעות עבודה.

במאי 2007, הכריזו כ-150 מהנדסים באינטל על מסורת חדשה: ימי שישי נטולי אימייל. מספר חברות אחרות בארה"ב אימצו גם הן את הגישה הזו. ביוני השנה התאגדו שורה של חברות הייטק – מיקרוסופט, גוגל, אינטל, יאהו, וכתריסר אחרות – יחד עם מוסדות אקדמיים, והקימו את קבוצת המחקר Information Overload Research, שערכה את הכנס הראשון שלה ביולי. על פי ההערכה, "זיהום מידע" עולה לכלכלה 650 מיליארד דולר מדי שנה: הניו יורק טיימס ציטט ביוני מחקר, המראה כי עובד המשרד הממוצע בודק דואל יותר מ-50 פעמים ביום, מקבל ושולח 77 הודעות מיידיות, ומבקר ב-40 אתרים מדי יום.

תגיות