אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: מנכ"ל יאט"א דורש ממופז לדחות את העלאת האגרות בנתב"ג צילום: אלעד גרשגורן

פרסום ראשון: מנכ"ל יאט"א דורש ממופז לדחות את העלאת האגרות בנתב"ג

במכתב ששלח אתמול מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי, ג'יובאני ביסיגנני, לשר התחבורה, הוא כותב: "אני מודאג מאוד לדעת שרשות שדות התעופה הישראלית מציעה להעלות את אגרות התעופה ב-51%"

20.08.2008, 13:28 | יסמין גיל

מאבק חברות התעופה הישראליות והזרות, בתכנית משרד התחבורה ורשות שדות התעופה להעלות את אגרות התעופה בנתב"ג, עולה שלב.

במכתב ששלח אתמול (ג') מנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), ג'יובאני ביסיגנני, לשר התחבורה שאול מופז, הוא כותב: "בשם ארבע חברות התעופה הישראליות החברות ביאט"א (אל על, ארקיע, ישראייר וק.א.ל) ו-40 חברות התעופה מרחבי העולם המשתמשות בנמלי התעופה ובמרחב האווירי של ישראל, אני מודאג מאוד לדעת שרשות שדות התעופה הישראלית מציעה להעלות את אגרות התעופה ב-51%".

פורום חברות התעופה: נוביל מהלך נגד העלאת האגרות בנתב"ג כך אומר גורם בענף התעופה, בהמשך להחלטה להקים ועד פעולה נגד התוכנית של משרד התחבורה לפיה מלבד מס הנמל לנוסע בטיסות בינלאומיות, יועלו גם אגרות שאותן משלמות באופן ישיר חברות התעופה יסמין גיללכתבה המלאה

על פי התכנית, שדורשת עדיין את אישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יועלו מס הנמל לנוסע מ-13 דולר כיום ל-21.7 דולר - העלאה שפחות מטרידה את חברות התעופה - וכן האגרות שמשלמות החברות לרשות שדות התעופה, בהן אגרות נחיתה, סבלות, פיקוח אווירי, בקרת טיסה במעבר במרחב האווירי ושירותי ניקיון.

החברות טוענות, כי מדובר בהעלאה חריגה של עשרות אחוזים, שעלולה לגרום לסגירת קווים ולפיטורי עובדים. מנגד, מסבירים במשרד התחבורה וברש"ת, כי מטרת עדכון האגרות היא מימון השקעות פיתוח בנתב"ג בתחומי התשתיות והבטיחות.

הערכה: הפסד חברות התעופה - 6 מיליארד דולר ב-2008

בהמשך מכתבו כותב ביסיגנני: "לא רק שסקלת עליית האגרות חסרת תקדים, אלא זה גם נעשה ללא התייעצות משמעותית קודמת ושקיפה עם יאט"א ועם חברות התעופה. עקרונות העלויות של ICAO (ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי), כמו גם יחסים עסקיים תקינים, מחייבים התייעצות לפני כל הצעה לשינוי במבנה או בדירוג העלויות. התייעצות משמעותית ופורייה שתבטיח שחברות התעופה יהיו מודעות למה שהן משלמות, יכולה להתקיים רק כשחברות התעופה מקבלות מספיק מידע כדי לנתח ולספק היזון חוזר על ההצעות".

אותה התייעצות קודמת, מסביר מנכ"ל יאט"א העולמי, "צריכה לכלול מידע על תנועה ממשית ותחזית תנועה עתידית, עלויות ורווחים, יחד עם שיחות והסכמות לגבי תכניות גדולות והשקעות. התייעצויות כאלה צריכות להתקיים הרבה לפני שמוצעות הצעות לשינויים, כדי לאפשר לחברות התעופה מספיק זמן כדי לקחת בחשבון את ההצעות. תעשיית התעופה אינה יכולה באופן אוטומטי להשית העלאת עלויות על הצרכנים שלה".

"תעשיית התעופה נאבקת כרגע עם משבר חמור בשל עליית מחירי הדלק וההאטה הגלובלית", כותב ביסיגנני לשר התחבורה, "כאשר ההפסד של חברות התעופה ב-2008 מוערך בשישה מיליארד דולר. אנו מבינים שהצעת רש"ת להעלאת האגרות עתידה לדון בוועדת הכלכלה של הכנסת בקרוב, ובשל מה שצוין לעיל, אנו מפצירים בך לדחות כל שינוי בעלויות, עד שתהיה הזדמנות להתייעצות מלאה ומשמעותית עם יאט"א ועם חברות התעופה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות