אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רק לא בלוג צילום: אייבלסטוק

רק לא בלוג

רוצים נוכחות באינטרנט אבל אין לכם זמן לבלוג? הנה 5 אתרים כיפיים שייתנו לכם נוכחות ברשת בתוך דקות

21.08.2008, 12:11 | דורה קישינבסקי
בלוג הוא ברירת המחדל המקובלת עבור מי שרוצה להביע את עצמו אונליין. אבל לפי האתר טכנוראטי, שעוקב אחרי יותר מ־115 מיליון בלוגים, פחות מ־20% מהבלוגים ברשת פעילים, משום שבלוגרים רבים זונחים את הבלוג שלהם אחרי זמן קצר. בלוגים רבים כל כך נסגרים במהירות משום שהם דורשים הרבה מאוד השקעה. בלוגרים טובים ומתמידים הם אנשים שאוהבים להשקיע זמן רב בכתיבה על חייהם ועל תחומי העניין שלהם. מי שמעדיף לצייר או לצלם, או מי שפשוט עסוק מכדי לעדכן בקביעות את הבלוג שלו, לא תמיד מרגיש בנוח בעולם הזה. עבור הגולשים האלו יצרה הרשת מגוון של אפשרויות אחרות: מיקרו־בלוגים, שהם בלוגים מינימליסטיים שאפשר לעדכן בשניות, קהילות מקוונות שמבוססות על צילומים ואפילו אתרים שאוספים עבור הגולש את המידע שהוא מפזר ברשת בלי לשים לב, והופכים אותו אוטומטית לבלוג. להלן כמה מהאפשרויות המוצלחות יותר.

נוכחות ברשת, גם בלי בלוג מושקע, צילום: אייבלסטוק נוכחות ברשת, גם בלי בלוג מושקע | צילום: אייבלסטוק נוכחות ברשת, גם בלי בלוג מושקע, צילום: אייבלסטוק

לעסוקים: Tumblr

 

בלוג בעשר שניות

שנת הקמה: 2007

יזם: דיוויד קארפ, מתכנת בן 22

מספר מבקרים ביום: 100 אלף

www.tumblr.com

מעטים האתרים באינטרנט שבאמת ידידותיים לאנשים שאינם מומחי טכנולוגיה או חובבים שלה. Tumblr, אתר הבלוגינג הקליל והחמוד ברשת, הוא אחד מהם. גם טכנופובים גמורים יכולים ליצור באתר בלוג של ממש, שכולל טקסט, תמונות ואפילו צלילים וסרטונים. אחרי הרשמה שאורכת כמה שניות, המשתמש מקבל דף משלו באתר ומוזמן להתחיל לעדכן אותו. כאן מתגלה היתרון הגדול של השירות: סרגל כלים גדול וידידותי מאפשר להכניס את כל סוגי העדכונים באופן אינטואיטיבי לחלוטין ובפחות מחצי דקה. המהדרין ישקיעו דקה נוספת כדי לעצב טמבלוג (Tumblelog) שלהם לוק מקורי. אולי בגלל תהליך העדכון המהיר, רוב הבלוגים ב־Tumblr יוצרים רושם קליל, עם טקסטים קצרצרים והרבה קישורים, תמונות וציטוטים מאתרים אחרים ברשת.

אפשר גם: Twitter, המוכר בהרבה מ־Tumblr, מציע גם הוא בלוג לעצלנים. אלא שהוא מגביל מאוד את יכולת ההבעה: הוא מאפשר להכניס רק טקסט, ומגביל את העדכונים ל־140 תווים.

לחובבי צילום: Flickr

אלבום תמונות פומבי

שנת הקמה: 2004

בעלים: יאהו

מספר מבקרים ביום: 3.5 מיליון

www.flickr.com

פליקר הוא אחד האתרים הפופולריים בעולם להעלאת תמונות ולאחסונן, אבל בשביל רבים ממשתמשיו הוא יותר מזה - קהילה חיה ושוקקת. אפשרויות כגון תיוג תמונות, הוספת תיאור טקסטואלי וסימון הערות על גבי התמונה עצמה, נוסף על קהילת המגיבים החמה והמנומסת, הפכו את השירות למקום טוב ונעים לתעד בו את החיים.

בניגוד לתשפוכת הטקסטואלית של בלוגים, פליקר מעודד הצגה מסוגננת של רגעים נבחרים בחיים, עם דגש על אירועים שמצטלמים היטב, דוגמת התספורת החדשה, הפרחים בגינה והילדים שמשחקים בחוף הים.

בתגובות על התמונות מתפתח לפעמים דיאלוג אינטימי בין היוצר לטוקבקיסטים, כמו בטובי הבלוגים.

אפשר גם: בעלי נטיות אמנותיות עשויים להעדיף את אלבומי התמונות המקוונים ב־DeviantArt.com, שמיועדים לצלמים מקצועיים, לציירים ולמאיירים, ומציעים גם הם קהילה מקוונת שוקקת.

לזורמים: StumbleUpon

קהילה לגולשים מצטיינים

שנת הקמה: 2007

בעלים: eBay

מספר מבקרים ביום: 400 אלף

www.stumbleupon.com

החלק המפורסם יותר של שירות StumbleUpon הוא סרגל הכלים שלו - שמתקינים בדפדפן ולוחצים בו מדי פעם על כפתור Stumble, כדי להגיע לאתר אקראי. חובבי הסרגל מדווחים שהוא הוציא אותם למסע מלהיב בין האתרים הטובים והמוזרים ברשת, והחזיר להם את חדוות הגלישה שאבדה. אבל מאחורי סרגל הכלים עומדים כמה עשרות אלפי משתמשים שהזינו לאתר את האתרים הטובים הללו. לכל אחד מהם יש דף משלו באתר, שבו מופיעה ומתעדכנת רשימת האתרים האהובים עליו, ובו הוא גם מתאר את עצמו, מעלה תמונה, מסמן משתמשים אחרים כחברים ועוקב אחרי האתרים שעליהם הם ממליצים. בלוגרים רבים פותחים בלוג רק כדי להמליץ על אתרים אחרים ברשת או כדי להצביע על ידיעות חדשותיות מעניינות. דף ב־StumbleUpon הוא תחליף מצוין לבלוג כזה.

אפשר גם: מי שרק רוצה לשמור רשימה של אתרים מעניינים ולחלוק אותם עם חברים, בלי עיצוב מסוגנן, רשת חברתית ושאר תוספות, יעדיף את האתר הוותיק Delicious.

לאניני טעם: vi.sualize.us

התמונות הכי טובות ברשת

שנת הקמה: 2007

יזם: ויקטור אספיגרס, מהנדס תוכנה ספרדי

מספר מבקרים ביום: 3,500

vi.sualize.us

Vi.sualize.us שואף לרכז את מיטב התמונות המוצלחות ברשת. לפי בלוג הטכנולוגיה ReadWriteWeb, האתר הזה הוא "המקום שאליו התמונות המגניבות הולכות כדי לבלות", וקהל היעד שלו מורכב ממעצבים, מגרפיקאים, מחובבי אופנה, מאספני כרזות וגלויות - ומכל מי שמאמין שהאטרקציה המרכזית באינטרנט היא הממתקים לעיניים.

לא להתבלבל: התמונות באתר אינן תמונות שהגולש מעלה כמו בפליקר, אלא תמונות שקיימות ברשת ושהגולש אוסף אותן כדי לא לאבד אותן וכדי לחלוק אותן עם אחרים.

האתר מתפקד כתחליף־בלוג עבור מי שלא מעוניין ליצור תוכן משל עצמו, אלא להצביע על דברים יפים שאפשר למצוא ברחבי הרשת.

אפשר גם: לא מעט אתרים מתחרים על הנישה הקטנה והאופנתית הזו, ובהם WeHeartIt.com ו־FFFFound.com (לאחרון אפשר להירשם רק באמצעות הזמנה ממשתמש קיים).

לחיות אינטרנט: FriendFeed

סיכום של החיים ברשת

שנת הקמה: 2008

יזמים: פול בקהייט וסנג'יב סינג, לשעבר בכירים בגוגל

מספר מבקרים ביום: 50 אלף

www.friendfeed.com

אם אתם רשומים בפייסבוק, מבקרים ספרים באמזון, מעיינים בתמונות בפליקר, מגיבים לסרטונים ביוטיוב ועוד, אתם כבר מבצעים פעילות יצירתית רבה ברשת גם בלי שיהיה לכם בלוג. אלא שכדי לדעת עליה, החברים שלכם צריכים לעקוב אחר פעילותכם בכל אחד מהאתרים הללו. FriendFeed מציע לאסוף עבור הגולש את המידע שהוא מפזר ברשת ולשים אותו בדף אחד, שמספק תמונה שלמה ועדכנית של חיי האינטרנט של הגולש. בעמק הסיליקון קוראים לזה Lifestreaming - שידור החיים. הדף ב־FriendFeed נראה כמו דו"ח שגובש על ידי כתב רכילות אישי חרוץ: "יובל שמע שיר של לד זפלין ב־Pandora", "יובל סימן תמונה אהובה ב־Flickr", "יובל החליף את שורת הסטטוס בפייסבוק", וכן הלאה, עם קישורים לחומרים הרלבנטיים. גולשים אחרים יכולים לקרוא ולהגיב על כל עדכון.

אפשר גם: SocialThing הוא אתר לייפסטרימינג אחר שיוצר הרבה באז, בייחוד לאחר שנרכש על ידי AOL בשבוע שעבר, אבל עדיין אי אפשר להירשם אליו בלי הזמנה.

תגיות