אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: פרטנר תתחרה ב־HOT ו־yes בשידורי הטלוויזיה צילום: סיון פרג

בלעדי: פרטנר תתחרה ב־HOT ו־yes בשידורי הטלוויזיה

חברת הסלולר צפויה לבקש ממשרד התקשורת רישיון של ספק שירותי תוכן על פי דרישה. פרטנר סיכמה על רכש תוכניות בחו"ל, ובמקביל מנהלת משא ומתן לרכישת הפקות ישראליות

24.08.2008, 07:01 | אמיר טייג

חברת הסלולר פרטנר מתכננת להשיק שירותי טלוויזיה שיתחרו ב־HOT וב־yes - כך נודע ל"כלכליסט". החברה צפויה לבקש ממשרד התקשורת רישיון לאספקת שירותי וידיאו על פי דרישה (VOD). באמצעות רישיון זה מתכוונת פרטנר לשווק ממיר ביתי שיאפשר צפייה בסדרות טלוויזיה וסרטים, על פי דרישה, באמצעות מסך הטלוויזיה בסלון. הממיר יתחבר לרשת האינטרנט של בזק (ADSL), ובאמצעותה יוריד את תכני הווידיאו.

בימים אלו מנהלת פרטנר משא ומתן עם כמה ספקי תוכן בינלאומיים שמהם היא מתכוונת לרכוש תוכן טלוויזיוני. ל"כלכליסט" נודע כי החברה הגיעה לסיכום עם אולפני יוניברסל על רכש של סרטים וסדרות, ונמצאת במגעים עם דיסני ופוקס. פרטנר צפויה לרכוש את הזכויות לשידור תכנים אלו באמצעות רשת האינטרנט. כמו כן מנהלת פרטנר מגעים עם חברות הפקה מקומיות, ובהן יונייטד קינג, לרכישת הפקות ישראליות.

עד כה אף חברה בישראל לא ביקשה רישיון VOD, ופרטנר צפויה להיות הראשונה. בהתאם לתנאי הרישיון, מחויב בעל הרישיון להפקות מקור בהיקף של 8% ממכירות פעילות ה־VOD, וזאת בדומה למחויבויות התוכן של HOT ו־yes. כמו כן הוא אינו יכול לשדר פרסומות.

ההערכות הן כי פרטנר תפנה בקרוב למשרד התקשורת בבקשה לקבל רישיון לאספקת שירותי VOD על תשתית גישה רחבת פס, על פי התיקון לחוק התקשורת שהתקבל בסוף יולי אשתקד. גורמים בענף מציינים כי פרטנר מקיימת פיילוט של השירות זה כמה חודשים.

ל"כלכליסט" נודע כי נציגי פרטנר פנו לאחרונה לחברות בזק ו־HOT, שמחזיקות בתשתית גישה לאינטרנט, כדי לברר אם יאפשרו לה לקבל רוחב פס מובטח לבית הלקוחות. על פי התיקון לחוק, בזק מחויבת לאפשר לבעל רישיון VOD גישה שווה לרשת ה־ADSL וכן למרכזות החברה. פרטנר פנתה לבזק בבקשה לעבות את קווי התמסורת שמחברים בין השרתים של פרטנר, שמכילים את תוכן הווידיאו, ובין המרכזות של בזק.

לפי שעה לא ברור מהם לוחות הזמנים להשקת השירות האמור. פרטנר נערכת לכניסה לתחום הטלוויזיה זה חודשים רבים, ומנכ"ל החברה דוד אבנר התבטא כמה פעמים לגבי כוונות החברה בתחום. ההערכות הן כי החברה צפויה להכריז על אסטרטגיית הטלוויזיה שלה כבר בשבועות הקרובים.

כיום פרטנר מייצרת הכנסות מתחום התוכן המסתכמות בכ־200 מיליון שקל מדי רבעון. הכנסות אלו נובעות ממכירת תוכן סלולרי בלבד. בכוונת החברה להרחיב את פעילות התוכן שלה גם לתחום המוזיקה, כלומר למכור שירים במודל הדומה לאתר אייטיונז. במקביל מתכוונת החברה להיכנס בחודשים הקרובים גם לתחום אספקת שירותי אינטרנט (ISP). כפי הנראה היא תפעל בתחום הטלוויזיה ללא קשר לפעילות ה־ISP.

ברבעון הראשון של 2009 צפוי תחום הטלוויזיה בישראל לעבור טלטלה, עם השקת שירותי טלוויזיה דיגיטלית קרקעית (DTT). שירות זה יאפשר קליטה חינם מהאוויר של חמשת הערוצים הפתוחים: ערוצים 1, 2, 10, וכן ערוץ הכנסת וערוץ 33. מיזם ה־VOD של פרטנר צפוי להיות מוצר משלים ל־DTT, שכן יספק ללקוחות שיבחרו ב־DTT את האפשרות לבחור מתוך ספרייה של סרטים וסדרות ולשלם על פי צפייה.

מפרטנר נמסר כי החברה אינה מתייחסת לתוכניות עתידיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה