אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנוגט הזניק את נתח השוק של במבה ב־20%

הנוגט הזניק את נתח השוק של במבה ב־20%

במונחים כספיים, עומד נתח השוק של המותג על 28% מקטגוריית החטיפים האפויים ביוני־יולי. תפוצ'יפס עלה ב־11%, אבל הנתח של שטראוס לא גדל

24.08.2008, 08:18 | גלי ברגר

חדשנות מוצרית היא אחת מאבני היסוד של תעשיית המזון - בייחוד בישראל, שבה הצרכנים אוהבים להתנסות במוצרים חדשים. השקת החטיף במבה נוגט של אסם, לרגל שנת ה־60 למדינה, היא אחת הדוגמאות להצלחה של מוצר חדש: ההצלחה של המוצר החדש הגדילה את נתח השוק של במבה בקטגוריית החטיפים המלוחים.

מנתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי בחודשים יוני־יולי 2008 עמד נתח השוק של במבה (במונחים כספיים) על 28% לעומת 23.3% בתקופה המקבילה אשתקד. נתח השוק של במבה נוגט באותה תקופה עמד על 6.7%, כך שמדובר בקניבליזציה קטנה ביותר במותג במבה. עם זאת, מחירה של במבה נוגט גבוה מזה של במבה רגילה, כך שבמונחים כמותיים עלה נתח השוק של במבה מ־12.4% ל־25.8%.

קטגוריית המאפים המלוחים בישראל מגלגלת כ־460 מיליון שקל בשנה, והיא צמחה השנה בשיעור של כ־5% לעומת השנה שעברה.

לעומת במבה הנוסקת, מאבד ביסלי, המותג המדורג שלישי בקטגוריית החטיפים המלוחים, מנתח השוק שלו. לפי נילסן, ביוני־יולי 2008 עמד הנתח של ביסלי במונחים כספיים על 12.5% לעומת 14.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

לפני כשנה וחצי השיקה אסם את ביסלי דק, שאמור לפנות לקהל צעיר יותר, בני 8–12. עד אז מיקדה החברה את הפנייה של ביסלי לבני נוער, בנימוק שהחטיף פחות מתאים לילדים. השקת ביסלי דק נועדה להגדיל את נתח השוק של המותג. באוגוסט העלתה אסם מהדורה מיוחדת של ביסלי בתיבול חריף, גם במהדורה של ביסלי דק, תחת השם "ביסלי אפוי דק גריל עצבני", כך שניתן לצפות שנתח השוק של אוגוסט יעלה.

מי שחיזקה את מעמדה בקטגוריה היא שטראוס באמצעות המותג תפוצ'יפס, שנתח השוק שלו עלה ביוני־יולי השנה ל־16% לעומת 14.3% בתקופה המקבילה השנה. גם דוריטוס של שטראוס עלה מ־4% ל־5.2%, אך בסך הכל אסם מבצרת את מעמדה כמובילת הקטגוריה, שלה נתח של 54.7% לעומת 31.3% לשטראוס.

מי שכלל לא הצליחה להתברג לרשימת המותגים בקטגוריה היא שופרסל, שהשיקה את הגרסה שלה לבמבה, ומחזיקה ככל הנראה בפחות מ־1.5% מהשוק.

תגיות