אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אספרסו קצר אחרי הוודקה: משפחת חינאווי מקימה רשת בתי קפה צילום: אוראל כהן

אספרסו קצר אחרי הוודקה: משפחת חינאווי מקימה רשת בתי קפה

הרשת שהפכה לחלק בלתי נפרד משוק האלכוהול המקומי פתחה בכיכר השעון בית קפה בסגנון לבנוני, בדרך לסניפים בפריסה ארצית. בדרך הם מסבירים למה חנויות יין נכשלו בקניונים, וחולמים על הוצאת הרשת לחו"ל

26.08.2008, 08:36 | אורנה יפת

ישראלים הם אולי לא שתיינים כבדים, אבל בענף היין והאלכוהול אחד השמות היותר מוכרים, לפחות בקרב תושבי גוש דן, הוא חינאווי. העסק המשפחתי, שהקים אבי המשפחה המנוח ג'ורג' חינאווי בשנת 1974 בסמוך לכיכר השעון ביפו, פועל כיום גם בתל אביב, בדרכו להפוך לרשת ארצית תחת המותג Wine&More. אבל בכך, מסתבר, לא תמו שאיפותיה של משפחת היזמים.

בלעדי משפחת חינאווי תייבא את Hype שיתחרה ב-XL משקה האנרגיה, ששיווקו כבר כשל פעם בישראל, מתוכנן לתפוס 15% משוק משקאות האנרגיה, ממנו תופס היום XL כ-60%. נכון לעכשיו, הוא לא יופץ ברשתות השיווק, כיוון שאין לו אישור כשרות אורנה יפתלכתבה המלאה

בימים אלה פתחה אם המשפחה רוז'ט בית קפה הנושא את שמה, בבניין לשימור ליד כיכר השעון. "המטרה שלי היתה להפגיש את יפו עם תל אביב", היא אומרת. המכרז של עיריית תל אביב לפתיחת בית הקפה כלל תנאי לפתיחת מקום אותנטי. התפריט מבוסס על המטבח הלבנוני, שרוז'ט מכנה "פריז של המזרח התיכון".

זורמים מחוץ לבועה

"השקענו בבית הקפה 2 מיליון שקל", אומר תאופיק, הבן הבכור במשפחה המשמש מנכ"ל הקבוצה, שטוען שהמשפחה מתכוונת להפוך את קפה רוז'ט לרשת ארצית שתכלול חמישה סניפים נוספים. "לא נפתח עשרה סניפים בתל אביב, זאת לא המטרה, אבל נתפרס למקומות אותנטיים, כגון חיפה, עכו, נצרת וקיסריה".

עם כל הכבוד למיזם הקפה, הדלק שמניע את משפחת חינאווי הוא אלכוהול. הקבוצת כוללת כיום שלוש זרועות: העיקרית היא רשת חנויות האלכוהול, המונה שישה סניפים ומהווה 60% מכלל הפעילות. הזרוע השנייה, המהווה 35% מהפעילות, היא חברת יבוא היין אנוטקה, אותה רכשה המשפחה תמורת 3 מיליון שקל מיקבי ברקן סגל, חברה בת של טמפו, במרץ האחרון. הזרוע השלישית היא, כאמור, בית הקפה. הקבוצה כולה מגלגלת כ-70 מיליון שקל בשנה.

"עד שרכשנו את אנוטקנה, פעלנו כסיטונאים והפצנו אלכוהול לברים ולמסעדות", מסביר ודיע. "עבדנו על מתח רווחים נמוך שלא נתן לנו להתפתח. קיבלנו החלטה אסטרטגית להיות יבואנים". החברה החלה לחפש מוצרי פרימיום בתחום האלכוהול כדי לייבאם לישראל. במקביל, קיבלה זיכיון בלעדי ליבוא המשקה Hype ובכוונתה לנצל את העדרותו של רד בול ולהתברג כשחקן בתחום משקאות האנרגיה.

משפחת חינאווי. מימין מאחור - אנדרה חינאווי, תאופיק חינאווי, וואסים חינאווי. מימין מקדימה - רוזט חינאווי, וודיע אבו מנע אליאס אבו מנע, צילום: אוראל כהן משפחת חינאווי. מימין מאחור - אנדרה חינאווי, תאופיק חינאווי, וואסים חינאווי. מימין מקדימה - רוזט חינאווי, וודיע אבו מנע אליאס אבו מנע | צילום: אוראל כהן משפחת חינאווי. מימין מאחור - אנדרה חינאווי, תאופיק חינאווי, וואסים חינאווי. מימין מקדימה - רוזט חינאווי, וודיע אבו מנע אליאס אבו מנע, צילום: אוראל כהן

יש כוונה לפתוח סניפים בקניונים?

ודיע: "לא, חנויות יין ואלכוהול לא הצליחו לשרוד בקניונים. השכירות יקרה מדי, כי היא נקבעת לפי גובה המחזור וכשהמחזור גדל גדלים גם התשלומים לקניון. גם ללקוח קשה להסתובב עם בקבוקי יין, אז הוא לא קונה בכניסה לקניון, וכשהוא בדרך החוצה לאוטו הוא כבר לא חוזר לחנות. מי שפתח בקניונים סגר אחרי שנה. יש רק חנות אחת בעזריאלי, של פנסיונר שמוכר שם גם סיגרים ומחפש עיסוק יותר מאשר כסף".

האם הרשת שלכם כיום רווחית?

תאופיק: "היא מאוד רווחית, אחרת לא היינו יכולים להכפיל את עצמנו".

יש כוונה לצאת עם הרשת לחו"ל?

תאופיק: "בהחלט. כבר נסענו לבדוק ברומניה ובניו יורק, ובתוך שנתיים יכול להיות לנו סניף בחו"ל. במזרח אירופה יהיה קל יותר להתחיל".

מה היתרון שלכם על פני רשתות דומות בחו"ל?

תאופיק: "אין שם מספיק תחרות. הקונספט של חנות עם טעימות וטיפול אישי וחם בלקוחות לא קיים שם".

תגיות