לראשונה: נתח השוק של בזק במגזר הפרטי ירד מתחת ל-85%
לפיכך, צפוי משרד התקשורת להעניק לחברה ולחברות-בנות אפשרות לשווק סל שירותים, הכולל טלוויזיה, אינטרנט וקו טלפון ולהתמודד מול מתחרתה HOT. את הסל אמורה לשווק בזק ללקוחות YES, אולם בעלי המיעוט בחברת הלווין נמנעים מלאשר את העסקה
לראשונה, נתח השוק של בזק ירד בחודש יוני מתחת לרף ה-85%, כך דיווח היום (ג') משרד התקשורת. מדובר בנתח השוק של בזק במגזר הפרטי. בהתאם לכך, צפוי משרד התקשורת לשנות את רישיונה של בזק והרישיון של החברות הבנות שלה, כך שקבוצת בזק תוכל לשווק סל שירותים, הדומה למתחרה הגדולה שלה - HOT (ר' תיבה). עם זאת, סל השירותים שתוכל בזק לשווק לא יכלול סבסוד פנימי ועל כן, הוא אינו צפוי להיות זול מהסל שמציעה HOT.
בזק צפויה לקבל בקרוב את אישור המשרד, אך לא ברור באיזה צורה היא תוכל לשווק סלי שירותים. כדי להתחרות ישירות ב-HOT צריכה בזק לכרוך את סל השירותים שלה סביב שירותי הטלוויזיה הרב ערוציים של yes, כלומר לשווק ללקוחות yes גם טלפון של בזק וחיבור ADSL.
אולם, בזק נתקלת בהתנגדות מקרב בעלי מניות המיעוט ב-yes. מספר פעמים ניסתה הנהלת בזק להעביר בדירקטוריון של yes החלטה שתאפשר שיתוף פעולה בין yes ובזק. מאחר שמדובר בעסקת בעלי עניין, נדרש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט. כאמור בעלי מניות אלו, ובראשם קבוצת יורוקום, התנגדו לכך וזאת כחלק ממאבק השליטה על yes, אשר מתנהל בין יורוקום לבזק.
למעשה, גם אם בזק תקבל את אישור משרד התקשורת לשווק סל שירותים, היא תתקשה לעשות זאת בשל חוסר הסכמה עם יתר בעלי המניות של yes.
12 תגובות לכתיבת תגובה