אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טלפונים ניידים: נוקיה הגדילה נתח השוק העולמי ל-39.5% צילום: מנו קונטררס cc-by-nd

טלפונים ניידים: נוקיה הגדילה נתח השוק העולמי ל-39.5%

מכירות מכשירי הסלולר בעולם גדלו ב-11.8% ברבעון השני, לכ-305 מיליון יחידות; נתח השוק של מוטורולה המשיך לצנוח

30.08.2008, 18:58 | אמיר טייג

התאוששות קלה בקצב מכירת מכשירי סלולר בעולם. המכירות העולמיות הגיעו ברבעון השני של 2008 לכמעט 305 מיליון יחידות, עלייה של 11.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - כך מסרה חברת המחקר והייעוץ גרטנר. מדובר בהתאוששות קלה לעומת קצב המכירות ברבעון הראשון של השנה, אשר הושפע ממשבר האשראי העולמי.

על פי נתוני גרטנר, נוקיה ממשיכה להגדיל את הפער מול המתחרות - נתח השוק שלה עלה ל-39.5% ברבעון השני של 2008, כ-2.8% יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הפינית מכרה ברבעון השני 120.4 מיליון מכשירי סלולר.

סמסונג הקוריאנית ביצרה את מעמדה כיצרנית המכשירים השנייה בגדולה בעולם, עם נתח שוק של 15.2% ברבעון השני, כ-1.9% יותר מהרבעון המקביל אשתקד.

מוטורולה המשיכה את ההידרדרות שלה, שהחלה בראשית 2007, וברבעון השני של 2008 עמד נתח השוק שלה על 10% בלבד, כ-4.5% פחות מברבעון המקביל אשתקד. בתחילת 2007 עמד נתח השוק של מוטורולה על כ-20%.

בין החברות הקטנות יותר בלטו שתי מגמות הפוכות. חברת LG הקוריאנית הגדילה את נתח השוק שלה ב-2% וברבעון השני היא החזיקה ב-8.8% מכלל מכירות מכשירי הסלולר בעולם. החברה מכרה כ-26.7 מיליון מכשירים ברבעון, כ-44% יותר מברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נתח השוק של סוני-אריקסון ירד ב-1.4% לרמה של 7.5% בלבד ברבעון השני.

"המצב הכלכלי המשיך להשפיע לרעה על מכירות הטלפונים הניידים, הן בשווקים הבוגרים והן בשווקים המתפתחים", אומרת קרולינה מילנזי, מנהלת מחקר בגרטנר בריטניה. "ברבעון הזה המשיכו הצרכנים בשווקים הבוגרים להעדיף מכשירים זולים יחסית. המכירות שנועדו להחליף מכשירים המשיכו להיות חלשות, מאחר שהצרכנים מתמודדים עם עליות חדות במחירי המזון והדלק, ועם רמות גבוהות של אינפלציה. למרות כל זאת, אנחנו ממשיכים להאמין שמכירות הטלפונים הניידים בשנת 2008 יגיעו ל-1.28 מיליארד יחידות".

מלינזי אומרת כי המכירות של נוקיה במגזר המחירים האולטרה-נמוכים המשיכו להיות חזקות הודות לאסטרטגיית ההפצה שלה, ליתרון לגודל ולכוחו של המותג. להערכתה, נוקיה תמשיך להגדיל את נתח השוק שלה במחצית השנייה של 2008 הודות לתיק המוצרים רחב היקף. לגבי המפסידה הגדולה, מוטורולה, אמרה מלינזי: "תיק המוצרים של מוטורולה נשאר לא תחרותי, מאחר שאין לה יישומי דור שלישי ויישומים 'חמים' כמו GPS ודפדפני אינטרנט איכותיים". 

תגיות