אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אודי שמאי: "אין לי כוונה להפוך לשחקן משמעותי במזון המהיר" צילום: אביגיל עוזי

אודי שמאי: "אין לי כוונה להפוך לשחקן משמעותי במזון המהיר"

השותף לשעבר של דודי ויסמן, לא מתכוון להיכנס למלחמות מחירים: "אנחנו מנהלים מותגים חזקים וצריך להתייחס אליהם ככאלה"

01.09.2008, 06:56 | גלי ברגר

"פיצה האט היא עסק רווחי בשנים האחרונות. רשת קנטאקי אמנם הפסידה בשנה שעברה, אבל אנחנו נטפל בה ונהפוך גם אותה לרשת רווחית". כך אמר ל"כלכליסט" אודי שמאי, שרכש את שתי הרשתות ב־27 מיליון שקל.

כפי שפורסם בלעדית באתר "כלכליסט", קבוצת אלון בבעלות דודי ויסמן יוצאת מתחום המזון המהיר לאחר שמכרה את קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) ואת רשת פיצה האט לשמאי, שהיה בעבר השותף של אלון בשני המותגים.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי במסגרת העסקה תקבל קבוצת אלון אופציה לרכוש 30% משתי הרשתות בחזרה לפי אותו שווי בו הן נמכרו."נמשיך לעשות את אותם דברים שעשינו עד כה, רק נעשה אותם טוב יותר", הוסיף שמאי.

בעניין בורגראנץ' הבהיר שמאי "אין לי כוונה להפוך לשחקן משמעותי בתחום המזון המהיר. הסיפור הזה בעיקר עצוב כי זה מותג שכולם אוהבים, וזה צובט בלב. יש בעיה לנהל היום עסק מזון גדול עם מטה כבד, זה כבר עבר מהעולם. צריך להתכווץ, להתנהל בצורה מסודרת יותר ולהיות זהירים מאוד".

עד שנת 2001 היה שמאי מנכ"ל אומני מותגי מזון, שהיתה זכיינית רשת דומינו'ס פיצה בישראל, לפני שזו עברה לכינוס ונרכשה על ידי חלק מהזכיינים. לדבריו, "בתקופה שלי דומינו'ס הרוויחה. מה שקרה שם לדעתי הוא שהשוק השתנה - לשוק הלא כשר, שבו שולטת דומינו'ס, נכנסה פיצה מטר שפתחה המון סניפים. נוסף על כך, פיצה האט החלה במבצע של 1+1 ופתחה במלחמת מחירים".

שמאי מבטיח כי אין לו שום כוונה לגרור את הרשת פעם נוספת למלחמות מחירים: "פיצה האט היא מותג מאוד חזק בשוק, במיוחד בשוק הכשר. אנחנו מנהלים מותגים וצריך להתייחס אליהם ככאלה - מוצרים שהצרכן מוכן לשלם עבורם פרמיה".

תגיות