אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאוקטובר ניתן להתנתק מחברה סלולרית באמצעות הטלפון צילום: בלומברג

מאוקטובר ניתן להתנתק מחברה סלולרית באמצעות הטלפון

אטיאס ממשיך ברפורמות הצרכניות: בעוד חודש ניתן יהיה להתנתק מחברה סוללרית באמצעות הטלפון, בשילוב עם שליחת מסמכים בפקס או בדואר אלקטרוני, מבלי להתייצב פיזית במרכז השירות של החברה

02.09.2008, 13:37 | אמיר טייג

משרד התקשורת מקל על לקוחות הסלולר את הליך ההתנתקות מהחברה. המשרד פרסם היום (ג') כי החל מ-2 באוקטובר ניתן יהיה להתנתק מחברה סלולרית מבלי להתייצב פיזית במרכז השירות של החברה.

על פי החלטת המשרד, ניתן יהיה להתנתק מחברה סוללרית באמצעות הטלפון, בשילוב עם שליחת מסמכים בפקס או בדואר אלקטרוני. המשרד קבע כי "על החברה להפסיק את השירות לבקשת המנוי, לא יאוחר מיום עבודה, מרגע הבקשה".

שר התקושרות דואג לצרכני הסלולר, צילום: בלומברג שר התקושרות דואג לצרכני הסלולר | צילום: בלומברג שר התקושרות דואג לצרכני הסלולר, צילום: בלומברג
עד כה חייבו החברות לקוחות שרצו להתנתק מהשירות שלהן להתייצב פיזית במרכזי השירות. חובה זו חלה רק על לקוחות הרוצים להתנתק, שכן אלו הרוצים דווקא להתחבר לשירותי חברות הסלולר יכולים לעשות זאת טלפונית או באמצעות האינטרנט. היחס המפלה בין הלקוחות שרוצים להתנתק ובין אלו הרוצים לתחבר, היווה חסם מעבר מהותי של לקוחות מחברה אחת למתחרה. בצורה זו מצליחות החברות לשמור על שיעור נטישה בין הנמוכים בעולם, גם לאחר יישום רפורמת ניידות המספרים.

עוד החליט משרד התקשורת להילחם בתופעת גניבת מכשירי הסלולר. המשרד יחייב את החברות לאפשר ללקוח אשר נגנב מכשירו לחסום מרחוק את השימוש במכשיר עצמו. על פי נתוני המשרד, בשנת 2006 נגנבו בישראל כ-600 אלף מכשירי סלולר. טכנולוגית, יכולות חברות הסלולר לחסום את השימוש במכשירים אלו, גם אם הוחלף בהם כרטיס ה-SIM. חסימה מסוג זה תמנע את השימוש במכשירים גנובים על גבי הרשתות המקומיות. מנוי קיים הרוצה כי יתאפשר לו לחסום את מכשירו מרחוק, יצטרך לפנות לחברת הסלולר ולבקש ממנה שירות זה. השירות יהיה ללא תשלום. חברת הסלולר לא תהיה רשאית להעניק שירות למכשירים אשר דווח כי נגנבו.

עוד קבע המשרד כי חברות הסלולר יוכלו לנתק מנוי רדום לאחר שנה, וזאת בתנאי שהודיעה מראש למנוי על הניתוק הצפוי. מנוי רדום הוא מנוי אשר לא צרך אף שירות מחברת הסלולר למשך שנה, ואינו משלם לה תשלום קבוע או שקיים בינו לבין החברה חוזה התחייבות. לאחר ביצוע הניתוק, החברה תחויב לשמור את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום, במשך שלושה חודשים. לגבי מנוי רדום המשלם מראש (Prepaid), אשר נותרה לזכותו יתרת תשלום, נקבע כי החברה תשיב לו את היתרה כאמור, במידה והבקשה התקבלה אצל החברה הסלולרית לא יאוחר משישה חודשים מיום הפסקת השירות.

שר התקשורת אריאל אטיאס: "לאחר רפורמת ניידות המספרים יש צורך בשחרור חסמים ובירוקרטיה, במעבר בין חברות, הצרכנים יוכלו להתנתק בקלות וללא סחבת. חסימת מכשיר גנוב הינו שירות חשוב שניתן לצרכנים ויפחית את תופעת גניבת המכשירים".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
אורנג' התחמנים אמרו לי בטלפון כי ניתקו אותי לבקשתי עד שראיתי שהחיובים
ממשיכים לדפוק למרות שמכל בחינה הייתי בחזקת מנותק. בשיחת בירור איתם (לאחר המתנה של דקות ארוכות) הכחישו שנותקתי וביקשו שאשלח פקס... כאן השמעתי להם את שיחת הניתוק שהקלטתי בזמנו והם ירדו מהפקס וזיכו אותי על חיוביי השוא
ילד  |  02.09.08
6.
בושה!!נציגת פיקוח אלחוטי במשרד התקשורת עובדת עבור חב' ...
חב' אורנג' מתעלמת מחובתה לפי רשיון המפעיל אשר ניתן לה בו היא מחוייבת לענות בכתב ללקוח אשר פנה אליהם בתלונה עורך דיני יצר קשר עם נציגת פיקוח אלחוטי במשרד התקשורת והודיעה לה כי חב' אורנג' מתעלמת מלקוחות שפנו אליהם בתלונה ותשובתה של הנציגה במשרד התקשורת היתה שהיא יודעת שזה לא בסדר שאנחנו לא הראשונים שמתלוננים אבל אין מה לעשות. החברה מפרה סעיפים בחוזה ובמשרד התקשורת נשארים אדישים נראה לי שחוץ מהשר עצמו כולם שם מגרדים....
צרכן , השרון  |  02.09.08
לכל התגובות