אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכורים הסינים בכרמל פתחו בשביתה איטלקית צילום: בלומברג

הכורים הסינים בכרמל פתחו בשביתה איטלקית

חילוקי הדעות בין חברת הכרייה הסינית לבין יזמית הפרויקט, כרמלטון, עלולים לגרום לדחייה בלוח הזמנים המתוכנן. כרמלטון בתגובה: "קצב העבודות מקדים את התכנון. מנסים לפתור את המחלוקת"

03.09.2008, 07:09 | גיא מי-טל

מחלוקת כספית חריפה בין יזמית פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה, כרמלטון, לבין חברת הכרייה הסינית CCECC עשויה לגרום לעיכוב בפרויקט. 500 עובדי החברה הסינית, המבצעים את פעולות החפירה והכרייה המורכבות בפרויקט, קיבלו אתמול הוראה מהנהלת החברה להאט את קצב עבודתם בעקבות המשבר. בפרויקט מתבצעים בשלב זה פיצוצים תת־קרקעיים וחפירות. עלות הפרויקט נאמדת ב־1.25 מיליארד שקל, וחלקם של הסינים בו מוערך במאות מיליוני שקלים.

על פי לוחות הזמנים הנוכחיים, עבודות הכרייה במנהרות הכרמל יושלמו עד סוף 2009, ופרויקט המנהרות ייפתח לתנועה עד תחילת 2011.

עם זאת, באחרונה פנתה כרמלטון, שנמצאת בשליטת שיכון ובינוי ואשטרום, למשרד התמ"ת בבקשה לקבל תוספת של יותר מ־100 עובדים זרים מסין, כדי להאיץ את קצב העבודות. משרד התמ"ת סירב לבקשה, ונראה שהמשבר החדש עלול להקשות על עמידה בלוח הזמנים של הפרויקט.

המכרז לביצוע פרויקט מנהרות הכרמל פורסם כבר ב־1996, אך העבודות החלו בפועל רק ב־2006, בשל בעיות מימון. המנהרות מאפשרות חצייה מהירה של העיר מצפון ומדרום, וכן גישה נוחה לקריות, לכרמל ולמרכז העיר. הנסיעה בכביש תהיה בתשלום אגרה של חמישה שקלים. אורכו של הכביש 6.5 ק"מ, מהם 4.7 ק"מ במנהרות מתחת לכרמל.

החברה הסינית גם שותפה בקונסורציום הרכבת הקלה בתל אביב עם אפריקה ישראל ואגד, אך עדיין לא ברור אם המשבר עם כרמלטון בחיפה ישפיע גם על פרויקטים אחרים עתידיים. מכרמלטון נמסר: "אכן, חלה האטה בעבודות על רקע מחלוקת כספית עם הקבלן הסיני. החברה מנסה להגיע להבנה, כדי לפתור את המחלוקת".

תגיות