אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועכשיו: גוגל מזהה פרצופים צילום מסך: cnet.com

ועכשיו: גוגל מזהה פרצופים

הגרסה הבאה של פיקאסה, תוכנת עריכת התמונות של גוגל, תהיה מסוגלת לזהות את פרצופי המצולמים – בתנאי שהם הופנו ישירות למצלמה

03.09.2008, 14:48 | יוסי גורביץ
גוגל השיקה אמש (ג') את הדפדפן החדש כרום, אבל גם את גרסת הבטא החדשה לתוכנת עריכת התמונות שלה, פיקאסה (Picasa) - פיקאסה 3. הגרסה החדשה מכילה שורה של אפשרויות חדשות, שהבולטת שבהן היא יכולתה של התוכנה לזהות פרצופים שכבר זוהו בפניה. כך דיווח אמש הבלוג טק-קראנץ'.

פיקאסה מאפשרת למשתמש לסדר את התמונות שצילם, לערוך אותן (עריכה חלקית מאד, ביחס לתכנות עריכה מקצועיות כמו פוטושופ או פיינטשופ), ולהציג אותן ברשת; נפח האחסון החינמי ברשת הוא גיגה, והמשתמש יכול לרכוש נפח אחסון נוסף. עם זאת, טכנולוגיית זיהוי הפנים היא זו המושכת את תשומת הלב.

מזהה תמונות דומות. פיקאסה, צילום מסך: cnet.com מזהה תמונות דומות. פיקאסה | צילום מסך: cnet.com מזהה תמונות דומות. פיקאסה, צילום מסך: cnet.com

הטכנולוגיה מבוססת על תוכנה שפיתחה חברת Neven Vision, שנרכשה על ידי גוגל באוגוסט 2006; החברה מחזיקה במספר פטנטים רשומים בתחום זיהוי של עצמים בתמונות. גוגל הודיעה כבר ב-2006 כי יש בדעתה לשלב את הטכנולוגיות שפיתחה של Neven בפיקאסה.

זה אמור לעבוד כך: המשתמש מסמן את פניו של המצולם, מציין את שמו בתג – ובפעם הבאה שדמות דומה לזו של המצולם מופיעה בתמונה המוזנת לפיקאסה, התוכנה אמורה לשאול את המשתמש האם זיהתה נכון את המצולם.

לא ברור עד כמה תהיה פיקאסה יעילה בזיהוי דמויות: בגוגל כבר הודו שהתוכנה עובדת באופן מיטבי כל עוד המצולמים נמצאים ישירות מול עדשת המצלמה, ושהיא יעילה פחות בזיהוי אנשים המצולמים בפרופיל. גם שינוי בתנאי האור עשוי להקשות על פיקאסה לזהות נכון אנשים שכבר צולמו – במיוחד, הודו בגוגל, אם הם צולמו בצללים.

תגיות