אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התפוח שהציל את אנטריג צילום: בועז אופנהיים

התפוח שהציל את אנטריג

בלי כוונה, הפך האייפון של אפל את אנטריג הישראלית מכישלון מתמשך לשם החם בעולם מסכי המגע

05.09.2008, 10:40 | אסף גלעד
הרבה חברות טכנולוגיה נכשלו רק משום שהקדימו את זמנן. הפורטל הישראלי נטקינג נסגר לאחר כישלון הפקת וידיאו הריאליטי שלו, Any1Home. אתרים שעוד ב־1997 הציעו יישומי אופיס מקוונים לא הצליחו לעניין את הגולשים. אבל לפעמים גם לחברה שהקדימה את זמנה משתלם להמתין שהתנאים יבשילו.

ב־2003 פנתה מיקרוסופט לחברה קטנה וכושלת מכפר סבא, Gamealong שמה, שניסתה למכור קונסולת משחקים בעלת מסך משוכלל, יקר ומגושם. מיקרוסופט יעצה לחברה להיפטר מפעילות המשחקים ומוצרי הצריכה, ולהתמקד בפיתוח מסכי מגע. היא ביקשה מהחברה לפתח עבורה אב־טיפוס למסך שאפשר לכתוב עליו בעט מיוחד. החברה ניגשה לעבודה, שינתה את שמה לאנטריג (N–trig) וכעבור שנתיים הציגה בפני מיקרוסופט את המסך החדש שלה, שעתיד להפוך למסך שעליו הוצגה ב־2006 התמיכה במגע של חלונות ויסטה. שתי החברות גם שיתפו פעולה בבניית השולחן הממוחשב מיקרוסופט Surface, שפניו הן מסך גדול שמגיב למגע בכמה נקודות. אבל גם אז אנטריג לא הצליחה ממש להתרומם.

מימין: לני אנגלהרט, עמיחי בן דוד ויקי לוזון מאנטריג. מאז השקת האייפון, הדרישה למסכי מגע זינקה בעשרות אחוזים, צילום: בועז אופנהיים עיבוד תמונה: אורן שירי מימין: לני אנגלהרט, עמיחי בן דוד ויקי לוזון מאנטריג. מאז השקת האייפון, הדרישה למסכי מגע זינקה בעשרות אחוזים | צילום: בועז אופנהיים עיבוד תמונה: אורן שירי מימין: לני אנגלהרט, עמיחי בן דוד ויקי לוזון מאנטריג. מאז השקת האייפון, הדרישה למסכי מגע זינקה בעשרות אחוזים, צילום: בועז אופנהיים עיבוד תמונה: אורן שירי

"ואז בא האייפון של אפל ושינה את התמונה", אומר לני אנגלהרט, סגן נשיא לפיתוח עסקי באנטריג. "מאז הצגת האייפון הדרישה למסכי מגע מסוג מולטי־טאץ' קפצה בעשרות אחוזים, גם אצל יצרניות טלפונים וגם אצל יצרניות לפטופים, שזה התחום שבו אנחנו מתמחים". לפי נתונים שאספה אינטל, הדרישה למסכי מגע תעלה עד 2010 בקצב של 30% בשנה, ולבסוף תגלגל כ־3 מיליארד דולר בשנה. אנטריג צפויה לזכות בנתח נאה מהשוק הזה, מאחר שכיום היא היצרנית היחידה של מסכי מולטי־טאץ' ללפטופים. ב־2007 היא חתמה על שיתוף פעולה עם יצרנית המחשבים דל, שבעקבותיו היא מוכרת כ־20 אלף מסכי מולטי־טאץ' מדי חודש. בשבוע שעבר הודיעה אנטריג על שיתוף פעולה עם אינטל, שבמסגרתו תספק מסכי מגע למכשיר הגלישה אורבן־מקס. לאחר תשע שנים ללא הכנסות ועם מעט השקעות, גייסה אנטריג השנה השקעה לפי שווי של 64 מיליון דולר, "ואנחנו מקווים למכור עד סוף השנה ב־40 מיליון", אומר אנגלהרט.

"איך עשינו את זה? לפי הצעת מיקרוסופט שינינו את האסטרטגיה מהקצה לקצה, וניסינו להישאר מעודכנים לאורך כל השנים", אומר אנגלהרט.

ואלמלא היסטריית האייפון, הייתם מצליחים?

"אני מעדיף לא לחשוב על זה".

N-trig: יצרנית מסך המגע DuoSense, שמזהה נגיעות רבות בו זמנית ותומך בעטים אלקטרוניים

שנת הקמה: 1999

מייסד ונשיא: מאיר מורג

מספר עובדים: 120

השקעות: 59 מיליון דולר, מהם 36 מיליון דולר בפברואר 2008

משקיעים בולטים: הקרנות קיינן, אוורגרין ואורום, האנג'ל בנג'י קאהן וחממת קסניה

תגיות