אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט-אפ הישראלי MyHeritage גייס 15 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי MyHeritage גייס 15 מיליון דולר

MyHeritage מפתחת יישום לאילן יוחסין משפחתי באינטרנט. בסבב הגיוס הרביעי השתתפו שתי הקרנות האירופיות אקסל ואינדקס

07.09.2008, 15:49 | אסף גלעד
אחת החברות הבולטות בישראל המפתחות אילן יוחסין משפחתי באינטרנט היא מיי-הריטג' (MyHeritage), חברת סטארט-אפ מהיישוב בני-עטרות, המסתמנת כאחת ההצלחות הגדולות בעולם הרשתות החברתיות למשפחות. היום (א') נודע כי החברה גייסה סכום של 15 מיליון דולר בסבב גיוס רביעי משתי קרנות הון סיכון אירופיות: קרן אקסל, משקיעה ותיקה בחברה, וקרן אינדקס שזו השקעתה הראשונה בחברה. עד כה גייסה החברה 24 מיליון דולר, בכלל זה הסבב הנוכחי.

ההתמחות המרכזית של החברה היא בטכנולוגיית זיהוי-פנים ייחודית המאפשרת לתייג ולזהות קשרים משפחתיים בין תמונות שונות, ולסדר אותן בהתאם. עיקר ההשקעה תשמש למאמצי שיווק ובעיקר לשיתופי פעולה אסטרטגיים, ככל הנראה עם רשתות חברתיות ואתרי תמונות. עד כה לא השקיעה החברה בשיווק.

טכנולוגיית זיהוי פנים המאפשרת למצוא קשרים בין תמונות. צילום מסך של MyHeritage טכנולוגיית זיהוי פנים המאפשרת למצוא קשרים בין תמונות. צילום מסך של MyHeritage טכנולוגיית זיהוי פנים המאפשרת למצוא קשרים בין תמונות. צילום מסך של MyHeritage

בחברה מושקעים בסבבים הראשונים שני אגנ'לים בולטים: אביב רייז, באמצעות חברת ההשקעות שלו – יורוטראסט- ויובל רכבי, לשעבר שותף בקרן BRM שהיה שותף להשקעה של הקרן בצ'קפוינט.

בישראל ובעולם קיימות חברות נוספות המציעות אתרי אילן יוחסין. חברת Famillion מרמת-גן מציעה טכנולוגיה המשלבת פרטים ממשתמשים שונים באמצעות זיהויים כקרובי משפחה; חברת Familiality של גדעון גרינספאן, שפיתחה את רשת Family Echo, רשת חברתית המנסה לפנות גם למשתמשים המבוגרים יותר, והרשת האמריקאית Geni, המתחרה הבולטת ביותר ל-My Heritage.

עד כה MyHeritage היא הרשת החברתית המשפחתית הפופולרית ביותר, עם 25 מיליון משתמשים בשנה האחרונה, 260 מיליון שמות, שכלולים בכ-5 מיליון אילנות יוחסין. בכל יום נרשמים ברשת חצי מיליון שמות חדשים של קרובי משפחה. זהו מספר הגדול פי 13 ממספר הגולשים של Geni ופי 1000 מרשת Familion הישראלית.

"אנחנו האתר היחיד שמחזיק טכנולוגיה שמחברת בין אילנות יוחסין, שמגבירה את הסיכויי למפגש בין קרובי משפחה שכלל לא הכירו", אומר גלעד יפת, מנכ"ל החברה בראיון ל"כלכליסט". "יש לנו סיפורים רבים של קרובי משפחה שמצאו אחד את השני באתר, כולל סיפור מרגש של קרובי משפחה שלא שמעו אחד על השניה מאז מלחמת העולם השניה".

"המנוע באתר שלנו, שנתמך על-ידי 200 שרתים בארה"ב, מקשר בין שמות, תאריכים ועבודות ויודע להפיק מסקנות לגבי קרבה משפחתית. בנוסף, בעוד שהאתרים המתחרים מציעים שירות באנגלית בלבד, MyHeritage תומכת ב-25 שפות. בכל חודש אנו יוצאים עם תמיכה במספר שפות חדשות. רק החודש יצאנו עם גרסאות התומכות בתשע שפות שונות", אומר יפת.

השלב הבא באסטרטגיה של החברה הוא תחום התמונות המשפחתיות. "פייסבוק אינו אתר אידיאלי לשיתוף תמונות משפחתיות. לא היית מפרסם תמונות של ברית מילה בפייסבוק בהכרח. לכן האתר שלנו יהיה פלטפורמה מובילה בהעלאה של תמונות משפחתיות ובשיתופן ברשת".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות