אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריגו רכשה הזכות להפצת תרופה בארה"ב; ההכנסות - רק ב-2011 צילום: בועז אופנהיים

פריגו רכשה הזכות להפצת תרופה בארה"ב; ההכנסות - רק ב-2011

הלווסטריזין, שפותח ע"י UCB הבלגית, נרכש להפצה מהמחזיקה בתחליף הגנרי - סינת'ון ההולנדית - והוא אמור להימכר בעוד 3 שנים בכ-300 מיליון דולר לשנה בארה"ב. UCB וסינת'ון עדיין במאבק משפטי על הפצת התחליף

08.09.2008, 18:00 | שי אספריל
רק לקראת תחילת שנת 2011 תראה חברת פריגו הכנסות מהמוצר החדש, שהיום (ב') הודיעה על רכישת זכויות הפצתו בארה"ב. פריגו הודיעה, כי רכשה מהחברה ההולנדית סינת'ון את הזכות לשווק בארה"ב את הלווסטריזין, המיועד לטיפול באלרגיות. "לסינת'ון אין מערך שיווק והפצה בארה"ב ולכן היא מתכוונת להשתמש בזה של פריגו", אמר היום רפי לבל, נשיא פריגו ישראל.

הלווסטריזין הוא תחליף גנרי למוצר שפיתחה חברת UCB הבלגית, אשר הושק לפני פחות משנה, אך הערכות שונות בדבר היקף מכירותיו כבר מפורסמות. הערכות אלה צופות, כי מכירותיו בשנת 2008 צפויות להסתכם ב-200 מיליון דולר וב-2011, השנה בו עשויה פריגו ליהנות משישה חודשי בלעדיות, צפויות המכירות לעבור את ה-300 מיליון דולר בארה"ב לבדה.

עם זאת, כניסתה של פריגו אל השותפות עם סינת'ון מלווה בסיכון מסוים. כרגע נמצאות סינת'ון ו-UCB בדיון משפטי, אשר במסגרתו מבקשת סינת'ון מבית המשפט לאשר לה לשווק את התחליף. פריגו תישא יחד עם סינת'ון בהוצאות המשפטיות לאתגור הפטנט ובמידה ובית המשפט ייענה לבקשתן של השתיים, יהנו אלה משישה חודשי בלעדיות לשיווק התחליף, שכאמור, יחולו בשנת 2011.

רפי לבל, נשיא פריגו ישראל, סירב לומר מהי התפלגות ההכנסות בין פריגו וסינת'ון במסגרת ההסכם, אולם מסר כי החברה צפויה לרשום ממנו הכנסות משמעותיות.

תגיות