אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוקץ: הקמפיין של מיקרוסופט עוד ישניא יותר את ויסטה צילום: גלעד קוולרצ'יק

עוקץ: הקמפיין של מיקרוסופט עוד ישניא יותר את ויסטה

הפרסומת בכיכובם של גייטס וסיינפלד בעיקר מוזרה ומבלבלת. נראה כי התשובה לקמפיין ה"ישן מול חדש" של אפל - פוספסה

09.09.2008, 07:27 | דורה קישינבסקי

תראו, ביל גייטס משחק את עצמו! והוא מדבר עם ג'רי סיינפלד בקניון! האין זה משעשע? נכון שמיקרוסופט יותר אנושית משחשבנו? כך לפחות מקווה החברה שהצופים יגיבו לקמפיין הטלוויזיוני החדש, שעלה לה 300 מיליון דולר ושאמור לתקן את התדמית הגרועה שנוצרה למערכת ההפעלה חלונות ויסטה.

 

הקמפיין הזה נתפס בעולם הטכנולוגיה כתגובה לקמפיין "Mac vs. PC" של אפל, שזכה להצלחה יוצאת דופן בטלוויזיה ובאינטרנט. בפרסומות מככב בחור צעיר, ידידותי ומגניב שמייצג את המקינטוש, מול פקיד מרובע בגיל העמידה שמייצג מחשב PC עם מערכת הפעלה של מיקרוסופט. האחרונה, בתגובה, הוציאה את הארנק.

סיינפלד קיבל 10 מיליון דולר כדי לפרסם מערכת הפעלה שלפי השמועות הוא לא סובל (דמותו בסדרה "סיינפלד" השתמשה במחשבי מק בלבד). מולו מופיע זקן השבט של מיקרוסופט, גייטס, שאוהב לחתור תחת תדמית חנון-העל היהיר שנוצרה לו. הפרסומת מצולמת בחנות נעליים זולה בקניון, ובמהלכה האיש הכמעט הכי עשיר בעולם מודד נעליים במבצע, מבזיק כרטיס מועדון בקופה, מנהל עם סיינפלד שיחה הזויה לחלוטין ואפילו מנענע בישבנו.

ויסטה לא מוזכרת שם, ומיקרוסופט וחלונות מוזכרות רק בדרך אגב; נראה שהמטרה היחידה בינתיים היא להעלות חיוך. אך עיתונאים ובלוגרים הגיבו בגל של גועל נפש ומחאה, בציינם שהפרסומת לא מגיבה לטענות שהעלה הקמפיין של אפל, שההומור האבסורדי שלה בעיקר מוזר ומבלבל, ושהניגוד בין הכסף הגדול של הכוכבים לבין הנעליים הזולות שהם לכאורה קונים, יותר מתנשא ומעליב מאשר משעשע. הם תהו גם מדוע מיקרוסופט משקיעה כסף בפרסום במקום בשיפור התוכנות שלה.

אם הקמפיין ימשיך בכיוון זה, ויסטה עלולה למצוא את עצמה שנואה אפילו יותר מבעבר.

תגיות