אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: כלל והפניקס נותנות השירות הגרוע ביותר צילום: אוראל כהן

פרסום ראשון: כלל והפניקס נותנות השירות הגרוע ביותר

כך עולה מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח שבדק את רמת השירות הניתן להם ע"י חברות הביטוח. איילון ואליהו הגיעו למקומות הראשונים בסקר

09.09.2008, 09:33 | איתן כהן

חברות הביטוח כלל והפניקס הן נותנות השירות הגרוע ביותר בקרב חברות הביטוח. כך עולה מסקר שערכה לשכת סוכני הביטוח בישראל בו נבדקה רמת שביעות הרצון הכללית של הסוכנים מרמת השירות הניתן להם על ידי חברות הביטוח. הסקר הוצג לראשונה בכנס הלשכה הנערך בימים אלה באילת בהשתתפות כ-2,000 חברי לשכה ומנכ"לי חברות ביטוח.

הסקר בחן היבטים שונים בתהליך השירות של החברות בהם: מקצועיות העובדים, הוגנות בתשלום תביעות, מהירות התגובה לתביעות, מדיניות תעריפים, תמיכה טכנולוגית וגמישות חתמים. כמו כן נבדקה רמת הנכונות של עובדי חברות הביטוח לסייע לסוכנים.

אודי כץ. "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות", צילום: בועז אופנהיים אודי כץ. "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות" | צילום: בועז אופנהיים אודי כץ. "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות", צילום: בועז אופנהיים

הסקר שנערך בקרב כ-500 סוכני ביטוח ביקש לדרג את חברות הביטוח על פי שביעות רצון הסוכנים העובדים עמן, כחברת ביטוח ראשית או משנית.

מבין חברות הביטוח הגדולות והבינוניות בישראל, למידת שביעות הרצון הכללית הגבוהה ביותר של הסוכנים ב-2008, זכו חברות אליהו ואיילון. לאחריהן, בפער קטן, חברת מגדל. מגדל, שבלטה בסקר במיוחד בתחום התמיכה הטכנולוגית, זכתה לעלייה משמעותית של למעלה מ-20% בשביעות הרצון הכללית של הסוכנים בהשוואה לנתוני הסקר שנערך אשתקד. למקומות האחרונים בדירוג השנה הגיעו כאמור חברות כלל והפניקס.

"כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות"

אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח אמר ל"כלכליסט" עם פרסום תוצאות הסקר: "כלל והפניקס צריכות להיות מודאגות מתוצאות הסקר. אלה חברות ביטוח רציניות וזה שהן זוכות למקומות הנמוכים ביותר צריכה להדליק אצלם נורה אדומה. הם חייבות לקחת את זה לתשומת ליבם". עוד אמר כץ, כי לאור תוצאות הסקר טוב יעשו סוכני הביטוח עם יעבדו עם חברות הביטוח הקטנות על מנת לתת להן "פוש" מול החברות הגדולות.

נתונים נוספים העולים מן הסקר מצביעים כי 37% מהסוכנים עובדים עם חברת הביטוח הראל בתחום האלמנטאר(ביטוח רכב דירות ועסקים), עם כלל עובדים 31% מהסוכנים ואילו עם הפניקס 26% מהסוכנים. עם מגדל, שנחשבת לחברת הביטוח הגדולה בישראל, בעיקר בגלל תיק ביטוח החיים שלה, עובדים רק 17% מהסוכנים בתחום ביטוח האלמנטאר.

מכלל נמסר בתגובה: "מוזר ששקף אחד מתוך מצגת של כשלושים שקפים הפך למסקנה גורפת של הסקר. בפועל, הגידול העקבי במספר הסוכנים העובדים עם החברה הוא ההוכחה הטובה ביותר לשיתוף הפעולה של כלל אתם. כלל מוקמה במקום השני בתחושת הקרבה לסוכנים. ברוב הפרמטרים שנבדקו בסקר, החברה נמצאת בתוצאה של ממוצע ומעלה, כולל בשביעות רצון כללית מחברה עיקרית".

מהפניקס נמסר: "אין תגובה"

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
כלל לא יודעים מה זה שירות
ניסיתי להשיג אותם פעמיים בחודש האחרון, בשני המקרים שירות הודעות לקח הודעה וחזרו אלי אחרי 7 ימים ושבועיים! מה עוד שהאנשים שחוזרים אליך הם פשוט חסרי יכולת, מעמידים פנים שמבינים מה ביקשו מהם רק כדי שיוכלו לנתק. ביקשתי שישלחו לי בדואר כמה מסמכים, שלחו משהו בכלל לא קשור - פשוט חובבנים. מפחיד לחשוב שחברה כזאת מנהלת עבורי את ביטוח המנהלים, אני מתכוון לעבור לחברה יותר רצינית בהקדם
אלי , ת"א  |  13.09.08
7.
כלל - השרות הגרוע עלי אדמות
כלל ביטוח פשוט לא עונים לטלפונים , מכחישים קבלת פקסים (תשלח שוב ושוב) ומתנהגים כמו בהסתדרות בשנות ה - 70 המוקדמות. על כל דבר קטן הפקיד מטרטר אותך להגיע למשרדי כלל בחום הנורא , אין חניה והתורים ארוכים. פשוט זוועה לבטח שם רכוש או לחסוך לפנסיה.
משה , תל - אביב  |  09.09.08
6.
כלל - כלל וכלל לא טוב
חברת הביטוח כלל מזדרזת להשיב רק כאשר היא חושבת שהלקוח הוא פתיון קל. כאשר מגיע השלב של קבלת החסכונות שנצברו לקראת יציאה לגימלאות החברה מצטיינת בסחבת בלתי נסבלת. לתשומת לב המפקח על הביטוח- הגיע הזמן לדאוג לאזרח מן השורה ולנקוט בצעדים מחמירים מול החברה המזלזלת בנו.
יעל , ירושלים  |  09.09.08
לכל התגובות