אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סגן נשיא בכיר ב־EMC: "השוק הישראלי חשוב לנו מאוד" צילום: עמית שעל

סגן נשיא בכיר ב־EMC: "השוק הישראלי חשוב לנו מאוד"

בביקור ראשון בארץ מציג ביל ראפרטי את עתיד ענף תשתיות המידע, מצנן התלהבות בנוגע לרכישת סטארט־אפים נוספים בישראל, ואינו מתפעל מהטכנולוגיות של משה ינאי, בכיר הישראלים ב־EMC שערק למתחרה יבמ

09.09.2008, 17:36 | מאיר אורבך
ביום שישי האחרון נחת בישראל ביל ראפרטי, סגן נשיא בכיר למכירות בענקית תשתיות המידע והאחסון EMC. ראפרטי נמצא כבר 20 שנה בחברה, ונחשב לאחד המנהלים הבכירים בחברה, ששווי השוק שלה עומד על 30 מיליארד דולר. ואף על פי שלחברה יש פעילות ענפה בישראל, נראה שמה שהכי
התרגש בעיקר מהביקור בירושלים. ביל ראפרטי, צילום: עמית שעל התרגש בעיקר מהביקור בירושלים. ביל ראפרטי | צילום: עמית שעל התרגש בעיקר מהביקור בירושלים. ביל ראפרטי, צילום: עמית שעל
: ראפרטי הוא קתולי אדוק, והביקור הראשון שלו בישראל היה הזדמנות לעלות לעיר העתיקה בירושלים ולבקר בויה דולורוזה. הקולגות במשרדי EMC בקריית עתידים יכולים לחכות. בין מעבר על דו"ח ההתקדמות על פרויקטים לביקור בכנסיית הקבר, הוא הקדיש זמן לראיון בלעדי ל"כלכליסט".

אי אפשר לדבר על EMC בלי להזכיר את משה ינאי, מי שהיה אחד מבכירי החברה העולמית והגיע למעמד של יועץ בכיר למנכ"ל, עד שפרש בשנת 2000 והצטרף לצוות של יוצאי יחידת תלפיות שהקימו את חברת XIV לאחסון מידע בארגונים. ינאי, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם בתחום אחסון המידע, נתן דחיפה גדלה ל־XIV, שנמכרה לבסוף לחברת יבמ העולמית בסוף השנה שעברה תמורת 350 מיליון דולר. בעקבות הרכישה הפך ינאי לאחד הבכירים ביבמ, והמנהל המוביל בחברה בתחום אחסון המידע. המעבר שלו ליבמ, שנחשבת למתחרה ישירה של EMC, לא בדיוק התקבל באהדה בחברה שבה צמח.

"לא רצינו לקנות את הטכנולוגיה של ינאי"

הניסיון להוציא מביל ראפרטי ציטוט עסיסי על ינאי עלו בתוהו. האמריקאי המאופק לא מחצין רגשות שליליים, ורואה בינאי לכל היותר בן אובד, לא יריב מר. בניגוד לפרסומים על כך שהצטרפותו של ינאי ליבמ תרמה באופן מכריע להתפתחות החברה בשוק האחסון, ראפרטי מפחית בחשיבות המהלך, וטוען שלינאי לא היתה כל השפעה על פיתוח המוצר המרכזי של EMC כיום, ה־DMX4. מעבר לכך, בכירי EMC ישראל מציינים שבתחילת דרכה ניסתה חברת XIV להימכר ל־EMC, שכאמור בחרה לא לרכוש אותה ולהשאירה ליבמ. בתשובה לשאלה מדוע EMC לא רכשה את XIV, טוען ראפרטי שהטכנולוגיה שמציעה XIV מצויה ב־EMC, וברמה גבוהה יותר.

על XIV היא אולי ויתרה, אבל חברות רבות וטובות נרכשו בשנים האחרונות על ידי EMC. מאז שהחליטה להפוך לחברת תשתיות מידע, יצאה EMC בסדרת רכישות ענק בעולם, שכללו גם חמש עסקאות בישראל. ראפרטי רואה את כל הרכישות שנעשו בישראל כמוצלחות מאוד.

"את רכישת קאשיה, שקנינו ב־100 מיליון דולר, אני רואה כמאוד מוצלחת", אומר ראפרטי. "מאז הרכישה הצלחנו להגדיל את המכירות של המוצרים שלה במאות אחוזים". הרכישות שנעשו בישראל הן למעשה יישום האסטרטגיה שהתווה נשיא EMC ג'ון טוצ'י, במסגרתה החברה בונה לעצמה פורטפוליו של מוצרים שאותם מחפשים מנהלי המחשוב בארגונים הגדולים בעולם. גם ל־VMware, חברה שבה מחזיקה EMC ב־80% מהמניות, ראפרטי מייחס חשיבות רבה. "הפעילות של VMware היא מנוע צמיחה חשוב ביותר, ואין לנו כל כוונה למכור את הפעילות הזו או להנפיק עוד ממניות החברה", הוא אומר.

האם אתם מתכננים לבצע רכישות נוספות בישראל?

"אין לנו כל רכישה ספציפית על הפרק כיום, אבל אנחנו כל הזמן מחפשים טכנולוגיות חדשות להשלים את פורטפוליו המוצרים שלנו. האסטרטגיה שלנו מבוססת על שילוב הטכנולוגיות שרכשנו ביצירת קו מוצרים איכותי".

מה אתה אומר בעצם? שגל הרכישות שעשיתם הסתיים?

"אנחנו לא צופים רואים עוד רכישות גדולות מצדנו בתקופה הקרובה. אנחנו גם לא רואים תיאבון רכישות אצל המתחרות. מצד שני, תמיד יש הפתעות כמו למשל כש־HP רכשה לאחרונה את EDS, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם. מהלך שהשפיע בעיקר על יבמ. בשוק שלנו אני לא רואה הרבה אופציות לרכישות, אבל הכל יכול לקרות".

מה דעתכם על השוק בישראל?

"השוק שלכם מאוד חשוב לנו. ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת עם מספר לקוחות עוגן. המכירות שלנו כאן גדלו בשנה האחרונה ב־24%".

יוסי פיקל, המנהל האזורי של החברה בישראל, טורקיה ויוון סירב להתייחס למכירות החברה בישראל, אך גורמים בשוק מעריכים את היקפן ב־70-60 מיליון דולר.

הדבר החם: אחסון מידע של בתים פרטיים

מה התוכניות של EMC לגבי שוק הצרכנים הפרטיים?

"נכנסנו לתחום הזה לאחרונה ואנחנו מגלים שיש בו פוטנציאל מאוד גבוה. אנו נמצאים בתהליך גיבוש אסטרטגיה מקיפה ועובדים על איתור האדם המתאים לנהל את הפעילות, שככל הנראה תהיה בחטיבה נפרדת. עד היום ביצענו שתי רכישות מרכזיות שעוזרות לנו לפרוץ לשוק הזה: איי אומגה ומוזי. הרכישה של מוזי הכניסה אותנו לתחום תוכנות הכשירות (SAAS) שנחשב ללוהט, ומציע למשתמשים פרטיים שירותי אחסון דרך האינטרנט תמורת 5 דולרים".

ראפרטי רואה את השוק הפרטי כמנוע צמיחה של החברה. לדבריו, השירות של מוזי עדיין לא הגיע לישראל ומשרת בעיקר מדינות דוברות אנגלית, אבל אנחנו נמצאים בגל השני של המדינות שאליהן יגיע השירות. כמו כן, EMC החלה להציע לאחרונה לצרכנים פרטיים ולעסקים קטנים מערכות אחסון ביתיות בנפח של 3 טרה־בייט.

תגיות