אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל פירצה בחוק: עובדי מדינה מתחמקים מתשלום השתתפות עצמית

בגלל פירצה בחוק: עובדי מדינה מתחמקים מתשלום השתתפות עצמית

כך עולה מבדיקת "כלכליסט". לדברי מקורבים למשרד האוצר, מדובר בתופעה נפוצה שהעובדים הוותיקים אינם ששים לחשוף. חלק מהמחזיקים ברכב ממשלתי צמוד פטורים מתשלום במקרה של תאונה

10.09.2008, 08:28 | תומר הדר

פירצה בחוק מאפשרת לאלפי עובדי מדינה להתחמק מתשלום ההשתתפות עצמית במקרה של מעורבות בתאונת דרכים, כך עולה מבדיקת "כלכליסט".

לפי הוראת משרד האוצר, שנכנסה לתוקף ב־19 בנובמבר 2006 בנושא ההשתתפות העצמית בגין נזק לרכב, יצטרכו עובדי ממשלה לשאת בעלות חלקית של נזקים שייגרמו לרכביהם הצמודים - החל בחצי מעלות ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה ראשונה, ועד לתשלום של 75% מגובה ההשתתפות העצמית של מדינת ישראל במקרה של תאונה שנייה, בטווח של שלוש שנים.

נכון ל־2006 היה גובה ההשתתפות המרבי של המדינה 800 שקל. אך לפי לשון ההוראה, ההתחייבות לתשלום ההשתתפות העצמית חלה רק על "עובד שיועמד לרשותו רכב צמוד לראשונה החל ב־1 במאי 2005", כלומר עובדים שלרשותם הועמד רכב צמוד לפני תאריך זה פטורים מתשלום ההשתתפות העצמית.

לדברי מקורבים למשרד האוצר, מדובר בתופעה נפוצה שהעובדים הוותיקים אינם ששים לחשוף. "כל העובדים שקיבלו רכב לפני מאי 2005 אינם חייבים לשלם אגורה במקרה של תאונה", אמר מקורב למשרד האוצר. "מי שקיבל מכונית אחר כך יצא פראייר". מניתוח נתוני משרד האוצר שמסכמים את תאונות הדרכים ברכב ממשלתי עולה שתאונות דרכים אינן דבר נדיר בקרב מחזיקי רכב ממשלתי. לדוגמה, 17 המכוניות של לשכת הנשיא היו מעורבות בלא פחות מ־21 תאונות שבהם נגרם נזק למכונית ב־2007. 111 כלי הרכב הצמודים למשרד להגנת הסביבה היו מעורבים ב־97 תאונות באותה שנה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עובד שהועמד לרשותו רכב צמוד לראשונה מ־1 במאי 2005, יידרש לחתום על התחייבות בלתי חוזרת לשאת בעלות כל נזק שייגרם לרכב, עד סכום של 75% מסכום ההשתתפות העצמית של המדינה".

תגיות