צילום: יובל חן
ביטוח ישיר: אחוז התלונות המוצדקות הגבוה ביותר בתביעות צד ג'
כך עולה ממדרג תביעות צד ג' בביטוח רכב שנערך על ידי המחלקה המשפטית של לשכת סוכני הביטוח. אליהו נמצאת בתחתית הטבלה, עם כמות התלונות הנמוכה ביותר
10.09.2008, 14:23 | איתן כהן
על פי מדרג תביעות צד ג' בביטוח רכב, שנערך על ידי המחלקה המשפטית של לשכת סוכני ביטוח בישראל בנושא טיפול בתביעות צד ג' שהגיעו, נבדקו ונמצאו מוצדקות, נמצא כי ביטוח ישיר הינה החברה נגדה הוגשה כמות התלונות הגבוהה ביותר בטיפול בתביעות צד ג', בתקופה שבין 1/9/07 ל-1/9/08.
על פי המדרג, שהוצג לראשונה בכנס של הלשכה הנערך בימים אלה באילת, עולה, כי אליהו נמצאת בתחתית הטבלה עם כמות התלונות הנמוכה ביותר.
בניתוח מאפייני הפניות ללשכה, עולה כי המאפיין השכיח ביותר הינו עיכוב ממושך בטיפול בתביעות ולאחריו קיזוזים שונים, כגון "רשלנות תורמת" (בעיקר בתאונה בצומת). על פי מדרג החברות בנושא, ניצבת, כאמור, אליהו - חברה לביטוח במקום הראשון, ולאחריה, ע"פ הסדר: הפניקס, שומרה, AIG, הראל, מגדל, מנורה, איילון, ביטוח חקלאי, הכשרה ביטוח, כלל, שירביט וביטוח ישיר. עוד נמצא, כי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עלה השנה מספר הפניות ללשכה בנושא צד ג' רכב בכ-10%, ונאמד במאות פניות. מבין החברות שהציגו שיפור ניכר בנושא, ע"פ הסדר: שומרה, עם ירידה בכמות התלונות של כ-10%, אליהו, עם ירידה בכמות התלונות של למעלה מ-5%, הראל ו-AIG.ביטוח ישיר: לא מצפים לפרגון ואהדה מצד סוכני הביטוח
המחלקה המשפטית של לשכת סוכני ביטוח בישראל, בראשות עו"ד מיכאלה ייגר, פועלת מזה כ-7 שנים. במהלך שנות פעילותה, הגיעה המחלקה בממוצע רב שנתי ל-85% הצלחה, בכל הקשור בהסדרת תביעות צד ג' רכב שהגיעו אליה, נבדקו ונמצאו מוצדקות. בשנה האחרונה אף הגיעה המחלקה ל-89% הצלחה בהסדרת תביעות.
עמית סנדיק, דוברת ביטוח ישיר, מסרה בתגובה כי אין לצפות שביטוח ישיר תקבל פרגון ואהדה מצד סוכני הביטוח, שרואים בביטוח ישיר את האיום המרכזי לפעילותם המסורתית. "שביעות רצונם של לקוחותינו מכל סוגי השירותים והמוצרים ניכרת בכל הבדיקות והסקרים האחרים, שנעשים ע"י גופים אובייקטיביים, שמן הסתם גם אינם מוטים כמו הסקרים של סוכני הביטוח. נתונים אודות נאמנות לקוחותינו מדברים אף הם בזכות עצמם".
19 תגובות לכתיבת תגובה