אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מקדונלד'ס מצליחה בכלכלות רעות" צילום: בלומברג

"מקדונלד'ס מצליחה בכלכלות רעות"

אנליסט בארה"ב: "הצרכנים עוברים לחלופות זולות". רשת המזללות הגדולה בעולם דיווחה על עלייה של 8.5% במכירות באוגוסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה במכירות בחנויות הרשת בארה"ב היתה גדולה פי שניים מהצמיחה בכלל תעשיית המזון המהיר האמריקאית. מזון מנחם בנוסח רונלד מקדונלד

11.09.2008, 08:28 | בלומברג

חברת מקדונלד'ס, רשת המסעדות הגדולה בעולם, דיווחה כי מכירות אוגוסט עלו על תחזיות האנליסטים. זאת לאחר שהצרכנים בארצות הברית הסתערו על המשקאות בדולר ואלו בצרפת על טורטיות העוף הקטנות, במסגרת ניסיונם להתמודד עם העלייה במחירי הדלק והמזון.

 

המכירות בעולם עלו ב-8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הודות לעלייה של 11.6% באירופה והיחלשות הדולר מול מטבעות אחרים - כך הודיעה שלשום החברה, שמשרדיה באילינוי.

נשיא מקדונלד נשיא מקדונלד'ס, רלף אלוורז | צילום: בלומברג נשיא מקדונלד

הצמיחה בעולם היתה הגדולה ביותר מאז פברואר, והיא מאותתת כי האסטרטגיה של מנכ"ל הרשת ג'ים סקינר לקידום מוצרים במחיר נמוך בארה"ב ובאירופה מושכת את הלקוחות הרחק מברגר קינג ומוונדי'ס המתחרות. רשתות אלה פרסמו את המוצרים המוזלים שלהן בחודש שעבר, לאחר שהצמיחה בחנויות הזהות היתה אטית מזו של מקדונלד'ס ברבעון שהסתיים ביוני. האומדן החציוני של שלושה אנליסטים היה 4.7% באשר לצמיחה בעולם, 6% לצמיחה באירופה ו־3.5% לצמיחה בארה"ב - לפי נתונים שגיבשה סוכנות בלומברג.

הרווח באירופה "היה חשוב במיוחד לצורך ריכוך חששות המשקיעים מההאטה הכללית באזור", כתב למשקיעים ג'ון גלס, אנליסט של מורגן סטנלי בבוסטון. גלס ממליץ למשקיעים לרכוש מניות של מקדונלד'ס.

כשליש מהמסעדות בארה"ב מכרו משקאות גדולים ותה קר בדולר אחד, כחלק מהאסטרטגיה של סקינר להעניק הנחות, שהצליחה למשוך לקוחות גם למסעדות הרשת מעבר לים. החנויות האירופיות הגבירו את המכירות של הפריטים מהתפריט המוזל באמצעות מבצע שבמסגרתו חולקו "משקפי קוקה-קולה". בארה"ב פרסומות לאולימפיאדת הקיץ בבייג'ינג העלו את הביקוש לכריכי עוף.

ההאטה בכלכלות גרמניה ובריטניה לא פגעה בביצועי מקדונלד'ס באירופה. הצמיחה באזור זה היתה השנייה בגודלה לפחות זה עשור (אחרי הצמיחה שנרשמה בפברואר), אמרה שלשום דוברת מקדונלד'ס היידי ברקר.

טורטיות עוף והמבורגרים קטנים המריצו את המכירות בצרפת, ובבריטניה ארוחות הבוקר העלו את המכירות - כך לפי ברקר. קמפיין קידום המכירות לרגל האולימפיאדה העלה את המכירות בבריטניה ובאוסטרליה.

מקדולנד'ס הכניסה לתפריט בארה"ב כריכי עוף חדשים בחודש אפריל כדי להתחרות בברגר קינג ובוונדי'ס. ברגר קינג, רשת ההמבורגרים השנייה בגודלה אחרי מקדונלד'ס, הגדילה את היקף הפרסום של שלוש טורטיות במחיר דולר ו-39 סנט. וונדי'ס הכניסה לתפריט צ'יזבורגר כפול במחיר 99 סנט, שיצטרף לצ'יזבורגר בייקון ולכריך העוף שנמכרים באותו מחיר.

העלייה במכירות בחנויות הרשת בארה"ב היתה "כמעט פי שניים מאשר בתעשיית המזון המהיר האמריקאית", כך דיווח אתמול דיוויד פאלמר, אנליסט ב־UBS, שממליץ ללקוחותיו להחזיק במניות מקדונלד'ס.

"מקדונלד'ס מצליחה בכלכלות 'רעות' כי האנשים עוברים לחלופות זולות יותר", הסביר השבוע ג'ון קורניצר, הממונה על 5 מיליארד דולר בחברת ניהול ההשקעות קורניצר קפיטל מנג'מנט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות