צילום: shutterstock
הפדופילים המקוונים עוברים מטיפוח לסחיטה
מחקר שנערך בבריטניה מגלה כי פדופילים מקוונים מנסים לסחוט ילדים לפגישה איתם, תוך פריצה לרשתות חברתיות וחשבונות המייל של הילדים בחיפוש אחר מידע מביך
14.09.2008, 15:11 | יוסי גורביץ
המרכז למניעת ניצול ילדים והגנה מקוונת (CEOP) של בריטניה, סוכנות ממשלתית רשמית, פרסם שלשום (ו') דו"ח, ממנו עולה כי המודעות הגוברת של ילדים והוריהם לפגיעותם ברשת הביאה את הפדופילים המקוונים לשנות באופן ניכר את טקטיקת הטרף שלהם.
עד לאחרונה, מציין הדו"ח, ניסו פדופילים למשוך קטינים ליצירת קשר באמצעות מתנות ופיתויים אחרים, אך לאחרונה החלו להשתמש בסחיטה בנסיון לגרום לקטין ליצור קשר עמם - בדרך כלל באמצעות מצלמת רשת.
הסחיטה מתבצעת באמצעות פריצה לרשתות חברתיות או לתכתובת המייל של הקטינים, בנסיון לדוג בה מידע מביך; לעיתים מנסה הטורף לבודד את הקטין על ידי שליחות הודעות פוגעניות לאנשי הקשר של הקטין.
להערכת ה-CEOP, השינוי נובע מכך שקטינים החלו להיות מודעים יותר ויותר לטקטיקות הפיתוי של הפדופילים, ומגלים נכונות גוברת לדווח על מגע עם טורפים לרשויות.
עם זאת, שיטת ה"טיפוח" - פיתוי של קטין - נותרה פופולרית בקרב פדופילים - 40% מכלל האירועים שנחקרו על ידי ה-CEOP היו מקרי "טיפוח". 56% מנסיונות ה"טיפוח" שנחשפו בוצעו באמצעות תוכנות מסרים מיידיים, וכ-11.4% באמצעות רשתות חברתיות.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה