אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה הפעילה הרכבת "סט רכבות" ובו כ-1,200 מקומות צילום: רפי דלויה

לראשונה הפעילה הרכבת "סט רכבות" ובו כ-1,200 מקומות

איך מתגברים ברכבת ישראל על העומס? מחברים מספר גדול יותר של קרונות לשני קטרים. ה"מערך" החדש יופעל בקווים העמוסים בימים א' ו-ה'. 8.8 מיליון נוסעים השתמשו ברכבת ברבעון השני, עלייה של 14% בהשוואה לשנה שעברה. 86 קרונות חדשים שהזמינה הרכבת מתעכבים

14.09.2008, 17:29 | גיא מי-טל

העלייה המתמדת במספר הנוסעים ברכבת ישראל אינה מתחשבת בעיכובים שבאספקת 86 קרונות מחברת "סימנס" שבגרמניה. בדיוק משום כך, החלה היום (א') רכבת ישראל להפעיל מערך רכבות, הכולל 10 קרונות דו-קומתיים, המופעלים באמצעות שני קטרים ומאפשרים ישיבה ל-1,200 נוסעים.

המערך החדש נפתח בנסיון להתגבר על הפער ההולך ומתרחב בין הגידול בכמות המשתמשים ברכבת לבין מספר הקרונות הקיים בחברה. הוא יופעל בשלב הראשון בימים ראשון וחמישי, שהם הימים הצפופים ביותר ברכבת, בקו נהריה-באר שבע וכן בקו באר שבע-תל אביב - הנחשב לעמוס אף הוא. לצפיפות בימים אלה תורמים בעיקר החיילים הנוסעים לבסיסים ובחזרה לבתיהם.

רכבת של רכבות. הפיתרון לעומס, צילום: רפי דלויה רכבת של רכבות. הפיתרון לעומס | צילום: רפי דלויה רכבת של רכבות. הפיתרון לעומס, צילום: רפי דלויה

בהמשך מתוכנן לפעול מערך הרכבות המחוברות גם בקווים עמוסים נוספים, כמו אשקלון-בנימינה ונהריה-ת"א, בכל ימות השבוע. ברכבת מציינים, כי לצד המערך המחובר החדש, צפויים בקרוב להשתלב 86 הקרונות של סימנס במערך הרכבות ואלה נמצאים בימים אלה בהרכבה והתאמה.

יצויין, כי הגידול בביקושים ברכבת עולה בהתמדה. ברבעון השני של השנה נסעו בה כ-8.8 מיליון נוסעים בסך הכל, 14% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. ברכבת אומרים, כי הפעלת של מערכי הרכבת המחוברים, לצד הכנסת קרונות חדשים לצי הרכבות הקיים, הכרחית כדי שהחברה תוכל להיענות לביקושים ההולכים וגוברים ולעמוד ביעדי הדיוק, שהציב מנכ"ל הרכבת, יצחק חקי הראל, לחברה.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
שכחתי לתקן דבר נוסף במאמר ועימכם הסליחה:
עד לרגע זה, הגיעו ארצה רק 23 קרונות מבית SIEMENS כאשר רק אחד מהם הוא קרון ניהוג. לא ברור לי מדוע ציינתם במאמר שכל 87 הקרונות (לא 86 ויש לתקן זאת!) נמצאים בישראל. זה לא נכון ! ביום שישי הגיעו מבין 6 הקרונות, 3 קרונות מוגמרים לחלוטין: 801, 827, 901 אשר ביצעו עשרות נסיעות מבחן ברחבי אירופה וגמעו אלפי ק"מ במבחנים. המידע המופיע בהודעה זו מדוייק והינכם מוזמנים לוודא את הדברים עם דוברת הרכבת - במידה והיא יודעת?? אם לא, ניתן לפנות לנציג "סימנס" בישראל. מומלץ לבדוק את נכונות הנכתב במאמרי רכבת בטרם פרסומם. בכל שאלה ניתן לפנות מראש לקישור הבא ולשאול שם את השאלה הנדרשת. אנו נשמח לתת מענה מדוייק, עדכני ונכון לכל שאלה רכבתית. כל ענין רכבתי נבדק בקפידה יתרה. יום נהדר לכולם !
7 היודע הכל , מיוחד  |  15.09.08
1.
87 סימנס ולא 86 ו....הניסוי החל
כבר ביום שישי באופן רשמי. אתם לא מעודכנים כשם שאתם לא מעודכנים שביום שישי נפרקו באשדוד 6 קרונות סימנס נוספים: 801 ניהוג ראשון, 827,834, 835, 901, 920. בשעה 21:00 לערך הערב הם אמורים לעבור דרך סבידור (ת"א מרכז) בדרכם צפונה למוסך. צאו לצלם !!!!
7 היודע הכל , מיוחד  |  14.09.08