אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אסם מסתערת על שוק מזון התינוקות צילום: אוראל כהן

אסם מסתערת על שוק מזון התינוקות

לאחר כשנה של משא ומתן רכשה אסם 51% ממטרנה ב־249 מיליון שקל. מנכ"ל מעברות: "המטרה - להגדיל את שוק מזון התינוקות בישראל". במקביל נמחק סופית המותג רמדיה

15.09.2008, 09:39 | גלי ברגר ואורנה יפת

אתמול, ביום שבו נמחק המותג רמדיה סופית משוק תחליפי החלב הישראלי, נהפכה אסם באופן רשמי לשחקן בתחום עם שני מותגים מובילים: מטרנה וגרבר אותו היא משווקת לאחר שנרכש על ידי נסטלה לפני יותר משנה. לאחר כמעט שנה של משא ומתן בין חברת מעברות לאסם הושלמה העסקה, שבמסגרתה רכשה אסם 51% ממטרנה שבבעלות מעברות תמורת 249 מיליון שקל. רווח ההון שתרשום מעברות בעקבות העסקה עומד 201 מיליון שקלים. לאחר העסקה אסם תהיה בעלת השליטה בחברה ותוצאותיה יאוחדו לדו"חות שלה. מבנה העסקה מורכב כך שאסם רכשה את הזכויות וההתחייבות של מטרנה תמורת 151.5 מיליון שקל, ונסטלה רכשה 51% מהקניין הרוחני - כולל ידע וזכויות - במותג מטרנה תמורת 97.2 מיליון שקל. במבנה עסקה כזה תוכל מטרנה להשתמש בטכנולוגיה של נסטלה תמורת העברת תמלוגים. "מבנה העסקה יאפשר לנו ליהנות מכל הידע והטכנולוגיה של נסטלה, שהיא החברה הגדולה בעולם בתחום מזון התינוקות ומשם גם החלה את דרכה", הסביר פנחס קימלמן, משנה למנכ"ל אסם לענייני כספים.

נסטלה העולמית הכריזה בעבר על כוונתה להעמיק את הפעילות בתחום ההזנה ולהיות שחקן מוביל באמצעות nestle nutrition בקטגוריות שונות, בהן הזנת ילדים. רכישת גרבר תמורת 5.5 מיליארד דולר היתה חלק מההוצאה לפועל של אסטרטגיה זו.

בהקשר זה ציין יגאל גלי, מנכ"ל מעברות, כי אחת המטרות של המכירה מבחינתם היא להגדיל את שוק מזון התינוקות בישראל. "80% מהשוק היום הוא תחליפי חלב אם, ורק היתר מוצרים כמו דייסות, מחיות ועוד", אמר גלי. מעברות תעשה זאת באמצעות פיתוח מוצרים לילדים גדולים יותר, כמו מטרנה ביג וביסקוויטים, שכבר הושקו, ועוד מוצרים שיפותחו בין היתר על ידי נסטלה. שוק תחליפי חלב האם בישראל מגלגל היום כ־310 מיליון שקל בשנה בשוק המבורקד ובסך הכל כ־400 מיליון שקל, ומטרנה מחזיקה ביותר מ־50% ממנו.

תגיות