אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זכויות הפרסום והשילוט לקמפיין נבחרת ישראל בכדורסל נמכרו ב-555 אלף שקל צילום: ראובן שוורץ

זכויות הפרסום והשילוט לקמפיין נבחרת ישראל בכדורסל נמכרו ב-555 אלף שקל

מדובר במחיר שיא של כל הזמנים ובעלייה של 30% מהמחיר ששולם לאיגוד עד כה. הזכויות נמכרו לחברת השיווק של האיגוד. לאור הצלחת נבחרת הנשים, מתכנן האיגוד לבנות תוכנית גם לשיווק ומיתוג נבחרת וליגות הנשים

16.09.2008, 11:51 | אביתר לנג

איגוד הכדורסל מכר את זכויות הפרסום והשילוט לקמפיין נבחרת הגברים במחיר שיא כל הזמנים - 555 אלף שקלים, גידול של כ-30% ממה ששולם לאיגוד עד כה. כך לפי מקור באיגוד הכדורסל. ל"כלכליסט" נודע, כי הסכום התקבל בעבור זכויות פרסום וחסויות לקמפיין מוקדמות אליפות אירופה הנוכחי והוא נמכר לחברת "כיוון אחר", שהיא למעשה חברת השיווק של האיגוד.

העסקה מתייחסת גם למשחקי גביע המדינה שמפעיל האיגוד החל משלב רבע גמר הגביע. גורם באיגוד אמר היום (ג'): "המשא ומתן הזה היה מוצלח מתמיד, לצערי עדיין קיימים פערים משמעותיים בסכומים בין הכדורסל לכדורגל, אבל עובדה שהצלחנו להתקדם ולמכור את הזכויות במחיר שיא".

באיגוד טוענים, כי הצליחו להכניס ממכירת זכויות השידור של משחקי נבחרת הגברים כ-180 אלף שקלים, ששולמו בעבור שלושה משחקים.

אצל הנשים המצב שונה בהרבה. המשא ומתן למכירת זכויות הפרסום והחסויות עלה על שרטון עוד בתחילת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה הנוכחי של הנשים. כשבאיגוד הבינו שקיימת אפשרות שהנבחרת תעלה לאליפות אירופה, הוחלט להקפיא את המשא ומתן ולחדשו, אם וכאשר הנבחרת תעלה לאליפות אירופה - מה שבסופו של דבר אכן קרה.

האסטרטגיה, שהיתה למעשה לקיחת סיכון בהפסד כספי, הצליחה בסופו של דבר לקברניטי האיגוד, שכן כעת, אחרי ההצלחה המטאורית של נבחרת הנשים, הם יוכלו לדרוש סכום כסף גדול בהרבה מזה שנכנס עד כה. מזכויות השידור של נבחרת הנשים, נכנסו כ-80 אלף שקל לקופת האיגוד.

מוטי אקסמיט, דובר האיגוד, אמר: "לאור הצלחת נבחרת הנשים של ישראל, שהעפילה לאליפות אירופה בלטביה בשנה הבאה, החל האיגוד בבניית תוכנית לשיווק ומיתוג הנבחרת וליגות הנשים בישראל. אין ספק שהצלחתה של נבחרת הנשים תיתן דחיפה גדולה לענף".

תגיות