אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ועדת הכלכלה לרש"ת: קודם תוכיחו להתייעלות - אח"כ תעלו האגרות צילום: אלכס קולומויסקי

יו"ר ועדת הכלכלה לרש"ת: קודם תוכיחו להתייעלות - אח"כ תעלו האגרות

ח"כ ישראל חסון אמר את הדברים במהלך ישיבה שערכו חברי הוועדה במשרדי רש"ת, לקראת הדיון בנושא העלאת האגרות בנתב"ג. מנכ"ל רש"ת: "התייעלנו בכך שלא חל גידול במספר העובדים, בזמן שחל גידול בתנועת הנוסעים"

16.09.2008, 18:54 | יסמין גיל

"חסרה התחייבות של רשות שדות התעופה להתייעלות", כך אמר הבוקר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ ישראל חסון, במהלך ישיבה שערכו חברי הוועדה לקראת הדיון הצפוי בנושא בקשת משרד התחבורה ורש"ת להעלות את האגרות בנתב"ג. בישיבה נכחו, בין היתר, יו"ר רש"ת, עובדיה עלי, המנכ"ל קובי מור והסמנכ"לים ברשות.

נציגי רש"ת מסרו נתונים לגבי תכנית לפיתוח תשתיות בנתב"ג שעלותה מסתכמת ב-1.2 מיליארד שקל ואמורה להיות ממומנת מהעלאת האגרות. במסגרת התוכנית ישנה כוונה לבנות מגדל פיקוח חדש ולהאריך מסלול נחיתה נוסף.

בתגובה להצגת התוכנית אמר ח"כ חסון: "אל תדברו איתי באחוזים. אמרתם שתקצצו ב-70 עובדים. לדיון בכנסת אני מבקש נתונים כדי לדעת למה אנחנו צריכים לבוא לעם היושב בציון ולהשית עליו אגרות חדשות".

על פי התכנית, יועלה מס הנמל לנוסע מ-13 דולר כיום ל-21.7 דולר וכן יועלו אגרות התעופה אותן משלמות חברות התעופה הפועלות בנתב"ג, בהן אגרות הנחיתה, סבלות, פיקוח אווירי, בקרת טיסה במעבר במרחב האווירי ושירותי ניקיון.

חברות התעופה, שפחות מוטרדות מעליית מס הנמל לנוסע, נאבקות בתכנית להעלות את האגרות, בין היתר באמצעות לוביסטים שהן מפעילות בכנסת. זאת, בטענה שעליית מחירים דרמטית עלולה לגרום לסגירת קווים ולפיטורי עובדים. בחברות התעופה טוענים כי מדובר בעליית מחירים של 51% בעוד ברש"ת טוענים כי מדובר בשישה שקלים נוספים שחברות התעופה ישלמו על כל נוסע. כך או כך, ההחלטה לגבי תאריך הדיון המשמעותי בוועדת הכלכלה עתידה להתקבל בקרוב.

גם ח"כ יורם מרציאנו הזכיר את נושא ההתייעלות ברש"ת ואמר במהלך הישיבה: "התחייבתם להתייעל ושום דבר לא קרה. מי שהיה מקורב, נכנס בדלתות האחוריות. אני רוצה לעזור - אבל קודם תכבדו את ההחלטות שלכם להתייעל".

מנכ"ל רש"ת, קובי מור, אמר בתגובה, כי חלה התייעלות בכך שמספר הנוסעים בנתב"ג גדל בזמן שלא חל גידול במספר העובדים. כאמור, דברים אלה לא סיפקו את יו"ר ועדת הכלכלה, שביקש תכנית מפורטת יותר לקראת הדיון בכנסת.  

תגיות