אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: יבואנית קטנועים חשמליים תצטרף לפרויקט של אגסי צילום: לואיז גרין

בלעדי: יבואנית קטנועים חשמליים תצטרף לפרויקט של אגסי

קטנועי גלובל אקו, הנשלטת בידי גרנית הכרמל (51%) ואקו (49%) יוטענו בעמדות הטעינה שתפרוס בטר פלייס של אגסי ברחבי הארץ. ייתכן אף ויוקמו תחנות טעינה בתחנות הדלק של סונול, בעקבות השותפות עם גרנית הכרמל

18.09.2008, 08:35 | ליאור גוטמן

יבואן רכב ראשון מצטרף לפרויקט הטעינה החשמלית של שי אגסי: חברת גלובל אקו, יבואנית מותגי הקטנועים החשמליים EVT ו-E-MAX, תשתף פעולה עם פרויקט הטעינה החשמלית למכוניות של חברת BETTER PLCAE - כך נודע ל"כלכליסט".

גלובל אקו הפכה בתחילת 2008 לחברה בבעלות משותפת של גרנית הכרמל (51%) ואקו (49%), ועיקר פעילותה הוא בתחום השיווק של קטנועים חשמליים. מדובר בקטנועים שמקבילים לכלים מונעי בנזין בנפח 50 סמ"ק, שיוטענו באמצעות עמדות הטעינה שאותם מתכוונת BETTER PLACE לפרוס בישראל בשנתיים הקרובות. זהו יבואן הרכב הראשון שישתמש בתשתית הטעינה, פועל יוצא של קידום הפרויקט בידי מנכ"ל החברה משה קפלינסקי.

גורם בכיר המצוי בסוד המגעים מעריך, ששיתוף הפעולה בין הגופים עשוי להביא להקמת תחנות טעינה גם בתחנות הדלק של סונול, זאת מכיוון שחברת האנרגיה נמצאת בבעלות גרנית הכרמל.

הקטנועים החשמליים שמשווקת גלובל אקו ניצלו מגזירת משרד התחבורה להפסיק את שיווק כלי הרכב החשמליים בישראל, בשל יכולתם להשתמש בשקע חשמלי ביתי סטנדרטי. מדובר בקטנועים בעלי טווח נסיעה של כ-60 ק"מ, שמסוגלים לפתח מהירות מירבית של 55 קמ"ש. מתחילת השנה נמכרו בישראל כמאה קטנועים.

בשנה הבאה מתכוונת החברה לייבא קטנועים חשמליים חדשים גדולים יותר, כאלו שמקבילים לקטנועי מנהלים בנפח 125 סמ"ק. הכלים החדשים כבר יוכלו לספק טווח נסיעה של 80 ק"מ, ויפתחו מהירות מרבית של 75 קמ"ש. מחירם לצרכן צפוי לעמוד על כ־15 אלף שקל.

בחברת BETTER PLACE סירבו להתייחס לידיעה אבל הוסיפו, שרשת הטעינה תהיה פתוחה בעתיד לשימוש כל מותגי הרכב החשמליים.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
איך שעובדים עלינו
ואנחנו עם טיפש שיודעים להשתמש בטיפשותו לעשיית כסף - מתי יתעוררו פה אנשים וייבינו שהממשלה ומוסדותיה עובדים בשבילנו ! ולא שס ולא הליכוד ייקבעו לנו מי ייעמוד בראשינו אלא אנחנו העם -ובשביל זה צריך לעשות משאל עם רציני ולדאוג שהאנשים שעובדים עבורנו ולמעננו יעשו דברים לאינטרס שלנו ולא של חבריהם קרוביהם וכיסם !!! צריך להתעורר - חייבים להתעורר
אווי  |  22.09.08
9.
מר אגסי מה אתה תורם ליצרני הרכב הגדולים?
האם פיתחת טכנולוגיה חדשה? האם יש לך לקוחות בתחום הרכב? האם עסקת פעם בתחום הרכב? האם אתה מבין ביצור רכב? האם יש בידך פטנט חדש? האם יש לך כסף לגלגל פרויקט כזה? מה אתה יכול לחדש ליצרן רכב המייצר רכבים מעל 80 שנה? מה אתה מציע ליצרן רכב כמו רנו שהוא צריך אותך? נכון כולם נפגשים אתך כדי ללמוד, אולי מהנימוס .. מה יצא מכך נחיה ונראה... אגב רכב חשמלי מזהם גם כן.. החשמל מיוצר בתחנות כח והעשן מהתחנה נפלט לאוויר. אז למעשה הטכנולוגיה שאתה מציע לא ממש נקייה. בהצלחה מר אגסי.
אורן , תל אביב דרום  |  22.09.08
לכל התגובות