בלעדי: יבואנית קטנועים חשמליים תצטרף לפרויקט של אגסי
קטנועי גלובל אקו, הנשלטת בידי גרנית הכרמל (51%) ואקו (49%) יוטענו בעמדות הטעינה שתפרוס בטר פלייס של אגסי ברחבי הארץ. ייתכן אף ויוקמו תחנות טעינה בתחנות הדלק של סונול, בעקבות השותפות עם גרנית הכרמל
יבואן רכב ראשון מצטרף לפרויקט הטעינה החשמלית של שי אגסי: חברת גלובל אקו, יבואנית מותגי הקטנועים החשמליים EVT ו-E-MAX, תשתף פעולה עם פרויקט הטעינה החשמלית למכוניות של חברת BETTER PLCAE - כך נודע ל"כלכליסט".
גלובל אקו הפכה בתחילת 2008 לחברה בבעלות משותפת של גרנית הכרמל (51%) ואקו (49%), ועיקר פעילותה הוא בתחום השיווק של קטנועים חשמליים. מדובר בקטנועים שמקבילים לכלים מונעי בנזין בנפח 50 סמ"ק, שיוטענו באמצעות עמדות הטעינה שאותם מתכוונת BETTER PLACE לפרוס בישראל בשנתיים הקרובות. זהו יבואן הרכב הראשון שישתמש בתשתית הטעינה, פועל יוצא של קידום הפרויקט בידי מנכ"ל החברה משה קפלינסקי.
גורם בכיר המצוי בסוד המגעים מעריך, ששיתוף הפעולה בין הגופים עשוי להביא להקמת תחנות טעינה גם בתחנות הדלק של סונול, זאת מכיוון שחברת האנרגיה נמצאת בבעלות גרנית הכרמל.
הקטנועים החשמליים שמשווקת גלובל אקו ניצלו מגזירת משרד התחבורה להפסיק את שיווק כלי הרכב החשמליים בישראל, בשל יכולתם להשתמש בשקע חשמלי ביתי סטנדרטי. מדובר בקטנועים בעלי טווח נסיעה של כ-60 ק"מ, שמסוגלים לפתח מהירות מירבית של 55 קמ"ש. מתחילת השנה נמכרו בישראל כמאה קטנועים.
בשנה הבאה מתכוונת החברה לייבא קטנועים חשמליים חדשים גדולים יותר, כאלו שמקבילים לקטנועי מנהלים בנפח 125 סמ"ק. הכלים החדשים כבר יוכלו לספק טווח נסיעה של 80 ק"מ, ויפתחו מהירות מרבית של 75 קמ"ש. מחירם לצרכן צפוי לעמוד על כ־15 אלף שקל.
בחברת BETTER PLACE סירבו להתייחס לידיעה אבל הוסיפו, שרשת הטעינה תהיה פתוחה בעתיד לשימוש כל מותגי הרכב החשמליים.
11 תגובות לכתיבת תגובה