אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלקום מציגה: דקת חיים בחצי שקל

סלקום מציגה: דקת חיים בחצי שקל

מבצע חדש של סלקום יחנך אותנו לצפות בפרסומות כאילו היו חומר לבחינה. הפרסומות לא יהיו מודעות מזדמנות, אלא משהו שצריך לעבוד בשבילו

19.09.2008, 15:58 | רוני שני

הפרסומות לא ייעלמו מחיינו, להיפך. הן משחקות תפקיד מרכזי בכלכלת החינם: נוכחותן היא המחיר שאנחנו משלמים עבור צפייה בתוכניות בערוצים מסחריים בטלוויזיה ושימוש חופשי באתרי אינטרנט. וחברות הסלולר, שזה זמן רב משתפות פעולה עם מפרסמים כדי להגדיל את הכנסותיהן, מעלות עכשיו את המחיר: הן רוצות שנעניק לפרסומות שלהן יותר תשומת לב, ושתמורתה נקבל פחות.

זמן שווה כסף זמן שווה כסף זמן שווה כסף

בימים אלה משיקה סלקום את מבצע "זמן Is Money" (זמן זה כסף). במסגרתו, לקוחותיה יוכלו לקבל מדי חודש החזר של עד 45 דקות שיחה תמורת צפייה ב-35-45 דקות של פרסומות.

אבל הפרסומות לא יהיו מודעות מזדמנות, אלא משהו שצריך לעבוד בשבילו: כדי ליהנות מההטבה של "זמן איז מאני" יש לצפות בתשדיר ברשת, ובסופו לעבור בחינת בקיאות. בחישוב מהיר, סלקום מציעה ללקוחותיה להמיר את 50 האגורות שדקת זמן אוויר עולה בממוצע (לפי חישוב ממוצע המבצעים לצעירים, חיילים וסטודנטים, שאליהם פונה התוכנית), במספר דומה של שניות צפיה ממוקדת בפרסומת. תעריף הבהייה הוא כאגורה לשניה - משכורת סטודנטים.

הרעיון הושאל ממבצע "שוגר מאמא" של מפעילת הסלולר האמריקאית וירג'ין מובייל. מאז 2006 נרשמו אליו כ-700 אלף לקוחות, שצפו בכ-20 מיליון דקות של פרסום ממוקד תמורת כ-26 מיליון דקות זמן אוויר. גם מי שנדמה לו שזה משתלם מתעלם מתופעת הלוואי: יצירת הרגל של צפייה בפרסומות רק לשם הצפייה בהן.

סלקום עצמה תרוויח הרבה ממבטיהם של התיכוניסטים השבעים שיירשמו למבצע: היא תגבה מכל מפרסם 1.7 שקלים לפרסומת. הפחתת החזר זמן האוויר ללקוח תותיר בידיה 1.2 שקלים לפרסומת. וכך, לקוח שיצפה ב-45 דקות של פרסומות בנות 30 שניות יכניס לקופת סלקום 108 שקל, אחרי הוצאות. סטודנטים, חיילים וצעירים, שימו לב: מישהו מספסר בתשומת הלב שלכם.

תגיות